Dzisiaj darmowa gra Battle Royale dostaje nowe miasto, podziemną kopalnię i wiele więcej!
Oczekiwana aktualizacja to sporo nowych rzeczy.
Patch 2.2.0 do Fortnite Battle Royale dzisiaj ląduje na serwerach. Najnowsza aktualizacja zawiera od dawna wyczekiwane zmiany na mapie Battle Royale, a także szereg poważnych poprawek karabinów szturmowych z lunetą, czatu głosowego i nie tylko – zaznaczają deweloperzy. Poniżej znajdziecie wszystkie zmiany, nowości oraz filmik pełen atrakcji.
8 premier na nowy tydzień. Darmowa gra, mroczna przygoda z Polski i dużo walki
Patch 2.2.0 do Fortnite Battle Royale
Zmiany na mapie
Odkryjcie nowe miasto, podziemną kopalnię i szereg innych nowych miejsc, rozsianych w zachodniej części mapy. W tej wersji dochodzą również biomy, które wzbogacają środowisko i różnicują regiony mapy. Gdzie zamierzacie wylądować?
Premie karnetu bojowego
Wartość karnetu bojowego rośnie jeszcze bardziej. Oto dlaczego:
- Kup karnet bojowy sezonu 2, a otrzymasz 5 darmowych stopni karnetu na start sezonu 3.
- Kup dziesięć stopni karnetu bojowego w cenie sześciu. Oferta dostępna w sklepie przez limitowany czas!
Zakończenie zimowego wydarzenia
Zimowe wydarzenie Battle Royale dobiega końca.
INFORMACJE O AKTUALIZACJI – BATTLE ROYALE
BRONIE
- Usunięto karabin szturmowy z lunetą ze zrzutów zaopatrzenia.
- Poprawiono lunetę do karabinu szturmowego.
- Zmieniono stary celownik-strzałkę na bardziej nowoczesny wzór. Teraz łatwiej będzie stwierdzić, gdzie postać celuje i gdzie dokładnie znajduje się celownik.
- Miejsce Śnieżkownika zajął normalny granatnik.
- Odrobinę powiększono rozmiar granatu jako przedmiotu do podniesienia.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że granaty dymne i odłamkowe eksplodowały w momencie wylądowania w płytkiej wodzie.
- Usunięto błąd sprawiający, że animacja rzutu granatem kończyła się przedwcześnie w wypadku rzutu ostatnim granatem ze stosu.
- Efekt bomby tanecznej teraz wytrąca graczy z pozycji celowania.
- Gracze pod wpływem bomby tanecznej nie mogą już ustawiać pułapek.
- Efekty eksplozji są teraz poprawnie odtwarzane na powierzchni wody.
ROZGRYWKA
- Od momentu wydania wersji 2.2.0 wyłączamy możliwość ostrzału sojuszników. Zmiana ta jest eksperymentalna i może zostać cofnięta. Po wydaniu aktualizacji będziemy uważnie śledzić skutki tej modyfikacji, więc prosimy o uwagi!
- Gracze mogą teraz wycelować z broni od razu po wylądowaniu, jeśli przytrzymają przycisk celowania w czasie lotu.
- Podniesienie przedmiotów nie ma już wyższego priorytetu niż reanimacja powalonych towarzyszy.
- Puste skrzynie i metalowe latarnie nie będą już blokować budowy.
- Rosnąca kukurydza teraz ulega zniszczeniu po otrzymaniu obrażeń.
Poprawki błędów
- Zmieniono sposób zostawiania amunicji przez pojemniki tak, aby amunicja nie zachodziła na pojemnik.
- Próba użycia lunety podczas wykonywania emotki teraz przerywa jej animację.
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom podniesienie przedmiotów zlikwidowanego gracza.
- Usunięto kilka błędów sprawiających, że zrzuty zaopatrzenia mogły przenikać przez budowle stworzone przez graczy.
- Usunięto błąd sprawiający, że pułapka nie zadawała obrażeń, jeżeli przed nią umieszczono pochylnię lub dach.
- Grafiki z trybu budowy będą teraz znikać, gdy gracz skorzysta z panelu skokowego lub zostanie powalony.
- Usunięto błąd pozwalający graczom na patrzenie przez lunetę przez efekt granatu dymnego.
- Teraz gracz może poruszać się do przodu i do tyłu podczas lotu na lotni nawet wtedy, gdy patrzy prosto do góry lub w dół.
- Pułapka „Przytulne ognisko” nie leczy już zlikwidowanych graczy.
- Usunięto błąd sprawiający, że po użyciu panelu skokowego lotnia czasami rozkładała się w poprzek.
ŚWIAT GRY
- Na mapie dodano wiele nowych ciekawych miejsc, biomów i nie tylko!
- Trawa i roślinność poruszają się teraz, gdy przechodzą przez nią gracze.
- Dodano efekty przy wchodzeniu do wody i wychodzeniu z niej.
- Dodano nowy efekt przetwarzania końcowego w sytuacjach, gdy kamera znajduje się pod wodą.
- Teraz widok upodobni się do faktycznego widoku pod wodą i co za tym idzie, zasięg wzroku będzie ograniczony.
- Dodano pojemniki z amunicją do Stęchłego Składu.
- Zwiększono ilość metalu wydobywanego z kontenerów.
Poprawki błędów
- Woda nie blokuje już strzałów i pocisków.
SKLEP Z PRZEDMIOTAMI
- Od 17 stycznia 2017 r. gracze będą mieć do dyspozycji sześć codziennych pól w sklepie zamiast czterech.
- Od 17 stycznia 2017 r. cotygodniowy sklep z przedmiotami zmieni nazwę na sklep z wyróżnionymi przedmiotami.
- Oferta sklepu będzie aktualizowana nie raz, a dwa razy w tygodniu.
INTERFEJS
- Komunikaty o likwidacji gracza ze snajperki zawierają teraz odległość strzału w metrach.
- Podczas obserwowania oddalonego gracza na chwilę może pojawić się komunikat „Wczytywanie”, po którym pojawi się świat gry. Do czasu zakończenia wczytywania nie można się przełączyć na obserwację innego gracza.
- Opcja „Wyzerowanie wyboru budowli” w Battle Royale będzie teraz domyślnie ustawiona na „Nie”.
- Dodano nową opcję wyboru urządzenia do czatu głosowego.
Poprawki błędów
- Przycisk wyboru trybu będzie teraz wygaszony i niedostępny po zgłoszeniu gotowości.
- Po wybraniu opcji zgłoszenia gracza w rubryce „Nazwa” nie będzie już automatycznie wpisywana nazwa zgłaszającego.
- Zmieniono przycisk anulowania/braku gotowości tak, aby bardziej przypominał przycisk zgłaszania gotowości.
- Komunikat „Naciśnij E, aby podnieść” nie pojawia się już u powalonych graczy.
- Usunięto błąd sprawiający, że ikona czatu głosowego mogła pozostać aktywna, jeśli gracz wyłączył czat głosowy w czasie jego aktywności.
- Usunięto błąd sprawiający, że ikona reanimacji pozostawała nad graczem, jeżeli ożywiło go dwóch graczy naraz.
- Gracze będą mogli teraz zgłaszać brak gotowości w przypadku, gdy dowódca ekipy anuluje dobieranie graczy w fazie wczytywania zawartości.
- Interfejs dobierania graczy teraz będzie się poprawnie aktualizować po dołączeniu do innego lobby Battle Royale po tym, jak gracz zgłosił gotowość.
- Usunięto błąd sprawiający, że lokalny gracz widniał na globalnej tablicy rankingowej z zerową liczbą zwycięstw, o ile nie plasował się wśród najlepszych 50 miejsc.
WYDAJNOŚĆ
- Wprowadzono streamowanie poziomów, czyli wczytywanie ich na bieżąco w miarę poruszania się po mapie. Umożliwia to wzbogacenie mapy o nową zawartość i poprawia wydajność gry.
- Poprawiono płynność gry poprzez znaczną redukcję liczby obiektów do aktualizacji.
- Znacznie skrócono czas wczytywania gry. Teraz gra wczytuje się ponad dwukrotnie szybciej na konsolach PS4 i Xbox One!
- Wczytywanie zawartości przed dobieraniem graczy teraz przebiega szybciej.
- Znacznie zredukowano zacinanie się gry z powodu porządkowania pamięci co minutę.
- Znacznie zredukowano zacinanie się gry z powodu aktualizacji obiektów przy zmianie pory dnia i nocy.
- Zmniejszono ilość zużywanych zasobów pamięci komputera i karty graficznej.
- Zoptymalizowano efekty graficzne trafienia odległego budynku.
- Poprawiono ogólną płynność gry poprzez optymalizację obsługi animacji i kroków graczy.
- Przytulne ognisko i bomba taneczna nie powodują już zacinania gry w momencie zobaczenia ich po raz pierwszy.
- Spotkanie po raz pierwszy graczy używających niektórych skórek nie powoduje już zacinania gry.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Znacznie poprawiono jakość wizualną oddalonych drzew przez użycie fałszywych tablic (ang. impostor billboards) zamiast standardowych modeli. To również poprawia ogólną płynność gry i redukuje efekt „wyskakiwania” drzew podczas zbliżania się do nich.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że oddaleni gracze mogli wyglądać, jakby ich animacja się zacięła.
- Poprawiono animację „jazdy na kucyku” tak, żeby ręka postaci już nie przeskakiwała.
- Gracze trafieni bombą taneczną nie będą już wyglądali, jakby nadal trzymali broń.
- Usunięto błąd uniemożliwiający odtworzenie animacji skoku postaci, jeśli ustawiono panel skokowy bezpośrednio pod stopami gracza.
- Zmieniono kolor mikstury osłony w celu poprawienia jej widoczności.
- Usunięto błąd sprawiający, że towarzysze mogli zaciąć się podczas animacji ślizgu, jeżeli zostali powaleni w powietrzu lub podczas ślizgu.
- Efekty specjalne przytulnego ogniska są teraz widoczne również na niskim i średnim poziomie ustawień.
DŹWIĘK
- Dodano nowe odgłosy dla kilofów, które do tej pory używały standardowych odgłosów zamachów.
- Dodano odgłos podnoszenia pułapki raniącej.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że odgłos kroków gracza był odtwarzany z niewłaściwą głośnością lub nawet całkowicie niesłyszalny, jeśli gracz przebywał poza ekranem.
- Głośność odgłosów przedmiotów jednorazowych reguluje teraz suwak efektów, a nie suwak dialogów.
- Usunięto błąd sprawiający, że gracz mógł usłyszeć świst własnych strzałów przelatujących obok niego.
- Usunięto błąd czasami powodujący po śmierci zapętlenie odgłosu wiatru przy spadaniu.
- Odgłos strzałów nie będzie już przesuwać się w lewo lub w prawo po odejściu od miejsca strzału.
- Ściszono odgłosy podnoszenia przedmiotów jednorazowych.
- Ściszono odgłos zbierania drewna.
- Usunięto błąd powodujący problemy z szybkim przesuwaniem odgłosu na boki podczas upuszczania broni lub próby budowy w niedozwolonym miejscu.
- Usunięto irytujący odgłos uderzenia w kamień z kilofa „Wysokie napięcie”.
OGÓLNE
- Dodano obsługę czatu głosowego w lobby przed grą.
- Przedmioty kosmetyczne można teraz obracać na ekranach szafki i sklepu. Wystarczy kliknąć lewym przyciskiem myszy i przeciągnąć kursor na komputerach PC lub użyć prawego drążka kontrolera na konsolach.
- Usunięto zimowe dekoracje z lobby.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd umożliwiający graczom zaliczenie niewykonanych wyzwań.
- Usunięto błąd powodujący wspomaganie celowania podczas sterowania za pomocą myszki.
- Teraz można wysyłać zaproszenia do znajomych graczom, którzy opuścili rozgrywkę, za pomocą ikonki „+” obok ich imienia.
- Kliknięcie opcji „Dołącz” w zaproszeniu na Discordzie, gdy klient gry nie jest otwarty, nie spowoduje już nieudanego dołączenia do ekipy.
INFORMACJE O AKTUALIZACJI – RATOWANIE ŚWIATA
ROZGRYWKA
Poprawki błędów
- Osłaniacze teraz prawidłowo zostawiają przedmioty potrzebne do zadania „Atlas potworów Loka”.
- Usunięto błąd związany z profitem Generowanie Granatów. Teraz gracz otrzymuje granat za zlikwidowanie 20 wrogów, a nie 21.
- Usunięto błąd sprawiający, że silny atak kilofem nie powodował zbierania zasobów.
- Usunięto błąd sprawiający, że osłaniacz zaczynał migotać po pokonaniu pustaka, którego osłaniał.
- Usunięto błąd sprawiający, że oznaczenia zadań na przedmiotach znikały po zbudowaniu czegoś w pobliżu takiego przedmiotu.
- Usunięto błąd powodujący rozwiązywanie się niektórych ekip po grze.
BOHATEROWIE
- Uściślono opis zdolności „WABIK” Budowniczego.
- Teraz opis wyraźnie wskazuje, że WABIK jest zrobiony z metalu i w związku z tym jest słaby przeciwko naturze.
Poprawki błędów
- Siła odrzucenia zdolności teraz będzie się skalować wraz z obrażeniami zdolności bohaterów. W związku z tym zdolności na wyższych poziomach będą teraz prawidłowo wytrącać przeciwników z równowagi, ogłuszać ich i odrzucać.
- Usunięto błąd sprawiający, że miny zbliżeniowe nie znikały po śmierci lub opuszczeniu gry przez gracza, który je postawił.
- Usunięto błąd sprawiający, że gracze mogli używać granatów odłamkowych, nie posiadając wystarczającej ilości energii.
- Usunięto błąd sprawiający, że premia do zdrowia z profitu Żołnierza „Zaawansowana Taktyka” nie była skalowana prawidłowo w późniejszym etapie gry.
- Usunięto błąd sprawiający, że profit Granatu Odłamkowego „Bomba Kasetowa” aktywował się dwukrotnie.
- Poprawiono opis zdolności Nalot – wcześniej pokazywał on błędnie, że zdolność ta zrzuca 12 bomb, a nie 13, jak być powinno.
- Usunięto błąd sprawiający, że zdolności Fragmentów Rubieżnika (MISIU i Wieża Elektryczna) nie otrzymywały premii do obrażeń od energii z racji profitu wsparcia „Zasilanie”.
INTERFEJS
- Przyrost PD dowódcy został przeskalowany z myślą o tworzeniu przedmiotów z poziomu interfejsu. Chcemy, aby przedmioty o niskiej wartości (np. amunicja) mogły zapewniać co najmniej 1 PD dowódcy po stworzeniu ich w menu głównym.
- PD Dowódcy będą wydawać się wyższe niż wcześniej, lecz liczba PD naliczona do awansu na kolejny poziom pozostanie niezmieniona, podobnie jak czas potrzebny do awansu.
- Zwiększono dzienną premię do PD graczy i aktualne zasoby wzmocnienia PD, aby dostosować je do nowej skali przyrostu PD dowódcy.
- Ekrany oddziału nie będą już pokazywać przez cały czas premii do zdrowia i osłony. Zamiast tego poprawnie pokażą strzałki premii/kary do zdrowia i osłony podczas podglądu przypisania.
Poprawki błędów
- Poprawiono błąd w lokalizacji menu transformacji.
- Usunięto błąd sprawiający, że tło gry poruszało się podczas przeglądania szczegółów misji przy pomocy kontrolera.
- Usunięto błąd sprawiający, że po opuszczeniu przez gracza ekipy menu przestawało działać.
- Usunięto błąd sprawiający, że węzeł w drzewku badań nie posiadał wymagań.
- Teraz węzeł „Rezystancja ekipy” na 3 stopniu badań wymaga „Technologii ekipy” i „Rezystancji ekipy”.
- Usunięto błąd sprawiający, że listy niedawnych graczy nie zapełniały się od razu po grze.
GRAFIKA I ANIMACJA
Poprawki błędów
- Poprawiono obroty animacji płomieni na głowie czachomiotki.
OGÓLNE
- Przeszukane skrzynie i pojemniki nie będą już blokować budowy.
- Nie można już przeszukiwać rosnącej kukurydzy.
- Okno gry teraz jest poprawnie wyświetlane na monitorze głównym.
Poprawki błędów
- Usunięto rzadki błąd powodujący zawieszenie się gry na konsoli Xbox One.