Take-Two nie da się przejąć. “Lubimy być niezależną organizacją”

GTA V odpalone na Androidzie i Switchu | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC PS4 PS5 Xbox Series XOne

Strauss Zelnick z Take-Two sugeruje, że spółka pozostanie raczej po stronie kupujących – a nie wykupywanych.

W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami licznych przejęć w branży gamingowej. Wygląda jednak na to, że na rynku nadal pozostaje gracz, o którego nie musimy się martwić. W niedawnym wywiadzie z portalem IGN uspokoił nas w tym zakresie Strauss Zelnick, czyli szef Take-Two:

“Jesteśmy spółką publiczną i jesteśmy tu dla akcjonariuszy. Nasze osiągnięcia w tworzeniu wartości są świetne jak na niezależne przedsiębiorstwo, zwłaszcza jeśli wyłączyć ostatnie trzy miesiące. Uważamy, że czekają nas świetne czasy i lubimy być niezależną organizacją. Ale jesteśmy tu dla akcjonariuszy.”

Oczywiście słowa Zelnicka mówią o pewnego rodzaju kompromisie pomiędzy interesami udziałowców a ambicjami samych twórców. W przypadku spółki publicznej nie sposób zresztą postawić wszystkiego na jeden z czynników. Mimo wszystko wypowiedź powinna raczej uspokoić tych, którzy martwią się o niezależność Take-Two; przynajmniej jak na razie nie zanosi się na to, by któraś z większych firm planowała przejęcie wydawcy.

To raczej sama spółka zarządzana przez Zelnicka jest obecnie na wygranej pozycji. Zaledwie w styczniu firma przejęła zajmującą się grami mobilnymi Zyngę za imponującą kwotę 12,7 miliarda dolarów. Nie jest to już suma rekordowa, jako że tę pobił Microsoft, kupując Activision Blizzard; mimo wszystko takie pieniądze robią ogromne wrażenie.

Można się zresztą spodziewać, że na tym ekspansja Take-Two się nie zakończy. Zelnick nie wskazał jak na razie żadnych konkretnych firm, lecz z pewnością spółka rozgląda się za kolejnymi markami do rozszerzenia oferowanej biblioteki gier.

Agata Wierzbicka
O autorze

Agata Wierzbicka

Redaktor
W dzieciństwie wielbicielka platformówek i przygodówek, obecnie w grach stawia przede wszystkim na dobrą fabułę. Z uporem maniaka wykonuje nawet najdziwniejsze zadania poboczne. Gdy nie gra – czyta, pisze lub próbuje swoich sił w kolejnych dziedzinach rękodzieła.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie