Steam oficjalnie ze zmianami w promocjach gier. Znamy szczegóły
Steam zaktualizował swój regulamin promocji przeznaczony dla deweloperów i wydawców gier. Uwzględniono w nim wiele nowych zasad, które dotyczą zmieniania cen produktów dostępnych do zakupu na wymienionej platformie.
Niedawno informowałem Was o części zasad związanych ze zmianą maksymalnej częstotliwości przeceniania gier i zmieniania ich cen. Valve opublikowało dziś kolejne informacje w tej sprawie na łamach swojej witryny. Poniżej wypisałem najważniejsze z nich:
- Możesz nałożyć zniżkę z okazji wydania swojego produktu, ale po jej zakończeniu nie będzie można nałożyć kolejnej w ciągu następnych 28 dni.
- Nie możesz nałożyć zniżki na swój produkt przez 28 dni po zwiększeniu jego ceny w dowolnej walucie.
- Zniżek nie można nałożyć w ciągu 28 dni od zakończenia ostatniej z wyjątkiem wyprzedaży sezonowych na całym Steam.
- Zniżki z okazji wydarzeń wyprzedaży sezonowych nie mogą zostać nałożone w ciągu 28 dni od wydania twojego produktu, w ciągu 28 dni od zakończenia ostatniej zniżki lub w ciągu 28 dni od zwiększenia ceny w dowolnej walucie.
- Nie możesz zmienić ceny swojego produktu, gdy zniżka jest aktywna lub zaplanowana na przyszłość.
- Nie można obniżyć ceny produktu o więcej niż 90% lub mniej niż 10%.
- Niestandardowe zniżki muszą trwać przynajmniej przez jeden dzień, ale nie dłużej niż 2 tygodnie.
Ciężko nie ukryć wrażenia, że nowy regulamin promocji ma pozbyć się ewentualnego zawyżania cen przed ewentualną zniżką gry. Trudniej tak samo powinno być osobom, które wydawały swoje produkcje w celu szybkiego przeceniania ich, aby dorobić się na odsprzedaży kart.