CD Projekt RED zapowiada bardzo ważne zmiany w Gwincie. Zaczną obowiązywać po Nowym Roku

CD Projekt RED zapowiada bardzo ważne zmiany w Gwincie. Zaczną obowiązywać po Nowym Roku
Newsy PC PS4 XOne

Nie tak dawno polski deweloper przedstawił plany na przyszłość dla Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana. Dzisiaj możemy zobaczyć, co konkretnie zmieni się w grze tuz po Nowym Roku.

CD Projekt RED zapowiada ważną aktualizację Gwinta, która zostanie udostępniona 2 stycznia 2019 roku. Zmiany mają dotyczyć ekonomiki gry oraz zwrotów pełnej wartości kart.

Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana – styczniowa aktualizacja

Polskie studio przyznaje, że w trakcie rozwoju Gwinta podjęto kilka decyzji, w rezultacie których ekonomia gry zmieniła się na niekorzyść graczy. Czas to naprawić.

Oto komunikat od RED-ów dotyczący zapowiedzianych zmian:

W GWINCIE istnieją trzy rodzaje zasobów. Dwa z nich (fragmenty kart i pył meteorytowy) służą do tworzenia kart. Do tworzenia podstawowych wersji kart służą fragmenty. Jeśli chcesz przemienić zwykłą kartę w jej wersję animowaną (premium), możesz to zrobić za pomocą pyłu meteorytowego. Karty premium można również tworzyć za pomocą fragmentów, co spowodowało, że przestały one być wyjątkowe. Ponadto, mieszanie funkcji różnych typów zasobów może prowadzić do powstawania luk w ekonomii gry. 

Chcemy, aby zgodnie z naszym pierwotnym zamysłem, karty premium były czymś wyjątkowym i każdy miał równe szanse na zebranie pełnej kolekcji kart oraz elementów kosmetycznych. Z tego powodu postanowiliśmy całkowicie rozdzielić funkcje fragmentów kart i pyłu meteorytowego. Od teraz, do zdobywania elementów kosmetycznych, w tym kart premium, będzie służył wyłącznie pył meteorytowy. Niszcząc animowane karty nadal otrzymasz jednak pewną ilość pyłu meteorytowego. 

Drugą kwestią, związaną z ekonomią gry, która ulegnie zmianie jest niszczenie kart za pełną wartość. System ten sprawdzał się doskonale w becie, kiedy pomagaliście nam testować grę, a podstawowe mechaniki ulegały nieustannym, czasem bardzo dużym, zmianom. Teraz, po oficjalnej premierze GWINTA na wszystkich platformach, zmiany w rozgrywce nie będą już tak głębokie, w związku z czym postanowiliśmy dostosować działanie systemu zwrotów pełnej wartości kart. 

Od teraz zmiany balansujące np. koszt werbunku, siłę czy umiejętności karty, nie będą automatycznie kwalifikowały jej do zwrotu pełnej wartości. Karta będzie się kwalifikowała do pełnego zwrotu, tylko jeśli przejdzie gruntowną zmianę. Regularne zmiany w balansie i rozgrywce są czymś zupełnie normalnym w przypadku gier sieciowych, do których należy GWINT. Planujemy ciągle rozbudowywać Wiedźmińską Grę Karcianą, bazując na solidnych fundamentach, które udało nam się stworzyć. Zależy nam również na ciągłym dialogu z Wami, z graczami, i wprowadzaniu zmian tam gdzie jest to konieczne. 

Jak wspomnieliśmy, zmiany zaczną obowiązywać od 2 stycznia 2019 roku. CD Projekt RED dodaje, że od tego dnia tworzenie kart premium będzie możliwe wyłącznie przy użyciu pyłu meteorytowego, a okresy po aktualizacjach, w których będzie można niszczyć karty za ich pełną wartość będą obejmowały tylko karty, które przejdą znaczące zmiany (dotyczy to również najbliższej, styczniowej aktualizacji).

Źródło: CD Projekt RED

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie