PS5 Pro dostanie ulepszenie. To pierwsza zmiana o tak dużej skali
PS5 Pro z dużym ulepszeniem w 2026 roku. FSR 4 od AMD zastąpi dotychczasowe skalowanie obrazu. Ma być przede wszystkim bardziej wydajne.
Sony oficjalnie potwierdziło, że PS5 Pro dostanie w przyszłym roku porządne technologiczne wsparcie. Chodzi o nowe narzędzie do skalowania rozdzielczości, czyli FSR 4, najnowsze rozwiązanie AMD będące bezpośrednim konkurentem dla DLSS od Nvidii. To właśnie ta technologia zastąpi dotychczasowe PSSR, autorski upscaler Sony.
Mocne wsparcie od AMD dla PS5 Pro
Za wszystkim stoi projekt Ametyst. Jest to współpraca między Sony i AMD, która miała na celu opracowanie zaawansowanego rozwiązania do skalowania obrazu z użyciem uczenia maszynowego. Mark Cerny, główny architekt PlayStation, potwierdził, że nowy system został już zintegrowany z FSR 4 na PC i obecnie trwa jego wdrażanie na PS5 Pro. Aktualizacja z tą technologią pojawi się w 2026 roku, ale zanim gracze zobaczą efekty, deweloperzy będą musieli ją zaimplementować w swoich grach.
PSSR miało swoje zalety, ale FSR 4 ma zapewnić znacznie lepszy balans między wydajnością a jakością obrazu. Cerny podkreślił, że na PS5 Pro trafi pełna wersja tej technologii, a nie okrojony port z PC. Dzięki temu gry mają wyglądać lepiej przy zachowaniu płynności, co będzie kluczowe zwłaszcza w przypadku bardziej wymagających tytułów AAA.
W lutym AMD pokazało FSR 4 przy okazji premiery kart graficznych RX 9070. Teraz ta sama technologia trafia do konsol, co może znacząco wpłynąć na wygląd gier na sprzęcie Sony. I choć na temat PS6 wciąż nic nie wiadomo oficjalnie, wiceprezes AMD zdradził, że prace nad kolejną generacją trwają, a wykorzystanie AI będzie jej ważnym fundamentem.
Źródło: Tom’s Guide