Red Dead Redemption na PS4 wygląda lepiej niż na Xbox Series X
Specjaliści z Digital Foundry przeanalizowali port Red Dead Redemption na PS4. Wychodzi na to, że gra wygląda o wiele lepiej niż w przypadku Xbox Series X.
Red Dead Redemption mogło dostać remake albo chociaż dopracowany remaster. Zamiast tego gracze otrzymali jednak zwykły port. No dobra – nie aż tak „zwykły”, bo posiadające parę usprawnień. W zasadzie to nawet o wiele więcej niż może się Wam wydawać. Na taki wniosek wpadli przynajmniej eksperci technologiczni z Digital Foundry.
DF wzięli pod lupę wersję gry na PS4, która jest podobno zdecydowanie wyraźniejsza od edycji nawet na Xbox Series X. Jakość obrazu oferuje „ostre i solidne” elementy geometryczne czy elementy przyrody jak trawę lub liście. Za to wersja na XSX jest nieco bardziej rozmyta, z „postrzępionymi krawędziami”. Nawet gdy RDR zostanie uruchomione na konsoli Microsoftu działającej w rozdzielczości 2160p z 2x MSAA.
Spora zasługa w tym dodanego w porcie wsparcia dla FSR 2. Technologia AMD oferuje więc wyraźnie lepszy obraz w porównaniu z oryginalną edycją gry odpaloną w ramach programu wstecznej kompatybilności na Xboksie.
Co ciekawe, sporo zmieniło się także w cieniowaniu. Cienie w edycji na XSX wciąż są rozmyte, mało wyraźne i po prostu dość brzydkie, gdy z kolei wersja na PS4 oferuje wyższą ich jakość dzięki „mapom cieni o znacznie wyższej rozdzielczości w każdej scenografii”. Warto dodać, że gra działa również na Nintendo Switch. DF uznało, że jest to „imponujący, godny uznania port” i to „lepszy niż na Xbox 360, porównywalny z PS4”.