Battlefield 5 – Nvidia tłumaczy problemy z Ray Tracingiem, a my oglądamy śmieszne bugi
Ray Tracing w Battlefield 5 jest dostępny od kilku dni. Gracze sprawdzają i narzekają, a Nvidia wyjaśnia, w czym rzecz.
14 listopada pojawił się pierwszy patch do Battlefield 5 (poniżej lista zmian), który w przypadku posiadaczy PC posiadających kartą graficzną obsługującą technologię Nvidia DXR, może znacznie podnieść wizualne doznania podczas rozgrywki. Battlefield 5 jest pierwszym tytułem wspierającym technikę Ray Tracingu. Gracze, którzy mają już wczesny dostęp do strzelanki i wypróbowali Ray Tracing nie zawsze byli z tego zadowoleni.
Włączenie trybu DXR wpływa na spadek płynności, lecz jak tłumaczy przedstawiciel firmy Nvidia, wynika to z bugów. Pierwszy jest już rozpoznany i właściwa łatka jest tworzona, drugi wymaga jeszcze dokładnego sprawdzenia.
Ray Tracing w Battlefield 5. Porównanie gry z włączoną i wyłączoną opcją
Brian Burke z Nvidia zwraca uwagę na kilka istotnych aspektów. Oto trzy z nich:
- W przypadku pierwszego patcha NVIDIA sugeruje ustawienie opcji „DXR Raytraced Reflections Quality” na „Low”, ponieważ inne ustawienia mogą powodować problemy, o których pisze EA na swoim forum (szczególnie dotyczy to ustawienia „Medium”). Odpowiednia łatka jest już przygotowywana.
- NVIDIA nie rekomenduje przeprowadzanie testów na mapach, na których występują duże ilości liści („Liberte” oraz „Tirailleur”), ponieważ są tam obserwowane duże spadki wydajności po włączeniu DXR, co nie powinno mieć miejsca. Przyczyna jest aktualnie badana.
- NVIDIA sugeruje wyłączenie w grze poniższych opcji gdy włączony jest tryb DXR, co ma pozytywnie wpłynąć na jakość wyświetlanej grafiki: Chromatic Aberration, Film Grain, Vignette, Lens Distortion.
Czekamy zatem na kolejne łatki do Battlefield 5, które sprawią, że Ray Tracing nie będzie ucinał tak wielu klatek animacji w grze. A skoro rozprawialiśmy trochę o bugach, zerknijcie na materiał przygotowany przez redakcję IGN, który pokazuje wczesne grzechy Battlefield 5. Te z pewnością również zostaną wyrzucone z pola walki w najbliższych aktualizacjach.
Pierwszy patch do Battlefield 5 – zmiany:
Lista zmian
- Usunięto problem, który sprawiał, że rundę mogła zacząć nieparzysta liczba graczy.
- Usprawniono matchmaking w przypadku pełnych drużyn, dzięki czemu rozłączanie nie powinno stanowić częstego problemu.
- Czasami wszyscy gracze na serwerze nie mogli reanimować towarzyszy. Błąd został naprawiony.
- Wprowadzono usprawnienia związane ze stabilnością klienta.
- W trybie Desantu dodano ochronę podczas odrodzenia, jeśli atakujący odradzają się w samolotach. Samoloty nie są już tak podatne na ostrzał z dział przeciwlotniczych na większym dystansie.
- Usunięto problem w trybie Desantu, przez który żołnierze z bombą byli w stanie uzbroić cel nawet kiedy byli martwi.
- Gracze nie są już w stanie tak szybko strącać samolotów w trybie Desantu, przez co atakujący nie mogli się odrodzić.
- W Opowieściach Wojennych gracze nie mogą zbierać listów, grając offline, ponieważ aktualizacja danych wymaga połączenia z siecią.
- Usunięto problem ze znikającą bronią na ekranie wyboru broni.
- Usunięto problem w trybie Linii Frontu na mapie Dewastacja, który polegał na pojawianiu się bomby w ścianie.
- Usunięto problem, z powodu którego nie można było korzystać z menu po anulowaniu sesji matchmakingu.
- Usunięto problem z ustawieniem celownika z soczewką w MP 34.
Tylko konsole Xbox One
- Usprawniono wznawianie gry przy korzystaniu z funkcji zasilania Instant-On w konsoli Xbox One.
Tylko komputery PC
- Śledzenie promieni RTX można uruchomić w przypadku kart graficznych obsługujących tę funkcję.