Patch do Battlefield 5 – najważniejsze poprawki i zmiany

Jak pisaliśmy rano, patch Battlefield 5 Rozdział 1: Wstęp jest już dostępny. Oprócz wprowadzenia nowej zawartości, aktualizacja oferuje też pewne poprawki w rozgrywce.

Po wczorajszych problemach, dzisiaj patch Battlefield 5 Rozdział 1: Wstęp pojawił się na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Wspominaliśmy już o nowościach, które dostajemy za darmo w ramach aktualizacji. Przypominając w skrócie, chodzi o:

  • Nowa Opowieść Wojenna: Ostatni Tygrys
  • Nowa mapa: Panzerstorm
  • Poligon treningowy 

Pełny opis nowości oraz zwiastun aktualizacji znajdziecie w tej wiadomości. Tymczasem na oficjalnej stronie serii Battlefield pojawiła się lista najważniejszych poprawek oraz zmian, które wprowadza dzisiejszy patch do Battlefield 5. Zerknijcie na listę.

Patch do Battlefield 5 – zmiany i poprawki

  • Dokonaliśmy kilku usprawnień stabilności oraz wydajności w trakcie korzystania ze śledzenia promieni odbitych w czasie rzeczywistym (DXR) (tylko na PC). Uwzględnia to usprawnienie śledzenia w związku z roślinnością oraz, tam, gdzie to możliwe, wykorzystania danych buforowania klatek, by poprawić jakość śledzenia promieni.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że broń pozostała zablokowana, nawet gdy gracz osiągnął wymagany poziom do jej odblokowania.
  • Wprowadzono poprawki związane z nieskończonymi ekranami wczytywania. Powinny występować zdecydowanie rzadziej.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że animacja wieżyczki strzelca pojazdu nie pokrywała się z tym, gdzie celował gracz.
  • Nie dochodzi już do zawieszenia gry podczas przeglądania zadań.
  • Wprowadzono poprawki do mechaniki nadrabiania strat. Będzie ona włączana tylko wtedy, gdy przegrywająca drużyna będzie bardzo daleko w tyle, zamiast w wypadku, kiedy wynik jest dość bliski. Uważamy, że dzięki temu mecze będą bardziej sprawiedliwe i dynamiczne, gdy różnica w poziomie umiejętności między drużynami będzie zbyt duża.
  • Zmieniono ilość amunicji przednich karabinów i działek w samolotach. Szybkie uzupełnienie zapasów sprawia, że możemy zmniejszyć ilość amunicji do każdej broni, jednocześnie mając pewność, że do pełnego wyczerpania dojdzie po dłuższym czasie. Umożliwia nam to także wykorzystania zapasów amunicji jako mechaniki balansowania w przypadku takich broni, jak 8 karabinów maszynowych Spitfire’a czy wybuchowe pociski do działek BF109.
  • Przybliżenie w samolocie z perspektywy 1-OS. wynosi teraz 2,5, dzięki czemu można prowadzić lepsze rozpoznanie pola walki i celować w bardziej oddalone lub mniejsze cele. Dzięki temu myśliwce będą mogły wyraźniej wpłynąć na przebieg walki naziemnej.
  • Zmniejszenie uszkodzeń, jakie części samolotów otrzymują od karabinów maszynowych, oraz zwiększenie poziomu wytrzymałości silników sprawi, że starcia powietrzne nie będą sprowadzały się do praktycznie pewnego zniszczenia części. Gracze będą musieli skupić ogień na poszczególnych częściach, by je zniszczyć, albo korzystać z wielkokalibrowych, ale wolniej strzelających broni, by skutecznie niszczyć części. Powinno to dodać głębi starciom powietrznym i personalizacji samolotów.
  • Zmieniono działka 37 mm Stuki, by były skuteczniejsze w przypadku bezpośredniego ostrzału pojazdów, a obrażenia rozpryskowe będą mniej skuteczne podczas ostrzału piechoty. Dzięki temu będą bliżej spełnienia swojej pierwotnej roli. Poza tym opóźnienie przy zrzucaniu bomb, które występowało tylko u Stuki, zostało zmniejszone z 0,3 sek. do 0,1 sek. (w bombowcu jest ramię, które zrzuca bombę – przyspieszyliśmy jego działanie). Dzięki temu zrzucanie bomb za pomocą Stuki powinno być celniejsze.
  • Specjalizacja 8 karabinów maszynowych Spitfire’a ma nową mechanikę przegrzewania. Broń ta zadaje duże obrażenia, ale szybko się przegrzewa, przez co jej szybkostrzelność przy ogniu ciągłym znacznie maleje.
  • Zmieniono działanie Minengeschoss w BF109, by było bliższe pierwotnemu celowi. Broń przypomina teraz standardowe, pojedyncze działko w przypadku ostrzału myśliwców, ale zadaje bombowcom mniejsze uszkodzenia. Obrażenia rozpryskowe przeciwko piechocie zostały zachowane, ale są one słabsze. W połączeniu ze zwiększonym przybliżeniem z perspektywy 1-OS., BF109 powinien być skuteczniejszy podczas nalotów na pojedyncze cele, jednak nie oczyści obszaru z wielu celów.
  • Czołgi przeciwlotnicze były zbyt podatne na ataki piechoty, przez co ich skuteczność malała, gdy samoloty nie były w użyciu. Zmniejszyliśmy uszkodzenia, jakie otrzymuje ich wieżyczka, by przypominały trafienia w boki, przez co powinny być bardziej wytrzymałe. Obrażenia zadawane piechocie zostały nieznacznie zwiększone.
  • Zmieniliśmy bombowiec JU-88, by przenosił tylko jedną bombę 1000 kg, i zmniejszyliśmy szybkość zrzucania 16 50-kilogramowych bomb. Dzięki temu pokrywają one większy teren.
  • Zmieniliśmy model obrażeń Stuki na bliższy bombowcom, co powinno umożliwić lepsze atakowanie celów naziemnych, zgodnie z przeznaczeniem samolotu.
  • Gracze siedzący w górnych wieżyczkach pojazdów naziemnych mogą teraz kucnąć, dzięki czemu będą chronieni przed ostrzałem. Podczas kucania nadal możliwe jest prowadzenie ostrzału „na ślepo”.
  • Automatyczne odradzanie na początku rundy zostało wyłączone we wszystkich trybach gry (z wyjątkiem Ostatecznej Rozgrywki). Wprowadziliśmy tę zmianę, by nie wymuszać odrodzenia na graczach, którzy odeszli od komputera podczas zmiany rundy i nie wrócili na początku następnej.
  • Ikony nad żołnierzami przenoszącymi bomby w trybach Desantu i Linii Frontu nie są już widoczne. Zdecydowaliśmy się na to na podstawie komentarzy społeczności. Ikona pojawi się na chwilę w momencie podniesienia, co sygnalizuje dźwięk.
  • Panzerfausty zostały zmienione tak, aby były prostą bronią dystansową przeciwko czołgom i zadawały bardziej przewidywalne obrażenia. Wcześniejszy model obrażeń skupiał się na kącie ataku, co stawiało żołnierzy piechoty w bardzo niekorzystnej sytuacji, ponieważ rzadko mogą oni sami wybrać kąt ataku na czołgi. Kiepskie trafienia były bardzo niekorzystne dla strzelca, który przykładowo mógł zadać tylko 5 pkt. obrażeń. Nowy model obrażeń zmniejszył maksymalne obrażenia od pocisków, szczególnie podczas ataków od tyłu, jednak gwarantuje teraz znacznie większe obrażenia w przypadku kiepskich trafień, nawet 2-3 razy większe. Przykładowo: wcześniej kiepskie trafienie mogło zadać 5 pkt. obrażeń, teraz zada 15 pkt. Panzerfausty są teraz znacznie skuteczniejsze, jeżeli chodzi o uszkadzanie części czołgów, co oznacza, że będą łatwiej niszczyć wieżyczki, gąsienice i silniki. Znacznie wzmocni to piechotę w walce z czołgami. Należy jednak pamiętać, że zniszczenie części nie jest gwarantowane w momencie trafienia.
  • Obrażenia lub uszkodzenia od ataków wykonanych pod kątem są teraz lepiej sygnalizowane graczom – za pomocą znaczników trafień krytycznych (w głowę), gdy gracze trafią pod odpowiednim kątem lub w słabą część, np. wieżyczkę.
  • Zwiększono obrażenia przy bezpośrednich trafieniach ze stacjonarnych lub umieszczonych na transporterach dział przeciwpancernych. Korzystanie z nich wystawia żołnierza na ostrzał, a zwiększenie obrażeń przeciwko czołgom powinno być odpowiednią rekompensatą.
  • Karabiny maszynowe i broń żołnierzy zadawały za duże obrażenia samolotom. Zmniejszyliśmy obrażenia od broni żołnierzy przeciwko samolotom, aby stanowiły dla nich zagrożenie, ale nie niszczyły ich zbyt szybko.
  • Pierwsza wersja personalizacji pojazdów zostanie udostępniona wszystkim graczom. Znajdą się w niej skórki dla czołgów, a także skórki i grafiki dziobowe dla samolotów. Kolejne zostaną udostępnione w przyszłości.
  • Zmieniliśmy panzerfausta, by był mniej skuteczny przy trafianiu pojazdów od tyłu. Kąt ostrzału pojazdów jest teraz mniej istotny, a panzerfaust zadaje pojazdom konkretniejsze uszkodzenia. Poza tym panzerfausty są skuteczniejsze przy uszkadzaniu części, co umożliwia efektywniejsze niszczenie silników, gąsienic, wieżyczek itd.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.