Mikrotransakcje w Cyberpunku i Wiedźminie? CD Projekt stawia sprawę jasno

Wiedźmin Remake - jak długo musimy czekać? | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC PS5 Xbox Series Xbox Series S

W ostatnim czasie mikrotransakcje w grach to temat numer jeden. Wszystko za sprawą pewnej premiery i decyzji wydawcy, która spotkała się z dużym oburzeniem ze strony gracze. Ci zaczęli zastanawiać się, czy również inni twórcy pójdą śladami Capcomu. Jak myślicie, czy CD Projekt RED wprowadzi systemy wydawania kasy w grach takich, jak Wiedźmin albo Cyberpunk? Mamy odpowiedź.

Wiedźmin, Cyberpunk a Mikrotransakcje — to nie wyjdzie

Po premierze gry Dragon’s Dogma 2 gracze mocno się wkurzyli. I mieli do tego pełne prawo, jako że wydawca zdecydował się umieścić w grze całkiem zaawansowany system mikrotransakcji. Te pozwalały graczom zdobywać przedmioty znacząco ułatwiające rozgrywkę. Co gorsza, dostępu do systemu nie mieli recenzenci. Osoby testujące grę przed premierą nie wiedziały, że mikrotransakcje w ogóle znajdą się w grze.

Nie minęło wiele czasu, a tytuł zaczął być zasypywany negatywnymi komentarzami m.in. na Steamie. Rozgoryczeni gracze nie szczędzili grze gorzkich słów, domagając się od twórców zmiany podejścia do monetyzacji i tak przecież jednoosobowej produkcji. Szybko też pojawiły się pytania, czy to aby nie na pewno nowy trend w branży interaktywnej rozrywki. Czy inni twórcy również pójdą tym śladem? O potencjalne decyzje zapytano m.in. CD Projekt RED, czyli twórców serii Wiedźmin i Cyberpunk.

W rozmowie ze StockWatch.pl, Piotr Nielubowicz (dyrektor finansowy CDPR) jasno powiedział, że studio nie planuje dodawać do swoich singlowych gier systemu mikrotransakcji. Wiedźmin, Cyberpunk i inne projekty nie będą zachęcały do dodatkowych zakupów. Wyjątkiem mogą być jedynie gry wieloosobowe.

Czujecie się uspokojeni? Wychodzi na to, że gry dla jednego gracza od rodzimych twórców nie zostaną “wzbogacone” w kontrowersyjny system zarabiania. Oby pozostali wierni temu poglądowi!

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/cyberpunk-witcher-studio-cd-projekt-doesnt-see-a-place-for-microtransactions-in-single-player-games/

Dawid Szafraniak
O autorze

Dawid Szafraniak

Redaktor
Pierwsze growe szlify zbierał jeszcze w erze PS1, aby później zapoznawać się z kolejnymi wcieleniami japońskiej konsoli, skosztować Xboksa i Switcha. Ostatecznie najbardziej lubi PC, a ostatnio nawet i granie w chmurze. Królują u niego FPS-y, gry akcji nieczęsto górujące nad filmami i tytuły wyścigowe, które podobno #nikogo. Święta Trójca gamingu? Pierwsze Modern Warfare, seria Mass Effect i Uncharted. Bez tego nic nie miałoby sensu. Poza grami lubi planować kolejne podróże i chwytać za aparat fotograficzny podczas meczów piłki nożnej.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie