God of War – kolejna porcja informacji: wyjątkowy Kratos, dużo swobody i pełna immersja
God of War – jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku, już pod koniec ubiegłego miesiąca osiągnęła tzw. złoty status, co oznacza, że prace nad grą dobiegły końca. Nic więc dziwnego, że teraz twórcy mogą zająć się innymi sprawami, jak przedstawianie większej ilości szczegółów dotyczących gry, aby jeszcze mocniej podkręcić przedpremierowy hype. Tym razem deweloperzy z Sony Interactive Entertainment oddają fanom nowe wideo na YouTubie, w którym pokazują, jak wiele swobody da graczom gameplay God of War.
Tworzenie własnego Kratosa w God of War
Z początkiem kwietnia, deweloperzy przedstawili nam 5-minutowy gameplay, w którym główną rolę odegrały walki z trollami. Kolejną informacja dotyczyła czasu, jaki spędzimy w grze, a następnie (pozytywnie) zaskoczono nas informacją, że pierwsze recenzje tytułu pojawią się na 8 dni przed premierą (już jutro!). W najnowszym materiale wideo (który znajdziecie na końcu newsa), deweloperzy skupiają się na kreowaniu oraz rozwoju Kratosa. Z komentarzy twórców wynika, że w grze doznamy wiele swobody, pozwalającej nie tylko na uczynienie naszego bohatera niepowtarzalnym, ale także na przejście gry w wybrany przez siebie sposób.
Pancerz w God of War
Oręż, jakim dysponuje Kratos, będzie miała bowiem wpływ na przebieg walk. Oznacza to, że nie będzie można polegać jedynie na własnej zręczności, ale trzeba wziąć po uwagę inne czynniki. Kratos będzie mógł znajdować oraz wytwarzać elementy zbroi. O tym, jak jego aktualny pancerz wpływa na zdolności w walce, poinformuje nas pasek statystyk. Wśród nich znajdziemy paski siły, mocy runicznej, obrony, witalności, szczęścia oraz pasek odpowiadający za cooldown. Ciekawe, że zbroja młodego Arteusa także będzie w pełni konfigurowalna.
Walka w God of War
Producenci zapowiadają także znane graczom RPG drzewko zdolności, dzięki któremu pokierujemy rozwojem swoich umiejętności. W samej walce nie obędzie się bez odskoków i uników oraz zagrań ofensywnych i defensywnych. Na uwagę zasługuje zwłaszcza sformułowanie użyte w filmiku przez Jasona McDonalda: Jakkolwiek będziesz chciał zagrać, God of War najprawdopodobniej Ci to umożliwi.
Immersja w God of War
Kolejną ciekawą informacją jest to, że podczas gry będziemy mogli wyłączyć większość elementów interfejsu. Takie posunięcie ma zdaniem deweloperów wzmocnić immersję. Podobny zabieg miał miejsce w grze Hellblade: Senua’s Sacrifice, przy czym tam interfejs nie istniał od początku. W God of War sami zdecydujemy, czy chcemy aby pozostał widoczny, czy jednak będziemy woleli się go pozbyć. Będziemy więc mogli pojedynczo usunąć takie elementy jak kompas, czy mapkę wskazującą położenie wrogów.
Poziomy trudności w God od War
Ostatnią informacją, jaką dostarcza nam Sony, jest kwestia poziomów trudności, a tych ma być cztery. Najłatwiejszy Give Me A Story, jak można się domyślić, skupi się na stronie fabularnej tytułu. Give Me Balanced jest rekomendowany dla większości graczy i ma zapewnić nie tylko fabułę, ale i sporo wyzwań w walce. Give Me A Challenge dedykowany jest weteranom serii, a ostatni Give Me God Of War, to nie tylko najwyższy poziom trudności, ale i lepsze AI przeciwników.
Jak już wspomnieliśmy, God of War będzie dostępne 20 kwietnia, jedynie na platformie PlayStation 4. Jednak już jutro spodziewamy się wysypu pierwszych recenzji.
A oto, obiecane najnowsze wideo od twórców gry: