Darmowe automaty w Fortnite, które zaczynają znikać. Nowy patch 8.10 już dostępny

Epic Games ponownie aktualizuje Fortnite i tym razem dostajemy kilka ciekawych nowości oraz zmiany związane z automatami do sprzedaży przedmiotów w Battle Royale.

Deweloperzy przedstawili obszerny changelog dla patcha 8.10 do Fortnite. Najnowsza aktualizacja wprowadza do trybu Battle Royale pojazd Kulojazd oraz sprawia, że nie będziemy płacić za przedmioty z automatów. Jednak po jednym skorzystaniu taki automat po prostu zniknie. Poniżej znajdziecie szczegóły i wszystkie nowości.

Patch 8.10 do Fortnite – zmiany i nowości

BATTLE ROYALE

CO NOWEGO?

Kulojazd
Fortuna kulą się toczy! Połączcie dopalacz i Przysysak, by dokonać niewyobrażalnych akrobacji najnowszym pojazdem w Battle Royale!

Automaty do sprzedaży przedmiotów
Rzeczy z tych użytecznych maszyn będą odtąd darmowe, ale każda z nich zapewni tylko jeden przedmiot lub broń, a potem zniknie.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Kulojazd
    • Ten jednomiejscowy pojazd można znaleźć w przyczółkach oraz w okolicy skrytek w pirackich obozach.
    • Wbudowany Przysysak i dopalacz pozwolą wam wciągnąć się na szczyt urwiska lub huśtać się wśród drzew!
    • Kierowca jest chroniony przed obrażeniami, lecz sam Kulojazd jest wrażliwy na ostrzał wroga.
    • 300 pkt. zdrowia
  • Karabin piechoty
    • Usunięto zwykłą klasę rzadkości
  • Ciężki karabin szturmowy
    • Zmieniono klasę rzadkości z rzadkiej/epickiej/legendarnej na zwykłą/niepospolitą/rzadką
    • Bazowe obrażenia dla klasy zwykłej/niepospolitej/rzadkiej wynoszą 36/38/40 pkt.
  • Czepiaki
    • Zmniejszono limit w stosie z 10 do 6.
  • Automaty do sprzedaży przedmiotów
    • Usunięto koszt w materiałach.
    • Każdy automat ulega zniszczeniu po zabraniu przedmiotu.
    • Usunięto automaty zwykłe i niepospolite.
    • Usunięto wieżyczkę strzelniczą z automatów legendarnych.
  • Zmniejszono szansę pojawienia się map skarbów w łupach luzem z 0,53% do 0,27%.
  • Zmniejszono szansę pojawienia się map skarbów w skrzyniach z 3,25% do 1,65%.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący zniknięcie smugi dymu natychmiast po wybuchu rakiety.
  • Usunięto błąd sprawiający, że odgłos pękania balonu był odtwarzany dalej po tym, jak gracz używający pojazdu wzniósł się przy użyciu balonów na maksymalny pułap budowy.
  • Usunięto błąd sprawiający, że zakopane skarby nie były automatycznie podnoszone po włączeniu opcji automatycznego podnoszenia broni.
  • Usunięto błąd pozwalający na umieszczenie skrzyń skarbów na wyspie startowej.
  • Usunięto błąd powodujący szybkie obracanie gracza po użyciu granatu impulsowego lub Fali Uderzeniowej podczas skoku na deskolotce.

ROZGRYWKA

  • Skrócono czas trwania nieustającego dabowania w menu z 12 do 11 godzin
  • Żartujemy! Tak naprawdę wydłużyliśmy ten czas z 12 do 13 godzin.
  • Teraz w sytuacjach wylogowania się gracza, samolikwidacji lub likwidacji przez Burzę likwidacja jest zaliczana na konto tego, kto ostatni zranił tego gracza. Aktualny limit czasu do zaliczenia takiej likwidacji wynosi 15 sekund.
  • Dodano efekty graficzne likwidacji syfonu.
  • Gracze wystrzeleni z pirackiej armaty mogą teraz budować od razu po uderzeniu w cel.
  • Gracze mogą teraz tańczyć trzymając balon.
  • Dodano ikonkę armaty do wizualizatora dźwięków w interfejsie w grze.
  • Gracze wsiadający do pustego pojazdu teraz automatycznie zajmują miejsce kierowcy.
  • Do następujących przedmiotów dodano unikatowe animacje używania:
    • Bandaże
    • Apteczka
    • Mała mikstura osłony
    • Mikstura osłony
    • Sok Siorb
    • Beczka Obfitości

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd dotyczący kolizji pirackiej armaty, powodujący ochronę obsługującego tę armatę przed pociskami
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający strzelanie z pirackiej armaty podczas ruchu do tyłu
  • Naprawiono błąd powodujący czasem utratę sterowania u gracza wystrzelonego z pirackiej armaty.
  • Naprawiono błąd powodujący czasem opóźnione odtwarzanie odgłosu wybuchu przy trafieniu z pirackiej armaty.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że pirackie armaty przewracały się na bok i zbyt daleko przesuwały po ziemi.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że pirackie armaty uszkadzały siebie same, jeśli wystrzelono do bardzo bliskiego celu.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający przebicie budowli graczowi wystrzelonemu z armaty z małej odległości.
  • Pułapki nie aktywują się już w reakcji na pojazdy puste lub zajęte przez sojuszników.
  • Naprawiono błąd występujący w sytuacji ekstremalnych przesunięć kamery, który mógł powodować niecelność pierwszego strzału z broni.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że emotka „Conga” nie reagowała na powierzchnie środowiska, np. na pola lawy.
  • Naprawiono błąd nieoczekiwanie powodujący chwilowe przerwanie animacji swobodnego spadku gracza.
  • Naprawiono błąd pozwalający na przerywanie emotki podczas animacji otwierania lub zamykania drzwi.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracze trzymali mapę skarbów do góry nogami.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że szybkie wciśnięcie po sobie przycisków budowania i edycji powodowało przejście w tryb edycji schematu, a nie wznoszenie budowli.
  • Deskolotka nie wybucha już, gdy gracz zejdzie z niej obok wieżyczki strzelniczej.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom zmienianie czułości myszki na konsolach PS4.

WYDAJNOŚĆ

  • Poprawiono wydajność transferu plików na konsoli Xbox One. Zmniejszy to częstotliwość opóźnionego wczytywania siatek.
  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry na konsolach Switch, związany z taktowaniem zegara karty graficznej.
  • Poprawiono wydajność gry na konsolach Switch zmniejszając prawdopodobieństwo pojawiania się efektów cząsteczkowych w czasie zmian pory dnia.
  • Zoptymalizowano armaty okrętowe.
  • Zoptymalizowano elementy interfejsu w trybach z dużymi drużynami.
  • Poprawiono wydajność paska szybkiego dostępu.
  • Gra nie będzie się już zacinać na widoku ekranu statystyk rozgrywki wskutek jednoczesnego wczytywania zasobów.

DŹWIĘK

  • Dodano nowy odgłos balonów w powietrzu.
  • Ściszono odgłosy niszczenia mniejszych rekwizytów (krzeseł, łóżek, płotów itp.).
  • Usunięto echo zamachów kilofem.
  • Wyciszono zewnętrzne odgłosy środowiskowe podczas lotu na lotni.

Poprawki błędów

  • Odgłos rozkładania lotni nie jest już odtwarzany dwukrotnie po użyciu aktywatora lotni.
  • Naprawiono błąd powodujący ściszanie muzyki Królewskiego Zwycięstwa przez odgłosy lądowania lub otwierania lotni.
  • Poprawiono głośność podglądu lotni posiadających własne tło muzyczne.
  • Odgłosy przesuwania pirackiej armaty nie milkną już po sprincie trwającym ponad 10 sekund.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po przejściu przez szczelinę dźwięki przebijania balonu zapętlały się.

INTERFEJS

  • Skróty klawiszowe – skróty zostały podzielone na kategorie, co ułatwi znalezienie czynności, którą chcecie przypisać.
  • System znaczników:
    • Dodano opisy wyświetlane obok znaczników w świecie gry, wskazujące, co można zrobić z danym znacznikiem. Informacje te pojawią się po najechaniu celownikiem na znacznik.
    • Można teraz oznaczać pojazdy oraz przedmioty jednorazowe, np. jabłka.
    • Zmieniono sposób wyświetlania znaczników przedmiotów w celu poprawy czytelności na wszystkich platformach.
    • Znaczniki przedmiotów początkowo będą duże i zmniejszą rozmiar po tym, jak gracz wyceluje w ich okolicę.
    • Znaczniki są teraz posortowane według odległości.
    • Zmniejszono rozmiar punktów nawigacyjnych oddziału, by nie ograniczać widoczności.
    • Zmieniono wygląd znaczników na minimapie, aby odpowiadały znacznikom w świecie gry.
    • Umożliwiono przypisanie osobnego skrótu klawiszowego na klawiaturze do funkcji postawienia znacznika zagrożenia.
    • Stawianie znaczników zagrożenia podwójnym kliknięciem nie jest już blokowane przez przedmioty na ziemi.
    • Teraz można aktywować znacznik podczas jazdy pojazdem.
    • Teraz można stawiać znaczniki w maskowaniu krzaka.
    • Dajcie nam znać, jakie jeszcze chcielibyście zobaczyć usprawnienia systemu znaczników!
  • Etykiety oddziałów oraz strzałki drużyn stają się teraz bardziej przejrzyste podczas celowania z broni.
  • Przywrócono możliwość wyświetlenia wszystkich aktualnych wyzwań w trakcie meczu.
  • Pomalujcie wszystko hurtem! Teraz możecie zastosować malowanie do wszystkich pól naraz, wybierając opcję „Zastosuj dla wszystkich” podczas wyboru malowania w szafce.
  • Włączono sterowanie kamerą przy niektórych rodzajach nagród podczas przeglądania wyzwań
  • Panel informacji o wyzwaniu w lobby jest teraz domyślnie przełączany na pomoc ekipy, gdy gracz należy do ekipy.

Poprawki błędów

  • Zestaw Luxe jest teraz widoczny na ekranie wyzwań, razem z zestawami Czarnosercego i Hybrydy.
  • Podgląd malowań w lobby używa teraz wersji pojazdu/broni o najwyższej rozdzielczości.
  • Naprawiono błąd na konsolach, uniemożliwiający wybranie pomocy ekipy przy ostatnim wyzwaniu z zestawu.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że kolejny etap wyzwania nie włączał automatycznie pomocy ekipy.
  • Naprawiono błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie animacji i odgłosów podczas wyboru wyzwań przy użyciu kontrolera.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przewijanie ekranu wyzwań myszą skutkowało niespodziewanymi przeskokami paska przewijania.

