Następny Wiedźmin może być “stylizowaną” graficznie grą z kooperacją i klasami
Nowe szczegóły o projekcie Wiedźmin Sirius. Tytuł od The Molasses Flood może zaoferować zaskakująco sporociekawych i nowych pomysłów.
Obecnie powstaje parę gier ze świata Wiedźmina. Oczywiście fani i gracze nie mogą się doczekać najpewniej dwóch ogłoszonych pozycji – Wiedźmina 4 oraz remake’u “jedynki”. Gry te są jednak lata przed nami. Istnieje szansa, że wcześniej ukaże się nieco mniejszy projekt i tym razem nie od CD Projekt RED, a od podległego deweloperom studia The Molasses Flood, o kryptonimie Sirius.
Wiedźmin Sirius w nowych szczegółach
Już wcześniej jeden z członków zespołu CDPR zapewniał, że projekt Sirius nie będzie kolejną “wielką grą” z tego świata, a nieco mniejszym projektem. Do tego najpewniej znacznie będzie odbiegał od tego, co znamy z pozostałych części “głównego” cyklu. Michał Nowakowski podkreślał, że to tytuł przeznaczony również dla nieco mniej wymagających odbiorców. Można założyć, że twórcom chodziło m.in. o fanów serialu, którzy niekoniecznie są graczami.
Teraz na stronie ofert pracy w CDPR pojawiło się parę nowych ogłoszeń. Te dają dość jasny pogląd na to, czego możemy spodziewać się po pobocznym Wiedźminie Sirius. W ogłoszeniu dla “Senior World Builder” znajdziemy informacje o “stylizowanej grafice”. Nie wiemy, co to oznacza, ale najpewniej coś na kształt niedawnego wycieku multiplayerowego Horizona. Gracze na Reddicie uznali wręcz, że jest to sprytny sposób na powiedzenie “grafika w stylu Fortnite” i ma to niepokojąco dużo sensu. Kolejna oferta opisuje grę z nastawieniem na kooperację oraz PvE, posiadającą różne tryby multiplayerowe i stawiająca właśnie na rozgrywkę sieciową. Ponadto mają pojawić się klasy i “aktywności społeczne”.
Oferta dla “Senior Combat Designer” opisuje różnorodność potworów, z którymi zmierzy się gracz, za pomocą różnego uzbrojenia. Pojawiły się również informacje o “rozdzielającej się fabule, kinowej opowieści oraz udźwiękowionych dialogach”. Kandydat na stanowisko “Technical Game Designer” musi mieć doświadczenie w tworzeniu “proceduralnie generowanych światów” i znać “systemy w grach action/adventure”.
Wszystko to daje całkiem niezły pogląd na projekt Wiedźmin Sirius. Twórcy, którzy w przeszłości wydali m.in. Drake Hollow, najpewniej nie odchodzą za bardzo od tego, co potrafią i znają, a rozwijają podobną grę, ale w uniwersum stworzonym przez Andrzeja Sapkowskiego. Dla mnie brzmi to nawet trochę jak “wiedźmiński Monster Hunter”, ale niekoniecznie o to chodzi. Niemniej – czekamy na więcej informacji!