GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana i rozgrywki rankingowe. Jakie zasady w nowym trybie?

CD Projekt RED tłumaczy, czym różni się normalna potyczka od rozgrywki rankingowej.

Na początku tego tygodnia GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana doczekała się aktualizacji oznaczonej numerkiem 0.8.33, która wprowadziła nieco nowości oraz poprawek.

Polskie studio postanowiło nieco bardziej przybliżyć fanom Gwinta jedną z nowinek, którą są rozgrywki rankingowe. Oto, jak opisano zasady trybu na oficjalnym forum karcianki:

Rozgrywki rankingowe to nowy tryb rywalizacji sezonowej, który odblokowuje się po zdobyciu 10 poziomu. Największą różnicą pomiędzy normalną potyczką a rozgrywką rankingową jest to, że wygrywając mecze rankingowe zdobywa się punkty. Stanowią one podstawę dwóch rzeczy: pozycji w rankingach oraz rangi.

Wstępna liczba punktów rankingowych i ranga zależy od potyczek stoczonych przed odblokowaniem trybu rankingowego. Obecnie można osiągnąć maksymalnie 15 rangę. Za każdą zdobytą rangę czeka nagrodę w postaci złota, kart, fragmentów kart i nie tylko. Nagrodę otrzymuje się również na koniec każdego sezonu, a jej wysokość zależy od uzyskanej rangi. W obu przypadkach obowiązuje zasada, że im wyższa ranga, tym większa nagroda.

Tak jak za wygraną w trybie rankingowym zdobywa się punkty, przegrana powoduje ich utratę. Wiąże się to potencjalnie ze spadkiem w rankingu, ale nie ma wpływu na rangę. Powiedzmy, że właśnie zdobyliście 5 rangę. Nawet jeśli teraz przegracie i Wasze punkty rankingowe spadną poniżej progu tej rangi, nie ulegnie ona zmianie. Uznaliśmy, że skoro nagroda za zdobycie rangi jest jednorazowa, a nagrodę na koniec sezonu zdobywa się za najwyższą zdobytą rangę, jej spadek niepotrzebnie komplikował by działanie systemu. Dlatego raz zdobyta ranga pozostaje bez zmian do końca sezonu.

GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana – tak działa nowy system postępu gracza

Patch 0.8.33 do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana to również nowość w postaci zmodyfikowanego systemu przyznawania nagród dnia.

Patch 0.8.33 do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana – lista zmian:

Rozgrywka – siła kart / zmiany zdolności:
Ogólne zmiany / Jednostki Neutralne
  • Nowa Złota Karta Specjalna – Uzdrowienie.
  • Nowa Złota Karta Specjalna – Czarne Zwierciadło Bekkera.
  • Nowa Srebrna Karta Specjalna – Podwójny Krzyż Alzura.
  • Nowa Brązowa Karta Specjalna – Kajdany z dwimerytu.
  • Nowa Brązowa Karta Specjalna – Mardoeme.
  • Nowa Brązowa Karta Specjalna – Znak Quen.
  • Nowa Srebrna Karta Jednostki – Dudu.
  • Nowa Srebrna Karta Jednostki – Iris.
  • Nowa Srerbna Karta Jednostki – Król Żebraków.
  • Nowa Złota Karta Jednostki – Yennefer: Klątwy.
  • Nowa Złota Karta Jednostki – Geralt: Aard.
  • Nowa Złota Karta Jednostki – Ciri: Szarża.
  • Wszystkie jednostki, których bazowa siła zostanie zredukowana do wartości „0” zostaną usunięte z gry na stałe.
  • Jeżeli jednostka zostanie na stałe usunięta z gry, jej umiejętności aktywujące się w momencie usunięcia jej z planszy nie zostaną uruchomione.
  • Promowane jednostki od teraz tracą swój Złoty status gdy wracają do „ręki” gracza.
  • Siła karty Villentretenmerth została zmieniona z 9 na 7.
  • Siła karty Operator została zmieniona z 4 na 6.
  • Siła karty Piorun Alzura została zmieniona z 6 na 7.
  • Karta Janek nie powinna już ujawniać tworzonej karty przeciwnikowi.
  • Niektóre jednostki posiadające umiejętności aktywowane w momencie ich śmierci zyskały teraz ikonę pasywności.
  • Efekt Przełomu nie powinien już blokować gry w momencie gdy nie masz żadnych kart do dobrania.
Potwory
  • Nowa Złota Karta Jednostki – Kejran.
  • Nowa Srebrna Karta Jednostki – Katakan.
  • Siła karty Przeraza została zmieniona z 2 na 4.
  • Karta Przeraza jest teraz jednostką Oblężniczą.
  • Umiejętność Specjalna karty Przeraza została zmieniona na następującą – Co drugą turę usuń ze swojego Cmentarza losową, inną niż złota, kartę specjalną i zyskaj 3 punkty Siły.
  • Liczba tur potrzebna do uruchomienia umiejętności specjalnej Baby Cmentarnej została zmieniona z 2 na 1.
  • Umiejętność Nekkera została zmieniona na następującą – Podczas gdy karta znajduje się w ręku lub w talii gracza, uzyskaj 1 punkt siły za każdym razem gdy jednostka wchłania siłę innej. Gdy Nekker zostaje usunięty z pola bitwy, zagraj Nekkera z talii.
  • Siła karty Nekker Wojownik została zmieniona z 4 na 5.
  • Karty stworzone przez Nekkera Wojownika od teraz poprawnie są dodawane do talii.
  • Wiedźmy od teraz poprawnie przywołują swoje kopie.
  • Karty dobierane przez Gigantyczną Ropuchę powinny teraz animować się w prawidłowy sposób.
Skellige
  • Nowa złota karta jednostki – Koral.
  • Nowa Srebrna Karta Jednostki – Mistrz Mistrzów.
  • Od teraz umiejętność pasywna Sigrdrify będzie uruchamiana tylko gdy gracz będzie wskrzeszał własne jednostki.
  • Zdolność specjalna Myszowora od teraz będzie powodować, że gracz musi najpierw odrzucić 2 karty, zanim dobierze 2 nowe.
  • Zdziczały Niedźwiedź nie będzie już zadawał obrażeń jednostkom przywoływanym przez inne karty.
  • Umiejętność karty Svenrige od teraz będzie powodować, że gracz najpierw musi odrzucić kartę, zanim dobierze nową.
  • Wartość siły karty Pirat Klanu Dimun została zmieniona z 6 na 5.
  • Umiejętność Harcownika Klanu Tuirseach od teraz będzie uaktywniać się gdy siła karty zostanie zmienona do 0 za pomocą kart zadających obrażenia.
  • Wartość siły karty Drakkar Bojowy została zmieiona z 5 na 4.
  • Wartość siły karty Harcownik Klanu An Craite została zmieniona z 4 na 3.
  • Umiejętnośc karty Draig Bon-Dhu została zmieniona z +1 na +2.
  • Wartość siły karty Hjalmar została zmieniona z 10 na 15.
  • Umiejętność karty Donar an Hindar jest teraz zgodna z opisem karty.
  • Hemdall od teraz usuwa jednostki z planszy zamiast zadawać im 99 punktów ubrażeń.
  • Naprawiono problem, który powodował, że efekty wizualne Cerys czasami nie działały poprawnie.
Królestwa Północy
  • Nowa złota kata jednostki – Keira Metz.
  • Nowa srebrna karta jednostki – Trololo.
  • Zwiadowcy Rębaczy prawidłowo będą wskazywać jednostki na polu bitwy.
  • Jednostki przywoływane przez Zwiadowców Rębaczy mogą zostać zagrane w wybranym przez ciebie rzędzie.
  • Umiejętność Jaskra będzie dodawać tylko +1 jednostkom przeciwnika. Nie będzie wpływać na jednostki, które już znajdują się w grze.
  • Jednostki Zwiadowców Rębaczy i Komandosów Niebieskich Pasów prawidłowo będą otrzymywać efekty swojej Nobilitacji.
  • Wzmocniona Wieżą Oblężnicza i Wzmocniona Ballista będą aktywować swoje umiejętności podczas Nobilitacji.
  • Umiejętność Sabriny Glevissig zmniejszać będzie siłę jednostek o 3 (wcześniej o 4).
  • Wartość siły karty Nenneke została zmieniona z 3 na 4.
  • Karta Posiłki będzie prawidłowo oddziaływać na jednostki.
Scoia’tael
  • Nowa złota karta jednostki: Schirrú
  • Nowa srebrna karta jednostki: Malena
  • Siła Braenn została zmniejszona z 5 do 3.
  • Zmieniono zdolność Braenn na następującą: Zmniejsz siłę jednostki przeciwnika (innej niż złota) o tyle, ile wynosi siła tej karty.
  • Isengrim tworzy teraz 1 jednostkę Neofity Scoia’tael zamiast 2.
  • Siła Neofity Scoia’tael została zwiększona z 2 do 3.
  • Aglaïs może teraz wskrzeszać karty specjalne tylko z twojego cmentarza.
  • Aelirenn nie zyskuje już +1 siły przy zagraniu.
  • Siła Aelirenn została zwiększona z 5 do 6.
  • Zmieniono umiejętność Dragonów Vrihedda: Zwiększ siłę jednostki w twojej ręce o 3.
  • Zmieniono umiejętność Pułapki zapalającej: Odsłoń, gdy po przeciwnej stronie pojawi się odkryta jednostka (inna niż złota). Zmniejsz jej siłę o 5.
  • Zmieniono umiejętność Morenn: Jeśli możesz, zniszcz jedną zakrytą kartę na polu bitwy. Następnie zwiększ siłę tej jednostki o 4.
  • Siła Morenn została zwiększona z 4 do 7.
  • Umiejętność Ele’yas zwiększa teraz siłę o +3 (wcześniej +2).
  • Grafika na karcie Saskii została zmieniona z formy człowieka na formę smoka.
  • Naprawiono problemy wyoływane przez anulowanie efektów kart specjalnych po zagraniu Idy Emean.
  • Naprawiono problem związany z aktywowaniem się umiejętność Havekarskiego wsparcia.
  • Naprawiono problem związany z aktywowaniem się umiejętność Saperów Vrihedda.
  • Karta Francesci nie powinna wywoływać już błędów podczas zagrania z pustą ręką.
Poprawki / zmiany:
  • Usprawnienia w sterowaniu myszką i klawiaturą.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że karty trafiające na Cmentarz nie wyświetlały się poprawnie.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra przestawała działać po wyłożeniu pierwszej karty w samouczuku budowania talii.
  • W menu tworzenia talii wprowadzono możliwość sortowania kart po ich rzadkości za pomocą myszki.
Usprawnienia:
  • Nagrody dnia przyznawane są teraz nie za wygrane gry, ale wygrane rundy.
  • Zmieniono interfejs systemu nagród dnia.
  • Maksymalny możliwy poziom ustawiony został na 100.
  • Dodano nagrody i odblokowywanie nowych funkcji w trakcie zdobywania poziomów 2-100.
  • Konta z poziomem wyższym niż 10 zostały zresetowane do poziomu 10. Nagrody za poziomy 2-10 zostały dodane automatycznie.
  • Wprowadzono opcję gry rankingowej zawierającą 15 rang.
  • Dodano nagrody za awans dla rang 2-15.
  • Dodano listę rankingową 1,000 topowych graczy.
  • Końcowy ekran otrzymał całą gamę usprawnień.
  • Usunięto wiele niepotrzebnych „spacji” w opisach kart.
  • Wprowadzono liczne, drobne poprawki w tekście.
  • Przywoływane karty powinny teraz pojawiać się znacznie szybciej.
  • Poprawiono tłumaczenie kategorii „Nieuleczalny” w rosyjskiej wersji.
  • Wskaźniki odliczania kart powinny teraz pojawiać się szybciej.
  • Niektóre karty otrzymały stosowną informację o tym, że mogą wskrzeszać jednostki „Nieuleczalne”.
  • Końcowy ekran został ulepszony tak, żeby efektywniej przekazywać informację o nagrodach.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.