Kiedy premiera cyberpunkowej gry z Krakowa? Polska spółka wydaje komunikat

Jest opóźnienie.

Cyberpunkowa produkcja od polskiego studia Bloober Team miała zadebiutować latem, w pierwszej połowie tego roku. Niestety tak się nie stało, a na >observer_  przyjdzie nam poczekać nieco dłużej.

Bloober Team nie podaje przyczyn obsuwy, wydając jedynie zdawkowy komunikat:

Zarząd spółki Bloober Team S.A. podaje do wiadomości, że dnia 29 czerwca 2017 r., wspólnie z wydawcą gry – Aspyr Media Inc. – ustalił, że premiera gry “>observer_” planowana jest w III kwartale 2017 roku.

Oznacza to, że producent daje sobie czas do września i oby na tym stanęło.

>observer_ to cyberpunkowy horror rozgrywający się w Polsce Anno Domini 2084. Gracz wciela się w jednego z neuronowych detektywów zwanych Observerami. To elitarna, finansowana przez korporacje jednostka, której członkowie zdolni są do hackowania i przejmowania umysłów przestępców. Początkiem śledztwa, które poprowadzi Lazarskiego do wspomnianej wcześniej kamienicy, jest tajemnicza wiadomość od zaginionego syna. Fabuła >observer_ to oryginalna historia, umiejętnie przenosząca polskie realia na grunt cyberpunkowej poetyki, charakteryzująca się wyjątkową stylistyką retro science-fiction i inspirowana kultowymi dziełami gatunku.

Jak czuje się ktoś, zdolny wnikać w umysły złoczyńców i ich ofiar? Zdolny przeżywać ich najmroczniejsze lęki? Jak daleko można posunąć się, by odkryć prawdę? Odpowiedzi na te pytania gracze poznają zagłębiając się w mroczną i dojrzałą historię Observera.

Studio Bloober Team oraz polski wydawca gry >observer_ – Techland informowali w zeszłym tygodniu, że w jedną z postaci wcieli się Arkadiusz Jakubik. >observer_ – nowa produkcja autorów świetnie przyjętego Layers of Fear – dostępna będzie w pudełkowym wydaniu już latem tego roku.

Jakubik to jeden z najbardziej charakterystycznych polskich aktorów. Praca na planie gry była dla niego czymś zupełnie nowym, ale aktor z 40-letnim scenicznym doświadczeniem nie tylko się w niej szybko odnalazł, ale również świetnie „wszedł” w rolę – przerysowując ją i nadając jej niezbędnego w horrorach, niepokojącego sznytu. Artysta doskonale oddał charakter bohatera, jak i jego pewne ograniczenia, wynikające z przeszłości postaci.

– Szok, totalny szok. Wkroczyłem do świata, który do tej pory był dla mnie światem niedostępnym. Tu jest wszystko zupełnie inne od tego, co do tej pory widziałem – nie ukrywa aktor w obszernym materiale wideo, przedstawiającym kulisy z planu. Jakubik opowie graczom o odczuciach związanych ze specyficzną rolą i różnicach, jakie dzielą aktorstwo tradycyjne od wirtualnego.

Jakubik wykreował Janusa – dozorcę kamienicy, w której toczy się akcja. Posiadający wiele wszczepów weteran Wielkiej Wojny jest pierwszą postacią, na którą natknie się główny bohater – Daniel Lazarski. Historia Janusa jest pełna tragicznych wydarzeń, które wpłynęły na niego znacząco. Teraz Janus boryka się z szarą codziennością – jest schorowany, pomimo wojennych zasług nie otrzymuje od państwa pomocy i stanowi gorzkie odbicie problemów trapiących ludzkość w przyszłości. Janus radzi sobie najlepiej jak potrafi. Niestety – na jego nieszczęście kamienica, której dogląda, stanie się areną przerastających go wydarzeń.

Źródło: Techland, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.