Analityk: Sony popełniło błąd w strategii. Największy przegrany!

Sony logo PS5
Newsy PS4 PS5

Znany analityk gier Michael Pachter w najnowszym podcaście postanowił mocno skrytykować Sony za strategię dotyczącą udziału w branżowych imprezach.

Michael Pachter prowadzi na kanale SIFTD Games na YouTube serię Pachter Factor, w której komentuje bieżące wydarzenia w branży rozrywki elektronicznej. Tematem odcinka z 17 lipca byli najwięksi wygrani i przegrani tegorocznej odsłony E3. Najgłośniejsze wydarzenie branżowe stanowiło dla analityka punkt wyjścia do krytyki Sony.

Przypomnijmy, że japoński gigant od paru lat rezygnuje z udziału w E3. Tak było i w tym roku – Sony woli organizować swoje własne pokazy. Zdaniem Michaela Pachtera Japończycy popełnili w ten sposób wielki strategiczny błąd i są największymi przegranymi tegorocznego E3. Opuszczając imprezę, nie mieli bowiem szans na zyskanie tak wielkiego rozgłosu w mediach, jaki zdobyły firmy obecne na pokazach.

Można się z tym rzeczywiście spierać. Dość przytoczyć opinię jednego z internautów pod wideo na YouTube, który stwierdził, że Sony za samo pokazanie logo PS5 otrzymało więcej rozgłosu w mediach niż cała impreza E3.

To nie pierwszy raz, gdy Michael Pachter krytykuje działania Japończyków. Ogólnie analityk zdaje się nie sympatyzować z Sony. Chociażby pod koniec zeszłego roku zabrał głos w sprawie polityki giganta dotyczącej next-genów, uważając, że producent niepotrzebnie wypuścił na rynek dwie wersje PS5. Sprzedawanie wydania digital PS5 za 1899 złotych jest zdaniem Michaela Pachtera co najmniej niemądre. Sony ma bowiem nie zarabiać – a wręcz przeciwnie, tracić – na każdym egzemplarzu konsoli bez napędu.

Dagmara Kottke
O autorze

Dagmara Kottke

Redaktor
Z wykształcenia dziennikarz, z zamiłowania jeszcze bardziej. Fanka słabej literatury i maskotek ze zniesmaczonym wyrazem twarzy.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie