Wiedźmin 4 na Unreal Engine 5 to świetny pomysł? Zobaczcie tylko oszałamiające demo technologiczne
W serwisie YouTube pojawiło się demo technologiczne Unreal Engine 5 w klimacie gry Wiedźmin 4. Wizualnie nie mam żadnych zastrzeżeń.
No dobra – REDEngine jest fantastycznym narzędziem, tak zresztą długo udoskonalanym i wspieranym przez czołowe polskie studio. Cyberpunk 2077 w momencie premiery (a tak naprawdę to po dziś dzień) przesunął granice wizualnej perfekcji, oferując graczom doznania iście next-genowe. Teraz jednak firma zrezygnowała z dalszego rozwoju własnych narzędzi, skupiając się na Unreal Engine 5. Wiemy, że bezpośrednio ma pomagać im z tym Epic Games, więc może nie będzie tak źle?
Na pewno będzie dobrze, a nawet jeszcze lepiej, jeśli mamy skupić się wyłącznie na jakości oprawy. Dowodem na to może być nowe demo technologiczne powstałe właśnie z myślą o inspiracjach Wiedźminem i potencjalnym ukazaniu tego, jak Wiedźmin 4 może wyglądać. No, akurat z tym nie szedłbym aż tak daleko – żadna gra nie będzie prezentowała się finalnie tak samo, jak pokazówka. Mimo wszystko wykorzystanie najnowszych technologii przy zaskakująco solidnej optymalizacji (demo możecie ograć sami – linki w tym miejscu) daje ciekawy efekt.
Niestety, sam obawiałbym się raczej o kwestie optymalizacyjne i technologicznie, a nie wizualne. Praktycznie każda większa gra na UE5 (w tym choćby głośny STALKER 2 i wiele innych tytułów open-world) boryka się z problemami takimi jak stuttering, nagłe spadki klatek czy doczytywanie tekstur i terenu. Oby tylko CD Projekt RED dało z tym radę. Specjaliści są zgodni, że tylko polskie studio może odpowiednio zoptymalizować ten silnik.
Źródło: DSOGaming