Recenzje Lords of the Fallen nie pozostawiają złudzeń. Nie jest źle, ale mogło być lepiej

Pudełkowe Lords of the Fallen na PS5 za 69,99 zł. Hit kupicie taniej
Newsy PC PS5 Xbox Series

W sieci zadebiutowały już pierwsze recenzje Lords of the Fallen. Na pewno jest o wiele lepiej niż przed laty, ale rewolucji ani szału raczej nie ma.

W 2014 roku polskie City Interactive wydało na świat Lords of the Fallen, czyli usłanego wieloma bolączkami naśladowcę serii Dark Souls, i to jednego z pierwszych i bardziej popularnych. Nie była to wzorowa gra, a deweloperzy minęli się nieco z tym, co czyni dzieła From Software tak wyjątkowymi. Dla mnie jednak była to ciekawa przygoda, z paroma świetnymi pomysłami i bardzo atrakcyjnym budowaniem świata, którego jednak nigdy nie wykorzystano.

Recenzje Lords of the Fallen

Teraz powstała kontynuacja, a bardziej reboot, o tym samym tytule. Czy tym razem projektanci z niemieckiego Hexworks zrozumieli “o co w tym całych soulslike’ach” chodzi? Niby tak… ale nie do końca. Patrząc na pierwsze recenzje gry, jest średnio. Oceny wahają się od skrajnie małych w postaci 4/10 do bardzo wysokich 8/10. Wygląda więc na to, że to kolejna gra, o której zdanie trzeba sobie wyrobić samemu.

Recenzent z PC Gamer chwali Lords of the Fallen za parę wyjątkowych pomysłów, cudowny klimat dark fantasy niemal wyjętego z horroru, a także parę momentów, które potrafią chwycić za gardło. Podobno świat jest bardzo atrakcyjny, a mechanika z “dwoma światami” faktycznie wykorzystuje całe swoje pole do popisu. W podobnym tonie o flagowym pomyśle deweloperów pisze zagraniczny Eurogamer, choć to jedyny plus, zdaniem krytyka. Ten zarzuca grze wyjątkowo nierówny poziom trudności, który frustruje tam, gdzie nie powinien. Z oceną 4/10 gra nie broni się niemal niczym, mijając się z dziełami pokroju Elden Ring, nieudolnie naśladując oryginał. No i mamy do czynienia najwyraźniej z kolejną tragiczną premierą na PC w tym roku.

Obecnie w serwisie Metacritic gra ma średnią ma mało zadowalającym poziomie 65/100. Na OpenCritic jest 72/100, ale 69% recenzentów poleca zagranie. Większość krytyków narzeka jednak na optymalizację, denerwujący miejscami system walki i boleśnie nierówny poziom trudności. Chwali się za to projekt otwartego świata, mechanikę “dwóch światów” i grafikę oraz klimat.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie