Twórczyni gry na PS5 opuszcza studio przed wydaniem gry! Sony z problemami?

Twórczyni gry na PS5 opuszcza studio przed wydaniem gry! Sony z problemami?
Mobile Newsy PC PS5

W branży gier nieczęsto zdarza się, by założycielka studia odchodziła przed premierą swojego pierwszego projektu. A jednak! Jade Raymond, twórczyni Haven Studios i jedna z najbardziej szanowanych postaci w świecie gier, zrezygnowała ze stanowiska. Co gorsza, zrobiła to w momencie, gdy Fairgame$, debiutancki tytuł studia na PS5 i PC, wciąż nie ma nawet daty premiery. I to może oznaczać więcej, niż się z pozoru wydaje.

Jade Raymond opuszcza Haven Studios jeszcze przed premierą pierwszej gry. Co dalej z Fairgame$ na PS5 i PC?

O sprawie poinformował Jason Schreier z Bloomberga, powołując się na wewnętrzne źródła i komunikację w firmie. Według raportu, PlayStation nie podało zespołowi żadnych konkretnych powodów odejścia Raymond, które miało nastąpić niedługo po zakończeniu zewnętrznych testów gry Fairgame$. Testy — jak się nieoficjalnie mówi — nie zachwyciły, a część deweloperów miała wyrażać rosnące obawy co do stanu gry.

Sony w swoim oświadczeniu pożegnało Raymond ciepłymi słowami, dziękując jej za wizję i wkład w rozwój Haven Studios. „Pozostajemy w pełni zaangażowani we współpracę z zespołem Haven” — zapewnia PlayStation. Nowe kierownictwo przejęli Marie-Eve Danis i Pierre-François Sapinski, jednak nie padły żadne konkrety co do tego, kiedy — i czy w ogóle — gra ujrzy światło dzienne.

Zobacz też: Polskie gry z lat 90. Kolejna porcja klasyków, które musisz poznać

Fairgame$ miało być jednym z fundamentów nowej strategii Sony, opartej na grach-usługach (live-service). Problem w tym, że żaden z dotychczasowych eksperymentów nie wypalił. Gra Concord została zamknięta dwa tygodnie po premierze. Dwa kolejne projekty – od Bend Studio i Bluepoint Games – anulowano zanim zdążyły wyjść z cienia. A teraz Fairgame$, które miało zadebiutować jesienią 2025, prawdopodobnie zaliczy opóźnienie.

Dla wielu graczy to jasny sygnał: Sony zaczyna tracić grunt pod nogami w wyścigu o rynek gier live-service. Model, który przyniósł miliardy Fortnite’owi czy Apex Legends, nie działa w przypadku gier bez wyrazistej tożsamości i natychmiastowego „wow” na premierę. A Fairgame$ — mimo widowiskowego zwiastuna — jak dotąd pozostaje wielką niewiadomą.

Źródło: dualshockers.com

Dawid Szafraniak
O autorze

Dawid Szafraniak

Redaktor
Pierwsze growe szlify zbierał jeszcze w erze PS1, aby później zapoznawać się z kolejnymi wcieleniami japońskiej konsoli, skosztować Xboksa i Switcha. Ostatecznie najbardziej lubi PC, a ostatnio nawet i granie w chmurze. Królują u niego FPS-y, gry akcji nieczęsto górujące nad filmami i tytuły wyścigowe, które podobno #nikogo. Święta Trójca gamingu? Pierwsze Modern Warfare, seria Mass Effect i Uncharted. Bez tego nic nie miałoby sensu. Poza grami lubi planować kolejne podróże i chwytać za aparat fotograficzny podczas meczów piłki nożnej.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie