Capcom chce zdobyć graczy PC szturmem. Firma ma ambitne plany dotyczące platformy

Capcom chce zdobyć graczy PC szturmem. Firma ma ambitne plany dotyczące platformy
PC

Capcom od pewnego czasu zdaje się interesować rynkiem gier PC coraz bardziej. Teraz wiemy już, że wszystko jest częścią ambitnych planów dotyczących uczynienia z PC głównej platformy dla swoich gier.

Capcom coraz chętniej wydaje pozycje ze swojego portfolio na komputery osobiste. Nowe części Monster Hunter, nawet jeżeli z opóźnieniem, to jednak wciąż ukazują się na tej platformie.

Capcom dąży do zdobycia serc graczy PC

W trakcie Tokyo Games Show, główny dyrektor operacyjny Capcom, Haruhiro Tsujimoto ujawnił plany firmy. Japoński deweloper chce skupić się na podboju rynku PC. Co ciekawe, nie jest to strategia rozpisana na wiele lat, gdyż deweloper liczy, że uda mu się to do 2023 roku.

W jaki sposób Japończycy mają “zawładnąć” tym rynkiem? Docelowo gry firmy na platformę mają stanowić połowę sprzedaży wszystkich egzemplarzy. Realizacja planów zależy jednak od paru zmiennych, w tym m.in. kwestii regularnego wydawania pozycji powstałych z myślą właśnie o PC.

Japończycy już wcześniej w tym roku informowali o bardzo dobrej sprzedaży swoich gier. Na wynik złożyły się przede wszystkim premiery Resident Evil Village i Monster Hunter Rise. O ile ta pierwsza dostępna jest na komputerach osobistych, o tyle druga wyszła wyłącznie na Switcha. Wedle oficjalnych informacji wersja PC ma zadebiutować 12 stycznia 2022. Przed premierą sprawdzimy jej demo, które ukaże się już 13 października bieżącego roku.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie