Nadzieja umiera ostatnia. Bloodborne może nigdy nie doczekać się portu lub remastera
Jeśli liczycie na port lub lekkie odświeżenie Bloodborne, możecie się mocno zawieść. Informator nie ma dobrych wieści dla fanów produkcji FromSoftware.
Informator Jeff Grubb twierdzi, że hit z PlayStation 4 na razie nie trafi na inne platformy. Były dziennikarz uważa, że FromSoftware jest zbyt zajęte wspieraniem Elden Ring i innymi projektami, aby zająć się portowaniem Bloodborne lub przygotowywaniem remastera.
“Okej, ale czemu Sony nie oddeleguje innego studia do przygotowania portu?” – zapytają niektórzy z Was. Grubb uważa (i potwierdzają to też inne źródła), że kod Bloodborne jest “problematyczny” i żadne studio Sony nie będzie w stanie przygotować konwersji gry bez pomocy FromSoftware.
Starsze gry zespołu Hidetaki Miyazakiego w istocie miały problemy z silnikiem, które zaowocowały kłopotami z portami lub popremierowym wsparciem. Świetnym przykładem jest Dark Souls, którego oryginalny port na PC jest małą katastrofą wymagającą do sprawnego działania fanowskich łatek.
Nie traćcie jednak nadziei. PlayStation niedawno zainwestowało sporą sumkę we FromSoftware i zamierza kontynuować bliską współpracę z tym zespołem – być może twórcy Dark Souls wreszcie przypomną sobie o swoim zablokowanym w 30 fps hicie. A jeśli nie, to pozostaje mieć nadzieję, że za kilka lat doczekamy się remake’u.