PS5 ma mocno zauważalny problem z wyświetlaniem obrazu w SDR

PS5 konsola
PS5

Gracze donoszą, że PS5 ma spory problem z wyświetlaniem obrazu w SDR. Różnica w odwzorowaniu kolorów jest gigantyczna i mocno rzuca się w oczy.

Dziewiąta generacja konsol zdaje się mieć bardzo udany start. Poza świetną sprzedażą, gracze nie zgłaszają też wielu problemów ze sprzętami. Oczywiście pomijając kłopoty z analogami DualSense i rozłączaniem się kontrolera Xbox Series. Te przypadki są jednak bardziej skomplikowane i nie dotyczą stricte next-genowych konsol.

Mimo to, nie uświadczyliśmy do tej pory żadnego wielkiego kłopotu pokroju RRoD lub przegrzewających się sprzętów. Oczywiście niewykluczone, że takowe wady prędzej czy później wyjdą na jaw i zostaną naprawione w przyszłych iteracjach konsol.

Niestety, next-gen Sony już teraz ma jeden problem, który mocno daje się we znaki niektórym graczom. Nie doświadczą go jednak wszyscy użytkownicy.

PS5 a problemy z SDR

Pewien youtuber zauważył, że wyłączenie HDR w PlayStation 5 powoduje problemy z odwzorowaniem kolorów. W efekcie obraz z jego telewizora OLED przypomina bardziej ten wyświetlany na ekranie LCD. Okazuje się, że problem leży po stronie konsoli.

Sprzęt ma kłopoty z wyświetlaniem obrazu SDR. O ile next-genowe produkcje są wzbogacone o HDR, tak sporo gier z wstecznej kompatybilności obsługuje tylko SDR. W konsolach Microsoftu ciężko o taką usterkę ze względu na automatyczny HDR, który trafia do sporej części produkcji.

Wspomniany youtuber zauważył błąd, kiedy wyłączył HDR, aby nagrać gameplay z odświeżonego Demon’s Souls. Do sprawy odniósł się Alexander Battaglia z Digital Foundry.

PS5 faktycznie nie wyświetla poprawnie oryginalnej zawartości SDR – niestety. Dzieje się tak na pewno w przypadku tytułów z wstecznej kompatybilności. Może to prowadzić do efektu black crush lub innych zmian w odwzorowaniu kolorów lub tonacji gry.

Nie jest to tak poważne, jak problem, o którym mowa w omawianym tweecie (załączony poniżej – przyp. red. ), ale jeśli zarejestrujecie (obraz) SDR na PlayStation 4 Pro i porównacie z SDR na PS5 tej samej gry, to różnice mogą być negatywne.

– pisze Alexander Battaglia z Digital Foundry na Twitterze

Problem faktycznie jest mocno zauważalny i może skutecznie zepsuć wrażenia z rozgrywki. O ile nie jest to bardzo duża komplikacja dla przeciętnego gracza, tak osoby nagrywające gameplay’e przy pomocy zewnętrznych urządzeń mogą natknąć się na efekt widoczny powyżej.

Na szczęście sam błąd nie jest specjalnie skomplikowany. Zapewne do jego naprawy wystarczy prosta aktualizacja. Nie wiadomo jednak, czy Sony uzna problem za na tyle istotny, aby silić się na jego poprawę. Póki co musimy zaczekać na ewentualną reakcję producenta konsoli.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie