PlayStation chwali się skokiem technologicznym w serii Gran Turismo
Od 1997 do 2021 roku trochę czasu minęło, a PlayStation postanowiło podsumować te lata w wyjątkowy sposób. Gratka dla fanów Gran Turismo 7.
Polyphony Digital od lat dostarcza nam kolejne części uwielbianej serii GT, a teraz przyszła pora na skok do przeszłości.
Gran Turismo 7 i abstrakcyjne wręcz detale samochodów
Ja wiem, że kiedyś to wszystko było jakieś takie… prostsze. Z pewnością to twierdzenie ma sens w przypadku gier wideo. Dawniej bowiem gry wyglądały znacznie prościej. Mniej detali, pikselowa grafika, prostota i pozostawienie wyobraźni dość sporego pola do popisu to dewizy twórców gier ubiegłego wieku.
Doskonale zdają sobie z tego sprawę twórcy Gran Turismo, którzy postanowili uraczyć nas wyjątkowym porównaniem. Oficjalne konto PlayStation na Twitterze opublikowało króciutki filmik ukazujący olbrzymi skok technologii pod kątem generowania realistycznego obrazu pojazdów samochodowych.
Zaznaczają przy tym, że w 1997 roku do wygenerowania samochodu wystarczyło zaledwie 300 polygonów, czyli wielokątnych obiektów składających się na całość. Dziś? No, w GT7 jedno auto może ich mieć nawet 500 tys.
W pierwszym Gran Turismo do stworzenia pojazdów użyto zaledwie 300 wielokątów, podczas gdy w Gran Turismo 7 pojazdy składają się z 500 000 wielokątów.
– wyjaśnia PlayStation na Twitterze
Niedawno dostaliśmy nowy zwiastun wyczekiwanej produkcji. Warto także zaznaczyć, że jeżeli nie jesteście pewni, czy “siódemka” może się udać. My już w nią gramy, a naszą opinię poznacie jeszcze przed premierą!