POWTÓRKI

  • Do minimapy dodano trasy busów.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Do gry dodano możliwość modyfikowania funkcji automatycznego strzału, by jej parametry mogły być odmienne dla różnych broni. Ta opcja była już dostępna dla niektórych broni, a tym razem zmiana objęła pistolety.
  • Dodano okluzję odgłosów kroków na Androidzie.
  • Poprawiono jakość niektórych efektów dźwiękowych na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący zacinanie się przycisku strzału, co powodowało ogień ciągły lub niemożność strzału bez możliwości naprawienia tej sytuacji.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracze używający sterowania dotykiem musieli celować bardzo dokładnie, aby skorzystać z przycisku użycia.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że turbo-budowanie nie włączało się po tym, jak gracz przeszedł z trybu edycji do budowania przytrzymując przycisk.
  • Naprawiono błąd powodujący zacinanie się lewego spustu kontrolera Bluetooth
  • Poprawiono statystyki broni w panelu ekwipunku w wersji mobilnej.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający pełny sprint podczas automatycznego biegu po wyłączeniu opcji „Domyślny sprint na kontrolerze” w wersji mobilnej.
  • Naprawiono błąd powodujący opuszczanie trybu budowy, gdy gracz wybierał element przed puszczeniem przycisku zmiany trybu
  • Naprawiono błąd w wersji mobilnej, powodujący użycie przedmiotu podczas przesuwania go z paska wyposażenia.
  • Naprawiono błąd w wersji mobilnej, sprawiający, że linia trajektorii lotu przedmiotów miotanych utrzymywała się podczas jazdy różnymi pojazdami

TRYB KREATYWNY

CO NOWEGO?

Nowe wyspy i motyw
Wskoczcie w dwie nowe egzotyczne lokacje na wyspach! Zbudujcie własny kurort na plaży przy użyciu motywu drewnianych chat, ciesząc oczy wspaniałym widokiem na tropikalny wulkan.

Nowe opcje gry
Atak czy obrona? Dodaliśmy nowe opcje zasad gry, które umożliwią wam dokładniejsze ustawianie opcji drużyn oraz tworzenie zaawansowanych gier PvP.

WYSPY

  • Nowe wyspy
    • Piaszczysta wyspa
      • Rozmiar 105 na 105 pól
    • Wyspa wulkaniczna
      • Rozmiar 105 na 105 pól
  • Zmniejszono liczbę wysp graczy na jednym serwerze z 16 do 8.
    • Umożliwia to wprowadzenie większych wysp
    • Poprawia to wydajność serwerów
    • Gracze dołączający po pierwszych 8 graczach nie będą mieć dostępu do swoich własnych wysp i będą musieli założyć nowy serwer. Poprawimy to w przyszłej wersji, przy okazji aktualizacji mechaniki portali.
  • Usunięto kolizję blokady wysp, aby umożliwić wprowadzenie nowych, większych wysp.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący znikanie obiektów po wczytaniu wyspy, ponownym wczytaniu wyspy lub zakończeniu gry. Usunięto również system usuwania danych, który powodował wiele błędów.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający odtworzenie wysp po ich zresetowaniu.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zastosowanie ustawień wyspy u dołączających do niej graczy.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający umieszczanie gotowców i urządzeń na niektórych obszarach wyspy domyślnej.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracze tracili czasem możliwość sterowania po wczytaniu wyspy kreatywnej i szybkim powrocie do centrum.

ROZGRYWKA

  • Dodano punktację
    • Dodano opcję wygrania gry po osiągnięciu określonej liczby punktów. Możecie tu ustawić wynik wymagany do ukończenia gry.
      • Dostępne jest wiele wartości wyniku wymaganego do zwycięstwa, od 1 do 10 000 000 pkt.
    • Dodano sumę punktów do kryteriów rankingu gry. Podczas gry wynik jest widoczny w interfejsie, a po jej zakończeniu tablica wyników pokazuje sumę punktów zdobytą przez graczy i drużyny.
    • Punkty zdobywa się wykonując triki pojazdami oraz zbierając przedmioty z galerii wyzwania, np. monety.
  • Dodano cele
    • Dodano opcję wygrania gry przez zaliczanie celów. Możecie tu ustawić liczbę celów wymaganych do ukończenia gry.
    • Dodano cele do kryteriów rankingu rozgrywki. Po zakończeniu gry ranking pokazuje, ile celów zaliczył każdy gracz lub każda drużyna.
  • Monety w galerii wyzwań mają teraz nowe efekty graficzne, co poprawi ich widoczność w grze.
  • Odliczanie do rozpoczęcia gry rozpoczyna się dopiero po zaciemnieniu ekranu.
  • Wyłączono interfejs podczas rozpoczynania gry na wyróżnionej wyspie.
  • Gracze teraz będą stać w miejscu podczas odliczania czasu do rozpoczęcia gry.
  • Skrócono czas odliczania z 6 do 3 sek.
  • Dodano nowy rodzaj miejsca pojawiania się (aktualne położenie), który nie zmienia waszej pozycji w momencie rozpoczęcia gry. Przydatny do testów!
  • Zmieniono kolejność opcji w zakładce gry, by ułatwić ich znalezienie.
  • Dodano opisy opcji gry oraz opcji ustawień gry.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający prawidłowe zresetowanie wyniku graczy dołączających do serwera podczas gry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że próba zmiany drużyny mogła zakończyć się powaleniem gracza, a nie odrodzeniem się.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wyjście z trybu latania, jeśli przypisano skok do przycisku prawego drążka kontrolera.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że ekran ciemniał dwukrotnie przy ponownym rozpoczęciu gry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że żółty trójkąt licznika czasu rozgrzewki znikał za szybko.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie animacji znikania licznika czasu rozgrzewki.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracze, którzy w fazie rozgrzewki się odradzali, nie byli zatrzymywani podczas rozpoczynania gry.

BRONIE I PRZEDMIOTY

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd sprawiający, że zdalne ładunki wybuchowe rzucane przez graczy zamaskowanych jako krzaki przyczepiały się do rzucających.
  • Usunięto błąd, powodujący niestabilność graczy podczas używania armaty.
  • Poprawiono odgłos strzału z Tommy guna. Znowu wydaje on satysfakcjonujący huk!

NARZĘDZIA KREATYWNE I SMARTFON

  • Graffiti będą teraz podświetlane po wycelowaniu w nie Smartfonem, co oznacza możliwość skasowania ich.
  • Smartfon może teraz modyfikować rekwizyty i pola budowli, które znajdują się poniżej rzeźby terenu wyspy. Elementy te będą podświetlane po najechaniu na nie celownikiem.
  • Przytrzymanie przycisku podczas powiększania/zmniejszania rekwizytu przy użyciu Smartfona z włączonym wyrównywaniem do siatki spowoduje wielokrotne powiększenie/zmniejszenie rekwizytu.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd w wersji mobilnej, powodujący przenikanie holograficznego podglądu rekwizytów przez podłogi lub postacie.
  • Naprawiono błąd powodujący pulsowanie wskaźników skali w złym kierunku podczas zmniejszania rozmiaru.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre ściany wzniesione przez graczy zużywały niespodziewanie dużo pamięci.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Smartfon przestawał działać po wystrzeleniu gracza z armaty.
  • Naprawiono błąd powodujący chwilową zmianę rozmiaru rekwizytów na nieprawidłowy podczas powiększania/zmniejszania ich przy użyciu Smartfona z włączonym wyrównywaniem do siatki.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że wskaźniki środka wyrównywania oraz zmiany rozmiaru były słabo widoczne, gdy rekwizyt był zbyt duży lub za bardzo oddalony.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że przyciski włączania i wyłączania kolizji terenu wyglądały identycznie na urządzeniach mobilnych.

GOTOWCE

  • Galeria dużych efektów oświetlenia
  • Galerie i gotowce drewnianych chat
  • Galerie wulkanicznych skał i pól lawy
  • Poszerzona galeria ścian świątyni w dżungli
  • Galeria wagoników kopalnianych
  • Dodano pola lawy do galerii bloczków żywiołów
    • Znany problem: pola lawy nie ranią graczy
  • Dodano nowe rodzaje podłóg do galerii ulic B oraz spadzistych dachów

URZĄDZENIA

  • Nowy generator Kulojazdów
    • Ten jednomiejscowy pojazd można znaleźć w przyczółkach oraz w okolicy skrytek w pirackich obozach.
    • Wbudowany Przysysak i dopalacz pozwolą wam wciągnąć się na szczyt urwiska lub huśtać się wśród drzew!
    • Kierowca jest chroniony przed obrażeniami, lecz sam Kulojazd jest wrażliwy na ostrzał wroga.
    • 300 pkt. zdrowia
  • Nowe urządzenie celu
    • Urządzenie to można zniszczyć i stanowi ono rekwizyt do nowych rodzajów gry.
    • Wybierzcie postać celu spośród 7 różnych rekwizytów – tak, należą do nich maskotki Durrr Burgerowni i Przystanku Pizza! A także łóżko…
    • Wybierzcie ilość wytrzymałości celu z 1, 20, 50, 100, 200, 400, 500, 800, 1000, 2000, 3000, 5000, 10 000 i 25 000 pkt.
    • Wybierzcie drużynę, do której należy cel.
    • Ustawcie promień wybuchu, który nastąpi po zniszczeniu celu. Wybuch ten niszczy wszystkie pola i rekwizyty w jego obrębie, nawet jeśli ustawiono niezniszczalność elementów otoczenia.
    • Wybierzcie opcjonalną latarnię, ułatwiającą odnalezienie celu w grze.
    • Znany problem: pojazdy nie powodują uszkodzenia celu.
  • Zmieniono początkowy ekwipunek na ekwipunek i ustawienia drużyny
    • Dodano opcję osobnego wyboru ustawień dla każdej drużyny
    • Dodatkowa amunicja do broni – włączona, wyłączona
    • Początkowa ilość zdrowia – 1%, połowa, pełne, nieśmiertelność
    • Maksymalne zdrowie – 1, 25, 50, 75, 100, 200, 500, 1000, 2000, 10 000
    • Początkowa siła osłon – brak, połowa, pełne
    • Maksymalna osłona – bez osłony, 25, 50, 75, 100, 200, 500, 1000, 2000, 10 000
    • Nieskończona amunicja – włączona, wyłączona
    • Nieskończone zasoby – włączone, wyłączone
    • Obrażenia od upadku – włączone, wyłączone
    • Grawitacja – bardzo niska, niska, normalna, wysoka, bardzo wysoka
    • Zmęczenie skokami – włączone, wyłączone
    • Lot gracza – włączony, wyłączony
    • Nazwy i położenie graczy – pokazuj zawsze, ukrywaj zawsze
    • Ponowne rozkładanie lotni – włączone, wyłączone
    • Powalenie – włączone, wyłączone
    • Blokowanie budowania w grze – włączone (gracze NIE mogą budować), wyłączone (gracze mogą budować, o ile mają zasoby)
    • Czas odrodzenia – od 1 do 30 sek.
    • Maks. początkowa liczebność drużyny – nielimitowana, od 1 do 16 – dzięki tej opcji możecie ustawić asymetryczne drużyny.
    • Likwidacje do zwycięstwa – wyłączone, od 1 do 10
    • Zbierz przedmioty, by wygrać – wyłączone, wszystkie, od 1 do 10
    • Wynik wymagany do zwycięstwa – wyłączony, 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 200, 500, 1000, 2000, 5000, 10 000, 20 000, 50 000, 100 000, 200 000, 500 000, 1 000 000, 2 000 000, 5 000 000, 10 000 000
    • Cele wymagane do zwycięstwa – wyłączone, od 1 do 10
  • Wcześniejsza zmiana, niewymieniona w informacjach o wersji 8.00: Dodano ścienny odpowiednik Przyśpieszacza. Świetnie nadaje się na windy!

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący pogorszenie wydajności sekwencera na wyspach o dużej liczbie bloczków muzycznych.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że urządzenie początkowego ekwipunku dawało duplikaty przedmiotów po wyłączeniu opcji „Upuść przedmioty po zlikwidowaniu”.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że urządzenie startu gracza wybierało dowolną drużynę mimo ustawienia opcji „brak”.
  • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie kolorów tła billboardów.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że holograficzny podgląd łapki flippera zawsze miał rozmiar domyślny podczas przesuwania go przy użyciu Smartfona.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlenie kilku podglądów naraz po skurczeniu/rozciągnięciu odbijacza flippera przy użyciu Smartfona.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający czasem odtworzenie niektórych bloczków muzycznych po umieszczeniu ich w sekwencerze.
  • Naprawiono błąd powodujący utratę reakcji Smartfona podczas jazdy na deskolotce.
  • Naprawiono błąd pozwalający na odtwarzanie muzyki przez radio po wczytaniu wyspy, na której wyłączono muzykę z radia.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający dostęp do ekwipunku graczom wystrzelonym z armaty.

INTERFEJS

  • Jeśli kryterium rankingu będzie suma punktów, będzie ona widoczna w interfejsie w grze.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący czasem nieprawidłowe wyświetlanie elementów interfejsu.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlenie panelu rozpoczęcia gry po powrocie do centrum z wyróżnionej wyspy.
  • Usunięto kilka błędów ortograficznych i gramatycznych w menu gotowców (dotyczy jęz. angielskiego).
  • Naprawiono błąd powodujący pozostawanie panelu rozpoczęcia gry na ekranie po opuszczeniu wyróżnionej wyspy.
  • Poprawiono opis gotowca Joela, by lepiej odzwierciedlał jego zawartość.
  • Usunięto rozbieżność między trybem kreatywnym i placem zabaw, występującą gdy grający solo próbował wejść do zakładki wyboru drużyny w menu „hamburgera”.
  • Poprawiono stabilność gry podczas używania przycisku „Wesprzyj twórcę” na ekranie rozpoczęcia gry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że na ekranie rozpoczęcia gry na konsoli Switch brakowało ikon przycisków.
  • Naprawiono błąd powodujący przenoszenie gracza do drużyny nr 1 po naciśnięciu przycisku „Zastosuj”, jeśli nie wybrano numeru drużyny.

PLAC ZABAW

  • Naprawiono błąd sprawiający, że opcje ustawione dla placu zabaw obowiązywały również po wejściu do wyróżnionej wyspy, nawet jeśli miała ona inne ustawienia gry.
  • Gracze na wyspie kreatywnej powinni już mieć możliwość rozmawiania ze sobą zanim gra się rozpocznie. W czasie rozgrywki działanie czatu głosowego zależy od ustawień gry.
  • Gry na wyspie kreatywnej powinny już trwać do momentu, w którym wszyscy gracze opuszczą wyspę lub w którym gracz, który je rozpoczął, zdecyduje o zakończeniu gry z poziomu menu. Dotychczas gry kończyły się, kiedy wyspę opuścił gracz, który je rozpoczął.

WYDAJNOŚĆ

Poprawki błędów

  • Naprawiono kilka błędów powodujących pogorszenie wydajności podczas używania sekwencera muzycznego.
  • Naprawiono kilka błędów powodujących pogorszenie wydajności na serwerach z maksymalną liczbą graczy.

RATOWANIE ŚWIATA

CO NOWEGO?

Stanowczy Ajrisz
Spójrzcie misiowi prosto w oczy! Rozstrzeliwujcie pustaki promieniami laserów dzięki temu powracającemu Rubieżnikowi.

Burze beta
Prędkość jest kluczowa! Wypróbujcie nowość: Burza Beta – Sprawdź swoje możliwości.

OGÓLNE

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący zawieszanie się gry w księdze kolekcji.
  • Naprawiono błąd, który mógł sprawić, że zimowe lamy losowały przedmioty z niewłaściwego zestawu.
    • Błąd ten dotyczył tylko zimowych lam otrzymanych z wymiany śnieżynkowych talonów przy okazji wypuszczenia wersji 8.0.
    • Wszyscy gracze otrzymali w ramach rekompensaty Zimolamę z 2018. Ponadto ci gracze, którzy podczas przejścia do wersji 8.0 otrzymali niewłaściwe lamy, znajdą w jednym z kolejnych prezentów identyczną liczbę poprawnych Zimolam z 2018.

    Naprawiono błąd sprawiający, że gracze nadal otrzymywali śnieżynkowe talony.

    • Wszystkie pozostałe śnieżynkowe talony zostaną wymienione na zimowe lamy 2018 r.
  • Naprawiono błąd powodujący umieszczenie ściany zamiast pułapki, gdy wybrano pułapkę z menu przy użyciu myszy.
  • Naprawiono błąd powodujący przełączenie na przedmiot w kolejnym dostępnym polu w pasku szybkiego dostępu po zniszczeniu/zużyciu ostatniego przedmiotu w aktualnym stosie broni/pułapek, nawet jeśli ten przedmiot został zastąpiony przez nową broń/pułapkę.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że po umieszczeniu pułapki na istniejącej budowli obrys budowli miał kolor czerwony.

MISJE I SYSTEMY

  • Burze beta
    • Misja zdobycia danych w Burzy Beta powraca
    • Wysłuchaliśmy waszych uwag i tym razem gracze mogą przegłosować wcześniejsze zestrzelenie balonu! Już nie musicie czekać, aż wyląduje!
      • Wcześniejsze zestrzelenie balonu przyśpieszy nadejście Burzy.
    • Strefa lądowania stanowi teraz miejsce budowy o rozmiarach 1 pola.
    • Ściana Burzy jest teraz bardziej przejrzysta.
  • Nowa misja Burzy Beta: Sprawdź swoje możliwości.
    • Ta misja polega na wyścigu przez serię punktów kontrolnych i zaliczeniu jak największej liczby okrążeń – im więcej okrążeń, tym lepszą odznakę zdobędziecie. Będziecie mieć czas na przygotowanie i optymalizację trasy od punktu do punktu, po czym odbędzie się wyścig na czas. To świetny sposób na wypróbowanie zespołów bohaterów.
  • Burza Beta: Tryb „Zlikwiduj i zbierz” zostanie wycofany.
    • Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w tym wariancie Burzy Beta i podzielili się z nami swoimi uwagami na jego temat.

INTERFEJS

  • Zakładkę zdolności zastąpiono zakładką zespołu bohaterów, gdzie gracze mogą podejrzeć informacje dotyczące aktywnego zespołu bohaterów podczas wykonywania misji.
  • Zmieniono schemat sterowania kontrolerem; teraz wywołanie szczegółów misji wymaga przytrzymania odpowiedniego przycisku.
    • Opcja edycji zespołu bohaterów teraz wymaga jedynie naciśnięcia przycisku.
  • Skrócono opisy gadżetów.
  • Przycisk „Odródź się na starcie” teraz poprawnie pokazuje przypisany klawisz w stanie powalenia.
  • Ewolucji oraz zwiększenia klasy rzadkości można teraz dokonać podczas oglądania przedmiotu otrzymanego z transformacji schematu.
  • Zmieniono działanie przycisku „Wyczyść wszystko” na ekranie zespołu bohaterów – teraz zeruje on również gadżety i profity drużynowe.
  • Dodano przycisk włączania/wyłączania opisów w panelach wyboru profitu drużynowego i gadżetów w opcji zespołu bohaterów.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom korzystającym ze schematu kontrolera „Oldschoolowy” lub „Szybki Budowniczy” rzucanie granatów umieszczonych na trzecim polu zdolności.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie komunikatów ostrzegających o obecności w zespole innego bohatera z identycznym profitem w sytuacji, gdy nie miało to miejsca.
    • W sytuacji wyboru bohatera na miejsce, które już zawiera identyczny profit, nie będzie już pojawiać się błędny komunikat, że zespół już posiada taki profit. Ułatwi to zastępowanie bohatera jego wersją o wyższej klasie rzadkości lub poziomie mocy, gdyż tacy bohaterowie będą umieszczani w górnej części listy, a nie na dole w kategorii ostrzeżeń, jak dotychczas.
  • Naprawiono błąd w panelu szczegółów menu wyboru bohaterów do ekspedycji, powodujący wyświetlanie niewłaściwych zdolności zespołu bohaterów.
  • Zmieniono odstępy w nagłówku nazwy strefy, by uniknąć przycinania tekstu w języku koreańskim.
  • Poprawiono pochylnię, by interfejs menu pułapek działał prawidłowo.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający aktualizację ikonki czatu głosowego po wyrzuceniu wyciszonego gracza
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający aktualizację liczby przedmiotów w kategoriach księgi kolekcji po ewolucji przypisanego schematu.
  • Naprawiono błąd powodujący utratę sterowania kontrolerem w menu wyboru pola transformacji po otwarciu i zamknięciu listy znajomych.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że etykiety z nazwami bohaterów przewijały nazwy we wszystkich językach.
  • Usunięto błędy dotyczące interfejsu pułapek obrońców, związane z wyborem obrońcy z innego stanowiska.
  • Naprawiono błąd powodujący częściową utratę możliwości sterowania po powrocie z dziennika zadań do zakładki zadań.
  • Naprawiono błąd w funkcji dobierania graczy, uniemożliwiający dobranie graczy do odpowiednich stref, gdy będąc w lobby rozpoczęli oni zadanie z dziennika zadań.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że ikony zdolności bohaterów w pasku szybkiego dostępu miały kolor szary po użyciu ich w chwili, gdy inna zdolność kończyła czas odnowienia.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że tekst licznika czasu ekspedycji nachodził na procentowy wskaźnik ukończenia.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że filtr dopasowania pokazywał bohaterów pasujących do profitu drużyny tylko wtedy, gdy profit ten był aktywny. Teraz pokazuje on wszystkich bohaterów, gdy profit drużyny został aktywowany przez innych przypisanych bohaterów wsparcia.

BOHATEROWIE

  • Stanowczy Ajrisz (powraca)
    • Profit standardowy: Widzi Mi Się
      • MISIU strzela laserami co 2 sek., zadając 26 pkt. bazowych obrażeń od energii.
    • Profit dowódcy: Widzi Mi Się+:
      • MISIU strzela laserami co 1,5 sek., zadając 51 pkt. bazowych obrażeń od energii.
    • Dostępny w sklepie tygodniowym od 14 marca, godz. 1:00 czasu polskiego, do 21 marca, godz. 1:00 czasu polskiego.
  • Czterolistna Tygrysica (powraca)
    • Profit standardowy: Generowanie Granatów
      • Po 45 likwidacjach otrzymujesz 1 użycie Granatu Odłamkowego.
    • Profit dowódcy: Generowanie Granatów+
      • Po 20 likwidacjach otrzymujesz 1 użycie Granatu Odłamkowego.
    • Dostępna w sklepie tygodniowym od 14 marca, godz. 1:00 czasu polskiego, do 21 marca, godz. 1:00 czasu polskiego.
  • BAZĘ Budowniczego można teraz stawiać automatycznie, podobnie jak pułapki.
  • Zwiększono bazowe obrażenia zdolności Ogon Smoka
    • Profit standardowy: Zwiększono obrażenia z 18 do 26
    • Profit dowódcy: Zwiększono obrażenia z 45 do 68
  • Wszyscy bohaterowie w ekwipunku i księdze kolekcji otrzymają możliwość resetu.
    • Przedmioty z możliwością darmowego usunięcia z księgi kolekcji będą mieć również możliwość resetu po usunięciu.
    • Gracze nie mogli zresetować bohaterów wyjętych z księgi kolekcji. Ze względu na ten błąd będzie można zresetować wszystkich bohaterów.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd sprawiający, że Ninjowie mogli zderzać się z niewidzialnymi częściami pustaków.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Solówka Na Basie nie brała pod uwagę limitu likwidacji.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowej wartości w opisie profitu Strzelaj Celnie.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Ogon Smoka zadawał zbyt wysokie obrażenia
    • Wcześniej zadawał on obrażenia Smoczego Cięcia oprócz bazowych obrażeń w każdym impulsie.
    • Zwiększyliśmy wartość obrażeń zadawanych przez Ogon Smoka (patrz opis powyżej)
    • Z powodu tej zmiany Specjalistka Ściskania Sara otrzyma możliwość resetu.
  • Solówka Na Basie teraz wyświetla ostrzeżenie, jeśli umieści się ją na polu wsparcia dowódcy, który nie posiada Okrzyku Bojowego.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Fikser zapewniał niewłaściwą premię do szybkości naprawy.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Czaszkownica Ramirez oraz Upadły Strażnik Miłości Jonesy odtwarzali niewłaściwą animację na ekranie zespołu bohaterów
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zakończenie Ciosu Raz-Dwa przy użyciu niektórych broni
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Matryca Niemożliwości zastępowała domyślną premię z Fragmentu Ładunku
  • Poprawiono wartości obrażeń w opisie profitu Widzi Mi Się.
    • Profit Widzi Mi Się zadaje niezmienioną ilość obrażeń – poprawiono tylko jego opis.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Uderzenie Sejsmiczne zadawało mniej obrażeń, niż zamierzono.
    • Spowodowało to zwiększenie bazowych obrażeń o 11 pkt.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że profit Prezentuj… Broń! nie zapewniał odpowiedniej premii do prędkości ruchu, gdy był ustawiony jako profit dowódcy.
  • Fajerwerki Daru Pożegnalnego mają teraz odgłosy
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wyłączenie Bystrego Wzroku.
  • Naprawiono błąd powodujący podwojenie efektów graficznych Bystrego Wzroku
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wyzerowanie licznika trafień Wir Pracy
  • Poprawiono opis profitu odzyskiwania amunicji do karabinów szturmowych, by lepiej odzwierciedlał jego funkcjonalność.
  • Naprawiono błąd powodujący błędne ograniczenie liczby celów trafionych Granatem Odłamkowym do 8 lub 12.
    • Dzięki temu profit Większe Jest Lepsze będzie dużo skuteczniejszy.
  • Poprawiono opis Efekt Dopplera, by wskazać, że zmniejsza on czas odnowienia Fali Uderzeniowej, a nie koszt energii.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Przesunięcie Fazowe nie zawsze powodowało odpowiednie przyśpieszenie.
    • Przyśpieszenie Przesunięcia Do Przodu oraz Przesunięcia Fazowego powinno teraz poprawnie kumulować się z profitem Wir Pracy
    • Przesunięcie Do Przodu+ teraz prawidłowo dodaje 10% do prędkości biegu.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający aktywację Uderzenia Burzącego z Kosztem Uderzenia, gdy gracz posiadał mniej energii, niż wymagał standardowy silny atak kilofem.
  • Naprawiono błąd czasami uniemożliwiający trafienie Uderzeniem Burzącym bardzo bliskich wrogów.
  • Naprawiono błąd powodujący zawieszanie się Rubieżników po przerwaniu Uderzenia Burzącego.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający postawienie MISIA, jeśli w pobliżu był inny gracz.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zdjęcie premii BoomBAZY po zniszczeniu BAZY.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Podłogi Pod Napięciem zadawały tyle samo obrażeń na poziomie dowódcy i bohatera.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Nieustający Dym był zbyt duży na poziomie dowódcy i bohatera.
    • Wcześniej powodował on zwiększenie promienia Bomby Dymnej o 380% na poziomie bohatera i dowódcy (zamiast 186%)
    • Z powodu tej zmiany Infiltrator Ken otrzyma możliwość resetu.

BRONIE I PRZEDMIOTY

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący oznaczenie przedmiotów jako nadmiarowych po użyciu opcji resetu przedmiotów.
  • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie premii przez niektóre opisy broni. Dotyczy to broni: Wola Strażnika, Kafar, Sześć stóp pod ziemią, Młot na Gruchotacze, Widmowe Ostrze i Wal d’Mar.
  • Naprawiono błąd czasami powodujący tworzenie nadmiarowych cząsteczek efektu trafienia ze snajperki Yeoman.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że pistolet kosmiczny zadawał Królowi Burzy obrażenia kilkakrotnie przy każdym strzale

ROZGRYWKA

  • Zmieniono działanie pustaków żywiołu natury.
    • Nie zadają już obrażeń stopniowych.
    • Nie powodują już efektu odbierającego 6 pkt. energii co sekundę przez 3 sek. (łącznie 18 pkt.).
    • Teraz nakładają 2-sekundowy efekt, który odbiera 6 pkt. energii przy trafieniu oraz 6 pkt. energii na sekundę (łącznie 18 pkt.).
    • Teraz powodują standardową blokadę regeneracji energii na 2 sek., podobnie jak zdolności.
    • Uszkodzenia zadawane budowlom z metalu pozostały niezmienione.
    • Powinno to ujednolicić działanie pustaków żywiołu natury.
  • Poprawiono model fizyczny trafienia blastera w głowę w sytuacji, gdy gracze strzelają do niego z boku.

Poprawki błędów

  • Miny Zbliżeniowe mają teraz właściwy promień eksplozji po ulepszeniu.
    • Promień aktywacji rośnie przy każdym ulepszeniu promienia wybuchu.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre misje nad jeziorem były wczytywane pod kątem, co powodowało problemy z budowaniem wokół nich.
  • Skrzynia burzowa teraz poprawnie zostawia oba prezenty.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że lodowe gruchotacze mogły ranić graczy podczas szarży.
  • Naprawiono błąd powodujący niewidzialność gadżetu teleportera dla graczy, którzy dołączyli do trwającej gry lub dołączyli ponownie po jej opuszczeniu.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że efekty szału pozostawały na hełmach pustaków-rojarzy i butlach wysadzaczy po zakończeniu działania szału.

OGÓLNE

INTERFEJS

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd w menu martwej strefy kontrolera sprawiający, że wartości początkowe na konsolach PS4 i Xbox nie pokrywały się z rozmiarem okręgu.
  • Naprawiono błąd dotyczący precyzji suwaka wyboru liczby przedmiotów do recyklingu/przeniesienia/upuszczenia, używanego w razie dużej ich liczby.

ROZGRYWKA

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie mogli zmienić czułości myszy, jeśli korzystali ze sterowania przy użyciu klawiatury i myszy na konsoli PS4.

SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Teraz gdy należysz do ekipy lub drużyny, jej członkowie będą widoczni w panelu społecznościowym!

WYDAJNOŚĆ

  • Poziomy skalowania o wyłączonej okluzji otoczenia teraz zmniejszają intensywność funkcji SkyLight. Oznacza to zachowanie podobnego kontrastu między zacienionymi i oświetlonymi obszarami na różnych poziomach szczegółowości.

Źródło: Epic Games

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.