Fabuła na 3 godziny, a zajmuje tyle, że się w głowie nie mieści. Modern Warfare III pod ostrzałem

Call of Duty: Modern Warfare III wymaga tyle miejsca, że strach pomyśleć
Newsy PC PS4 PS5 Xbox Series XOne

Gracze chyba nie mają już siły do Call of Duty: Modern Warfare III. Poprzednie gry wymagały wyczyszczenia dysku, a teraz… jest jeszcze gorzej.

Zawartości i nowości jest mniej, a miejsca na dysku potrzeba nawet więcej. Nie ma mowy o graficznej rewolucji, specjalnym szoku jakościowym czy nawet mechanikach, które wołają o dodatkową przestrzeń dyskową. Nie, to po prostu nowe Call of Duty i to słabo ukrywające fakt, że miało być tylko DLC.

Call of Duty: Modern Warfare III dochodzi do prawie 240 GB

Kampania gry starcza na jakieś 3 godziny zabawy włącznie z cutscenkami, ale moduł ten zajmuje na dysku prawie dwa razy, ile fabuła Modern Warfare II. Wszystko zależy od wersji i platformy, ale dla przykładu na PS5 kampania wymaga około 50 GB (w dwóch “pakietach”). MWII potrzeba było “zaledwie” 27 GB. Z czego, jak wiadomo, tytuł oferował fabułę normalnej długości dla serii, a nie na trzy godziny. Jeżeli chcecie zainstalować absolutnie wszystkie komponenty gry, zależnie od wersji, musicie przygotować nawet ponad 200 GB. Nic dziwnego, że Activision zabrało głos.

Wynika to ze zwiększonej ilości zawartości dostępnej w Dniu 1, w tym otwartego świata Zombie, obsługi przedmiotów przeniesionych z MWII, a także plików map dla obecnego Call of Duty: Warzone. (Uwaga: w ramach naszych ciągłych wysiłków optymalizacyjnych ostateczny rozmiar instalacji będzie w rzeczywistości mniejszy niż w przypadku połączonych poprzednich odsłon Call of Duty). Plikami Call of Duty można zarządzać w sekcji “Zarządzaj plikami” w menu programu uruchamiającego COD HQ. Obejmuje to możliwość odinstalowania określonej zawartości, w którą nie grasz aktywnie.

informuje wydawca na Twitterze

Firma tłumaczy więc, że rzeczywiste obciążenie dla naszych dysków będzie mniejsze. Do tego, klasycznie już, firma przypomina, że można usuwać ręcznie każdy moduł gry z dysku. No fajnie, ale gracze raczej liczyli na to, że gra niebędąca takim potworem zawartości jak choćby Elden Ring, Baldur’s Gate 3 i tym podobne nie będzie wymagać połowy dysku. Niestety, Activision nadal tego nie rozumie.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie