Nowy zwiastun Cronos: The New Dawn od Bloober Team. To może być hit

Bloober Team kończy z
PC PS5 Xbox Series

Polskie studio Bloober Team opublikowało nowy zwiastun rozgrywki swojej nadchodzącej gry survival horror – Cronos: The New Dawn.

Produkcja, zapowiedziana na 2025 rok, przenosi graczy do postapokaliptycznego świata, łącząc brutalistyczną architekturę z retrofuturystyczną technologią i elementami body horroru.

Zwiastun rozgrywki ujawnia mroczne mechaniki

Nowy zwiastun prezentuje intensywną walkę z groteskowymi przeciwnikami zwanymi „Sierotami”. Gracze wcielają się w Podróżnika, agenta tajemniczego Kolektywu, który przemierza zniszczony świat, aby ocalić kluczowe osoby przed zagładą. Jedną z kluczowych mechanik jest konieczność spalania pokonanych wrogów – jeśli tego nie zrobimy, mogą oni połączyć się z innymi, tworząc potężniejsze i bardziej przerażające istoty.

– “Wyobraź sobie: zniekształcone połączenie sci-fi, podróży w czasie, retrofuturystycznego lęku i body horroru – wszystko to na tle surowej Polski lat 80.” – powiedział Jacek Zięba, współreżyser gry.

Dwutorowa narracja i inspiracje

Akcja gry toczy się równolegle w dwóch okresach: w zrujnowanej przyszłości oraz w Polsce lat 80., inspirowanej rzeczywistą dzielnicą Nowa Huta. Twórcy czerpali inspirację z takich dzieł jak The Thing Johna Carpentera, serial Dark oraz gry Dead Space i Dark Souls.

Oprawa dźwiękowa i atmosfera

Za ścieżkę dźwiękową odpowiada nagradzany kompozytor Arkadiusz Reikowski, który współpracował z polsko-ukraińskim zespołem folkowym Zazula. Efektem jest eteryczna ścieżka dźwiękowa łącząca tradycyjne wokale z syntezatorowym horrorem, podkreślająca surrealistyczną atmosferę gry.

Premiera i dostępność

Cronos: The New Dawn zadebiutuje w 2025 roku na platformach PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz PC. Dokładna data premiery nie została jeszcze ujawniona.

Źródło: Bloober Team, YouTube

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie