Gracze prosili o takie zmiany przez ostatnie kilka lat

Gracze prosili o takie zmiany przez ostatnie kilka lat
Newsy PC PS4 X360 XOne

Deweloperzy z Wargaming pracowali w ostatnich tygodniach nad sporymi zmianami dla World of Tanks, które właśnie ujrzały światło dzienne za sprawą aktualizacji oznaczonej numerem 9.18.

Nasz zespół przekopał się przez głosy społeczności z ostatnich kilku lat, by odnieść się do najczęściej zgłaszanych przez Was problemów oraz przemyśleć i zmienić niektóre z głównych elementów gry – podkreślono na oficjalnej stronie World of Tanks.

O jakich zmianach mowa? Wprowadziliśmy zupełnie nowy algorytm doboru drużyn oparty na szablonach. Gałęzie czołgów lekkich zostały rozciągnięte do poziomu X, co oznacza też wprowadzenie dla nich standardowego rozrzutu poziomów ±2. Rozległe poprawki w artylerii sprawiły, że działa samobieżne stały się skutecznymi graczami drużynowymi. Z jednej strony, są teraz mniej irytującymi przeciwnikami, a z drugiej, zapewniają więcej satysfakcji z gry i przynoszą więcej pożytku swojej drużynie – tłumaczy deweloper.

Wargaming podkreśla, że patch 9.18 do World of Tanks to jedna z najważniejszych aktualizacji, które znalazły się w grze, zarówno jeśli chodzi o wagę problemów, które rozwiązuje, jak i zakres wprowadzanych kluczowych zmian.

Poniżej znajdziecie najważniejsze zmiany, które przedstawiono na witrynie World of Tanks.

Patch 9.18 do World of Tanks:

Ulepszony mechanizm losujący

Patch 9.18 do World of Tanks
Patch 9.18 do World of Tanks

Ulepszony dobór drużyn to nowy algorytm oparty na szablonach, który znajduje kompromisowe rozwiązanie między „idealnym” składem a szybkością działania. Na początku próbuje stworzyć bitwę ±2, wykorzystując szablon 3/5/7. Jeśli dobieranie drużyn według tego mechanizmu sprawi, że będziecie zbyt długo czekali w kolejce, system nieznacznie obniży wymagania, by szybciej znaleźć rozwiązanie. W tym wypadku możecie trafić na bitwę dwóch poziomów lub, rzadziej, jednego poziomu. Większość bitew charakteryzuje się rozrzutem poziomów ±2. Dzięki temu nie męczy Was czekanie, a jednocześnie zawsze dostajecie się do zestawu drużyn optymalnego w danej sytuacji na serwerze.

Zawsze jesteście konfrontowani z drużyną, która posiada tę samą liczbę pojazdów na górze/w środku/na dole listy jak Wasza. Dodatkowo, bez względu na to, który szablon jest wykorzystywany, czołgi na dole listy będą zawsze w większości, a tych ze środka będzie więcej, niż tych z góry. Innymi słowy, niezależnie od Waszej pozycji na liście, zawsze będzie wystarczająca liczba graczy na tej samej pozycji, by przeważyć szale bitwy.

Rozciągnięcie gałęzi czołgów lekkich do X poziomu

Patch 9.18 do World of Tanks
Patch 9.18 do World of Tanks

Czołgi lekkie sięgają teraz do poziomu X i korzystają ze standardowego doboru ±2. Powinno to sprzyjać bardziej zróżnicowanej i ekscytującej grze, przynoszącej więcej satysfakcji. Skończą się cierpienia: zwinne, lecz kruche czołgi lekkie VII poziomu już nie staną naprzeciw pojazdów poziomu X. Ale to jeszcze nie wszystko! W związku z dodaniem pojazdów na najwyższym poziomie czołgi lekkie stały się samodzielną jednostką bojową i otrzymały szereg poprawek równoważących. Nadal grają jako jednostki wsparcia, lecz mają teraz odpowiednią siłę ognia i doskonałą prędkość, by móc się wykazać.

Nowe czołgi lekkie poziomu X są zwinniejsze i manewrują lepiej, niż ich odpowiedniki na niższych poziomach. Stabilizacja ich dział, siła penetracji i zadawane uszkodzenia pozwalają im wyróżnić się w walce z bliskiej i średniej odległości. Stając przeciwko czołgom średnim, czołgi lekkie poziomu X nie są bynajmniej łatwym celem niezdolnym do oddania ciosu. Ich działa są tylko odrobinę słabsze niż w czołgach średnich i mają wystarczającą zdolność penetracji, by przebić boczne i tylne pancerze większości czołgów ciężkich. Są w stanie skarcić przeciwnika naiwnie myślącego, że to niegroźne elementy pola bitwy.

Przed wprowadzeniem aktualizacji opisywaliśmy amerykańskie, radzieckie i francuskie czołgi lekkie. Skorzystajcie z odnośników, by poznać szczegóły zmian w równoważeniu i opisy nowych pojazdów. Niedługo pojawią się też informacje o liniach niemieckiej i chińskiej.

Wszechstronne zmiany dział samobieżnych

Patch 9.18 do World of Tanks
Patch 9.18 do World of Tanks

Nowa mechanika ogłuszenia przekształciła artylerię w pojazdy wsparcia ogniowego o dużym zasięgu. Stały się one efektywnymi graczami drużynowymi, uszkadzającymi cele i przygotowującymi z oddali kierunki natarcia. Zamiast wykańczania przeciwników pojedynczym strzałem, od teraz będą czasowo ograniczać mobilność, celność i czas przeładowania pojazdów w promieniu rażenia swoich pocisków. Ten efekt może zostać ograniczony dzięki ochronie przeciwodłamkowej lub zniesiony przez apteczkę, która teraz będzie wielokrotnego użytku. Gdy efekt ogłuszenia mija, rażony pojazd jest jak nowy i może kontynuować walkę.

Znacznie zmniejszyliśmy także penetrację i uszkodzenia podstawowe pocisków odłamkowo-burzących, usuwając przy tym pociski przeciwpancerne, podkalibrowe i kumulacyjne z dział samobieżnych. Zadają one teraz mniej uszkodzeń bezpośrednich, ale korzystają na uszkodzeniach zadanych przez ich sojuszników ogłuszonym przeciwnikom, podobnie jak zwiadowcy. W związku z tym bardziej opłaca się strzelanie do wielu celów niż do jednego. Ta zmiana oraz wprowadzenie mechaniki ogłuszania powinny spowodować zmianę stylu gry działami samobieżnymi i zorientować ją na prowadzenie akcji przeciwko wielu celom jednocześnie.

Źródło: worldoftanks.eu, opracowanie własne

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie