Cyberpunk 2077 znowu zachwyci grafiką. 4K i 120 FPS na RTX 5080

Cyberpunk 2077 - fan znalazł tajną wiadomość | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC

W ostatnich latach polski Cyberpunk 2077 był jedną z gier pełniących rolę benchmarku dla pecetowych konfiguracji. Nie inaczej jest w przypadku nowych kart graficznych od NVIDIA. Model RTX 5080 ma poradzić sobie z grą w najwyższych ustawieniach 4K, a liczba klatek obrazu wyniesie 120. Jest jednak pewien haczyk.

Cyberpunk 2077 jeszcze piękniejszy. To zasługa nowego RTX’a

Nowe karty graficzne NVIDII wzbudziły spore emocje. Są mocne, a na dodatek nie kosztują tak dużo, jak spodziewali się niektórzy. No dobra, najpotężniejszy RTX 5090 to ogromny wydatek, ale na przykład model 5080 został już wyceniony nieco rozsądniej. Zupełnie, jak gdyby firma wzięła przykład z problemów, które miały miejsce w poprzedniej generacji GPU. Teraz jednak czas na zachwyty nad ich wydajnością — co powiecie na nową jakość zabawy z polskim Cyberpunk 2077?

To szalenie wymagająca gra, która robi dobry użytek z wielu technologii graficznych, m.in. Ray Tracingu. A tak się składa, że sprawdzi się idealnie w parze ze wspomnianym RTX 5080. Gra ma zadziałać w najwyższych ustawieniach graficznych i rozdzielczości 4K, jednocześnie utrzymując 120 klatek obrazu. Brzmi epicko? Pewnie, że tak. Tyle tylko, że jest tu pewien haczyk.

Zobacz też: Najlepszy monitor dla gracza? Te dwa modele mogą zmieść konkurencję

Chodzi oczywiście o zastosowanie DLSS. Ten w swojej czwartej generacji będzie niezbędny do uruchomienia gry z tak dużą wydajnością. Jasne, dla wielu graczy to strzał w dziesiątkę — jednak nie wszyscy są zadowoleni. Nie brak głosów, że takie coś to zwyczajne “oszukiwanie” i sztuczne pompowanie specyfikacji wymaganej przez gry, aby finalnie i tak musiały używać skalowania obrazu.

Wiele wskazuje na to, że DLSS nie jest już tylko dodatkiem, a coraz częściej wymaganym aspektem grania w gry. Nie tylko to — podobnie kreuje się sprawa z FSR od AMD. Przyszłość gier to skalowanie obrazu? Na to wychodzi.

Źródło: wccftech.com

Dawid Szafraniak
O autorze

Dawid Szafraniak

Redaktor
Pierwsze growe szlify zbierał jeszcze w erze PS1, aby później zapoznawać się z kolejnymi wcieleniami japońskiej konsoli, skosztować Xboksa i Switcha. Ostatecznie najbardziej lubi PC, a ostatnio nawet i granie w chmurze. Królują u niego FPS-y, gry akcji nieczęsto górujące nad filmami i tytuły wyścigowe, które podobno #nikogo. Święta Trójca gamingu? Pierwsze Modern Warfare, seria Mass Effect i Uncharted. Bez tego nic nie miałoby sensu. Poza grami lubi planować kolejne podróże i chwytać za aparat fotograficzny podczas meczów piłki nożnej.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie