Darmowa gra Battle Royale otrzyma zmiany w modelu strzelania

Poznaliśmy szczegóły.

Twórcy Fortnite Battle Royale informują, że w ramach trybu Test strzelania #1 będziemy mogli sprawdzić kolejne zmiany w systemie walki i celności broni.

Deweloperzy zdają sobie sprawę, że chwile, gdy strzał losowo nie trafia w cel, mogą być naprawdę frustrujące. By zaradzić temu problemowi pracowano nad prototypami różnych zmian w modelu strzelania, takimi jak na przykład:

  1. Celność pierwszego strzału;
  2. Doskonała celność + odrzut (Uwaga: niektórzy z was mogli już widzieć filmiki pokazujące tę zmianę – wczesna wersja przez przypadek została włączona przed czasem. Ups!).

Poniżej szczegóły na temat zmian, które opublikowano na oficjalnej stronie Fortnite Battle Royale:

Wskaźnik celności pierwszego strzału to pierwszy z prototypów, jakie jesteśmy gotowi poddać testom. W wielu aspektach przypomina on obecny system strzelania. Istnieje jednak kilka istotnych różnic.

  • Bronie są teraz celne przy pierwszym strzale – przypomina o tym celownik świecący się na czerwono. Funkcja ta aktywuje się, gdy:
    • Postać nie porusza się;
    • Gracz celuje (nie strzela z biodra);
    • Wskaźnik rozrzutu pokazuje największą celność (Co tak naprawdę oznacza, że z broni nie oddano przed chwilą strzału. Ten współczynnik jest zależy od rodzaju broni).
  • Krytyczne trafienia w głowę zadają mniej obrażeń
    • Strzelby zadają obecnie 150% obrażeń (250% przed zmianą).
    • Wszelkie pozostałe bronie przy krytycznym trafieniu w głowę zadają 200% obrażeń (250% przed zmianą).
  • Dla niektórych broni wprowadzono spadek obrażeń wraz z odległością
    • Na z góry określonych dystansach bronie zadają 100% obrażeń.
    • Odległość, po której obrażenia zaczynają maleć (do 70% ich pierwotnej wartości), zależy od rodzaju broni.
    • Karabiny snajperskie, wyrzutnie rakiet, granatniki i strzelby nie są objęte tą zmianą.
  • Inne zmiany
    • Zwiększono obrażenia samopowtarzalnej snajperki do 75/75 (wcześniej 62/66).
    • Zwiększono obrażenia karabinu szturmowego z lunetą do 25/26 (wcześniej 23/24).
    • Zwiększono obrażenia bazowe wszystkich pistoletów maszynowych o 2 punkty.

Zwycięstwa i pozostałe statystyki zaliczają się na poczet postępów podczas gry w tym trybie.

Deweloperzy podkreślają, że w planach jest przeprowadzenie wielu testów strzelania, w trakcie których zebrane zostaną informacje z różnych źródeł (wewnętrzna analiza danych, informacje od społeczności, uwagi z mediów społecznościowych).

Źródło: Epic Games, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.