Mafia III – skąd pomysł na osadzenie akcji w 1968 roku? Oto odpowiedź
Deweloperzy ze studia Hangar 13 wyjaśniają swoją decyzję.
Wczorajszy dzień należał do Mafia III. Poznaliśmy przede wszystkim oficjalną datę premiery tytułu, widzieliśmy świetny trailer, a na deser mogliśmy przejrzeć 18 screenów w rozdzielczości 1080p.
Redaktorzy serwisu Gamespot ucięli sobie z twórcami Mafia III krótką pogawędkę, zdradzając kolejne smaczki dotyczące produkcji. Poruszono m.in. kwestię umiejscowienia akcji w 1968 roku (Nowe Bordeaux wzorowane na Nowym Orleanie). Główny scenarzysta Bill Harms wyjaśnił, że jednym z najważniejszych powodów, które wpłynęły właśnie na taki wybór, było to, że wspomniana data była szalonym rokiem.
– To prawie jak alternatywna historia bohatera gry, czyli Lincolna Clay’a. Poniósł on wielką stratę i wszedł na ścieżkę zemsty. W mieście mamy spustoszenie oraz wielki chaos, co odzwierciedla to, co naprawdę działo się w tym czasie w całym kraju, również znajdującego się na krawędzi chaosu. Martin Luther King został przecież zamordowany, senator Kennedy zginął w wyniku zamachu… – tłumaczy Bill Harms.
Haden Blackman, dyrektor kreatywny projektu, dodał w innej części wywiadu, że studio Hangar 13 rozważało również, by główną postacią w Mafia III był włoski gangster. Lecz ostatecznie – ze względu na miejsce i czas akcji gry – zdecydowano się umieścić w tej roli czarnoskórego Lincolna.