Star Wars Battlefront – poznajcie nowe postacie z dodatku Łotr 1: Scarif
Elektronicy opisują w szczegółach możliwości bohaterów.
Dodatek Łotr 1: Scarif do gry Star Wars Battlefront jest już dostępny dla posiadaczy Przepustek Sezonowych i wkrótce trafi w ręce pozostałych graczy. Wraz z nim otrzymamy dwójkę bohaterów (Jyn Erso oraz Orson Krennic) oraz możliwość wcielenia się w szturmowca śmierci.
Blisko współpracowaliśmy z naszymi przyjaciółmi z Lucasfilm, aby przenieść tę parę nowych bohaterów uniwersum Star Wars ze srebrnego ekranu do Star Wars Battlefront – zaznaczają deweloperzy, prezentując wszystkie umiejętności postaci.
Jyn Erso
Dziewczyna może obezwładniać wrogów imploderem dźwiękowym, aby następnie się do nich zbliżyć i dobić pałką, lub eliminować cele z dystansu przy pomocy unikalnego, modyfikowalnego blastera.
Modyfikacja karabinowa
Modyfikacja karabinowa pozwala na przedłużenie lufy twojego pistoletu blasterowego A180, zmieniając go w szybkostrzelny karabin bez charakterystycznego dla pistoletu przegrzewania. Podczas gdy zadający duże obrażenia pistolet blasterowy jest bardzo skuteczny na dystans i przeciw wytrzymałym bohaterom, modyfikacja karabinowa umożliwia szybką eliminację szturmowców oraz innych celów w zwarciu.
Podpowiedź od twórców: używaj tej zdolności, aby uniknąć przegrzewania broni – w momencie aktywacji modyfikacji karabinowej temperatura broni zostaje wyzerowana.
Imploder dźwiękowy
Imploder dźwiękowy to granat, który zadaje obrażenia, oślepia i na jakiś czas obniża wartość pancerza wrogów Jyn. Efekty jego działania są różne w zależności od odległości ofiary od miejsca wybuchu. Wrogowie znajdujący się najbliżej odnoszą duże obrażenia. Błysk oślepia tych, którzy znajdą się w średniej odległości. Z kolei znajdujący się dalej tracą część wartości pancerza.
Redukcja wartości pancerza to jedna z nowości, które wprowadzamy w tym dodatku. Decyduje ona o tym, jakie obrażenia otrzymuje postać gracza w wyniku ataków wroga. Istnieją też zdolności podnoszące wartość pancerza, takie jak „Potężny ryk” Chewbaki czy „Motywator” Krennica.
Podpowiedź od twórców: dzięki imploderowi dźwiękowemu Jyn ma większą szansę przeprowadzić „Szarżę z pałką”, która wymaga zbliżenia się do wroga.
Szarża z pałką
Jyn może rzucić się naprzód, wyprowadzając krótki atak pałką. A jeśli dysponuje zapasem paru użyć tej zdolności, może połączyć ze sobą kilka takich ataków. Oparcie zdolności na zapasie dodatkowych użyć oznacza, że nie dotyczą jej ograniczenia związane z czasem odnowienia. Gdy Jyn wyczerpie zapas trzech użyć zdolności, będzie go musiała uzupełnić przy pomocy cechy „Użycia szarży z pałką”.
Podpowiedź od twórców: przy pomocy tej zdolności i odpowiedniego zapasu jej użyć można zdziesiątkować szeregi wroga. Warto tylko zawczasu pomyśleć o drodze ewakuacji, bo po zakończeniu serii ataków możecie mieć jeszcze do czynienia z przeciwnikami znajdującymi się w większej odległości. Na szczęście Jyn to postać naprawdę wytrzymała, dysponująca większym zapasem zdrowia od innych bohaterów, dzięki czemu jest lepiej przystosowana do walki wręcz.
Cecha: Użycia szarży z pałką
Cecha ta pozwala Jyn na pasywne uzupełnianie zapasu użyć zdolności „Szarża z pałką” i dłuższą walkę w zwarciu. Im więcej użyć zdobędzie Jyn, tym większą liczbę wrogów może wyeliminować, łącząc ze sobą ataki „Szarży z pałką”. Gracz, który odpowiednio połączy czas działania tej cechy ze wspomnianą zdolnością, jako Jyn będzie siać na polu bitwy prawdziwe spustoszenie.
Dyrektor Orson Krennic
Jego zdolności w grze są powiązane z otaczającymi go szturmowcami.
Niszczyciel pancerza
„Niszczyciel pancerza” to zdolność, której użycie powoduje zastąpienie sześciu standardowych pocisków w DT-29 Krennica specjalnym typem amunicji. Amunicja ta zadaje poważne obrażenia i na jakiś czas osłabia pancerz celu. To zdolność szczególnie skuteczna przeciw bohaterom wroga i odleglejszym celom.
Podpowiedź od twórców: po każdym strzale musisz przeładować, tak więc unikaj korzystania z tej zdolności, gdy masz do czynienia z grupą wrogów – chyba że dysponujesz licznym wsparciem dzięki użyciu cechy „Motywator”.
Droid C2-B5
Jako dyrektor programu badań nad zaawansowanym uzbrojeniem Krennic ma dostęp do droida astromechanicznego C2-B5 i może korzystać z niego na polu walki. Droid ten co jakiś czas skanuje teren w poszukiwaniu wrogów i zabezpiecza sam siebie, aktywując osobiste pole ochronne. Gdy C2-B5 wykryje rebelianckiego żołnierza, wypuszcza gaz dioxisowy, aby go zlikwidować. Dzięki możliwości wykrywania i eliminacji nieprzyjaciół, Krennic wpływa na sposób przemieszczania się po polu bitwy żołnierzy obu stron.
Podpowiedź od twórców: C2-B5 znacząco ułatwia obronę przejętych punktów kontrolnych, trzeba tylko uważać na rebeliantów uzbrojonych w strzelby.
Gniew Imperium
Zdolność na jakiś czas podnosząca wytrzymałość żołnierzy Imperium. Krennic przywraca zdrowie szturmowców, a do tego podwaja jego zapas. Na jakiś czas otrzymują też oni niezwykle wytrzymały pancerz, pozwalający szturmować pozycje rebeliantów. Wartość premii do pancerza powoli spada, aż w końcu osiąga poziom zdrowia sprzed jej aktywacji.
Imperialni bohaterowie otrzymują dzięki tej zdolności niewielką premię do zdrowia oraz wzmocnienie pancerza. Chcieliśmy, aby szturmowcy i bohaterowie byli od siebie bardziej uzależnieni, w większym stopniu na siebie wzajemnie wpływali. To zdolność wsparcia premiująca współpracę bohaterów ze zwykłymi żołnierzami.
Podpowiedź od twórców: użyj tej zdolności w odpowiednim momencie, a pomożesz zespołowi zwyciężyć. Użyj jej zbyt wcześnie, a może się okazać, że w najmniej odpowiednim momencie twoim szturmowcom zabraknie zdrowia.
Cecha: Motywator
Cecha Orsona Krennica jest aktywowana inaczej niż cechy dotychczasowych bohaterów. Zamiast nagradzać zabijanie wrogów, postanowiliśmy premiować wzajemne położenie Krennica i jego szturmowców oraz ich współpracę. Żołnierze Imperium otrzymują wzrost wartości pancerza, gdy znajdują się w pobliżu Krennica, a on tym większą premię do pancerza, im więcej ma wokół siebie sojuszników (złoczyńcy liczeni są podwójnie).
Szturmowcy śmierci
Może się w nich wcielić dwóch graczy, którzy udzielą Krennicowi wsparcia. Do dyspozycji będą mieli implodery termiczne, blastery DLT-19 z ogniwami chłodzącymi i inteligentne rakiety.
Jednocześnie Electronic Arts oddało w ręce bohaterów z podstawowej wersji gry nowe cechy.
Luke Skywalker: Jedi
Wzrost poziomu cechy: szybsze poruszanie się po zabiciu wrogów lub zranieniu bohatera
Na kolejnych poziomach cechy Luke będzie coraz szybciej biegać.
Dzięki tej cesze – której testowanie dało nam masę frajdy – Luke może błyskawicznie zbliżyć się do celu, zaatakować go i ewakuować na bezpieczną pozycję.
Han Solo: Furia Łajdaka
Wzrost poziomu cechy: większe obrażenia na dystans po zabiciu wrogów lub zranieniu bohatera
Na kolejnych poziomach cechy Han Solo będzie zadawać coraz większe obrażenia z dystansu.
Cecha ta rekompensuje w pewien sposób brak skuteczności Hana Solo w walce na dystans.
Leia Organa: Protektorka Alderaanu
Wzrost poziomu cechy: wzmocniony pancerz po zabiciu wrogów lub zranieniu bohatera
Na kolejnych poziomach cechy wzmocniony zostanie pancerz Lei i sojuszników, z tym że Leia otrzyma premię wyższą od jej podkomendnych.
Dzięki tej cesze Leia może udzielać sojusznikom większego wsparcia i skutecznie przeciwstawić się cesze Krennica.
Darth Vader: Lord Sithów
Wzrost poziomu cechy: wzmocnienie pancerza uzależnione od liczby wrogów wokół Dartha Vadera
Pancerz Dartha Vadera będzie tym mocniejszy, im więcej znajdzie się wokół niego rebeliantów (bohaterowie są liczeni podwójnie).
Dzięki tej cesze Vader częściej będzie walczyć w zwarciu i odnosić podczas takich starć niższe obrażenia.
Boba Fett: Tropiciel
Wzrost poziomu cechy: uzupełnienie paliwa do plecaka po zabiciu wrogów lub zranieniu bohatera
Na wyższym poziomie cechy Boba Fett otrzyma dostęp do pasywnego impulsu skanującego o zwiększonym zasięgu. Każdy zabity wróg będzie też wiązać się z uzupełnienie zapasu paliwa do plecaka odrzutowego.
Chcemy, aby Boba Fett po zabiciu wroga mógł natychmiast zapolować na kolejnego. Dobrą grę nagradzamy też możliwością ciągłego lotu.
Imperator Palpatine: Mistrz
Wzrost poziomu cechy: wzmocnienie błyskawicy po zabiciu wrogów lub zranieniu bohatera
Awans na kolejne poziomy cechy wzmacnia „Błyskawicę Mocy” Palpatine’a. Z każdym zabitym wrogiem staje się ona silniejsza.
Źródło: starwars.ea.com