Scenarzysta Naughty Dog opuszcza studio po 21 latach. Pracował nad “niezapowiedzianym projektem”
Josh Scherr opuścił studio Naughty Dog po ponad 21 latach pracy. Jego ostatnim projektem jest najpewniej The Last of Us Factions.
21 lat to kawał czasu. Tyle właśnie Josh Scherr poświęcił pracując dla Naughty Dog. Zaczynał w dziale animacji przy okazji klasyk pokroju Jak and Daxter, aby później dołożyć cegiełkę do serii Uncharted. Z kolei pracując nad czwartą częścią przygodowej serii, został jej scenarzystą. To samo stanowisko piastował przy okazji The Lost Legacy oraz The Last of Us Part II.
The Last of Us Factions ostatnim projektem Scherra dla Naughty Dog?
Niedawno gruchnęła wieść, iż deweloper pożegnał się z ekipą. Na razie nie wiemy, co planuje następnie, ale sprawą zainteresowały się media na całym świecie także ze względu na ciekawą wzmiankę w jego CV. W serwisie LinkedIn wyczytamy, że od maja 2020 roku do teraz pracował nad “niezapowiedzianym projektem”. O co może chodzić? Domysłów było sporo, ale odpowiedź jest raczej dość prosta.
Scenarzysta poświęcił projektu ponad 2 lata, a początek prac zbiega się z premierą TLoU2. Biorąc pod uwagę jego doświadczenie z serią, najbezpieczniej jest założyć, iż ów “niezapowiedziany projekt” to nic innego jak The Last of Us Factions. Samodzielny tryb multiplayer do popularnej gry powinien zadebiutować w kolejnym roku.
Zresztą, wątpliwości po części rozwiał nawet sam zainteresowany. Niedawno wrzucił na Twittera swoiste pożegnanie z ekipą okraszone szkicem koncepcyjnym z TLoU Factions. To dokładnie ten sam obrazek, który jest pierwszym materiałem związanym z produkcją, jaki do tej pory dostaliśmy. Gra zasadniczo nie została “zapowiedziana” w pełnym tego słowa znaczeniu – nie znamy nawet jej oficjalnego tytułu.
Oczywiście w internecie zaczęły pojawiać się spekulacje na temat Uncharted 5 (dobre sobie – twórcy niejednokrotnie sugerowali, że do serii wrócą, ale później) czy dotyczące jeszcze innego projektu. Ten ostatni jest w przygotowaniu od jakiegoś czasu, ale pracuje nad nim głównie ekipa Neila Druckmanna. Scherr najpewniej należał właśnie do tej drugiej drużyny, która zajęta jest tworzeniem Factions właśnie.