Battlefield 1: Apokalipsa to nie tylko nowości, lecz również ogromne zmiany. Oto pełna lista

Battlefield 1: Apokalipsa jest już od wczoraj dostępne dla niektórych graczy. Wraz z wieloma nowościami, w grze pojawiło się sporo poprawek. Oto pełna lista zmian.

Jeśli posiadacie Przepustkę Premium do Battlefield 1 lub grę w edycji Rewolucja, możecie się już cieszyć nową zawartością w grze. Wszyscy muszą jednak pobrać – aby móc grać dalej w sieci – aktualizację Battlefield 1 Apokalipsa. Jak tłumaczą deweloperzy, ma to kilka korzyści, np. gracze, którzy nie mają dodatku, mogą oglądać mecze Battlefield 1 Apokalipsa w trybie obserwatora lub zagrać na nowych mapach za pośrednictwem wersji próbnych Premium lub współdzielonego Premium, gdy te będą dostępne.

Poniżej wrzucamy pełną listę nowości oraz poprawek dla najnowszej aktualizacji, która pojawiła się na oficjalnej stronie Battlefield 1.

Battlefield 1: Apokalipsa update:

NOWA MAPA: KOBARID

Siły Austro-Węgier zaatakowały włoskie wojska toksycznym gazem, aby zdobyć przyczółek w wiosce nad rzeką Soczą. Skryj się za ruinami zamku lub kamieniami w krwawym strumieniu, unikając ataków kawalerii i motocykli, jednocześnie sięgając po maskę przeciwgazową, by przetrwać ostrzał z moździerzy Livensa. Przejmij zagajnik Capello w pobliżu zniszczonego mostu, aby zyskać dostęp do kilku baterii artyleryjskich.

NOWA MAPA: PASSCHENDAELE

Po nieustannym ostrzale pozostał tylko błotnisty teren pokryty szczątkami budynków i drzew, które niegdyś się tam znajdowały. Otoczeni przez płonący las z jednej strony i trujący gaz z drugiej brytyjscy i niemieccy żołnierze walczą pośród powalonych drzew i porzuconych czołgów w lesie Augusta. Kryj się w głębokich okopach, przecinając pole walki, by przedrzeć się do zniszczonych murów domu Edwarda. Przeprowadź atak, by przejąć kontrolę nad kościołem Zonnebeke i skryć się w jego ruinach.

NOWA MAPA: SOMMA

Brytyjscy żołnierze ukryli się w sieci okopów przecinających pola pszenicy, Niemcy okopali się kilkaset metrów od nich. Wykorzystaj taktykę walki w okopach, by przejąć lądowisko na bagnach i przygotować się do natarcia przez rzekę. Za wzgórzem 21, w pobliżu roztrzaskanego przez ostrzał artylerii brytyjskiej młyna cukrowego, czeka cię tylko śmierć i zniszczenie.

NOWA MAPA: NA KRAWĘDZI

Najlepsi piloci ruszają w przestworza ponad szczytami Alp. Przy niskich temperaturach i na dużych wysokościach piloci próbują wygrać w starciach z innymi asami lotnictwa. Wykorzystaj spryt i zdolności pilotażu, by pokonać wrogów i zostać prawdziwym rycerzem przestworzy.

NOWA MAPA: NIEBO NAD LONDYNEM

Walcz pośród chmur nad brytyjską stolicą. Wszystkie typy maszyn lotniczych ruszają do wyniszczającej walki. Wykorzystaj szybkość i sterowność myśliwców, aby usiąść przeciwnikowi na ogonie i zestrzelić go. Bombowce ustawiają się w szyki, by zrzucić straszliwe ładunki na niczego niespodziewające się sterowce, uzbrojone w działa przeciwlotnicze, którymi strącają pilotów.

NOWY TRYB GRY: ATAK LOTNICZY

W tym będącym wariacją „Bitwy Powietrznej” trybie gracze wezmą udział w starciach powietrznych za sterami pojazdów latających dostępnych w Battlefield 1. Niezależnie od tego, czy latacie dwupłatowcami, czy oferujecie wsparcie jako strzelec, zarówno asy przestworzy, jak i nowicjusze znajdą tu coś dla siebie.

Zespoły będą zdobywać punkty za strącanie kolejnych maszyn. Każda maszyna daje konkretną liczbę punktów. Dobrzy gracze będą się skupiać na tych bardziej wartościowych. Możliwe, że w trakcie meczu pojawi się behemot – zniszcz go jak najszybciej, aby zapewnić sobie zwycięstwo.

NOWE POJAZDY

Flota lotnicza powiększa się o dwa nowe bombowce, które pojawią się nie tylko na mapach z dodatku, ale także na starszych. Imperium Brytyjskie otrzyma bombowiec Airco DH 10, a Austro-Węgry i Imperium Osmańskie bombowiec Hansa-Branderburg G.I.

Na mapach z Battlefield 1 „Apokalipsa” konie mają maski gazowe, które chronią je przed trującym gazem.

NOWA BROŃ

Zyskaj dostęp do nowej broni w Battlefield 1 „Apokalipsa”, wykonując nowe zadania broni. Wszyscy posiadacze dodatku Battlefield 1„Apokalipsa” znajdą straszliwy tasak do mięsa w swoim ekwipunku do walki wręcz, a zwykłe granaty będą mogli zastąpić nowymi granatami samoróbkami. Dodatkowo, zbierając części z pakietów, gracze mogą odblokować również siekiero-łom.

Szturmowiec

Pistolet maszynowy RSC (fabryczny)

  • Zabij 50 wrogów jako szturmowiec

Pistolet maszynowy RSC (soczewka)

  • Zabij 50 wrogów fabrycznym pistoletem maszynowym RSC
  • W ciągu jednej rundy zadaj pojazdom 300 pkt. uszkodzeń, używając ładunków wybuchowych

Medyk

Howell Automatic (fabryczny)

  • Zabij 50 wrogów jako medyk

Howell Automatic (snajperski)

  • Zabij 50 wrogów fabrycznym karabinem Howell Automatic
  • W ciągu jednej rundy ulecz 600 punktów obrażeń

Wsparcie

LMG 08/18 (wersja lekka)

  • Zabij 50 wrogów jako żołnierz wsparcia

LMG 08/18 (wer. przygważdżająca)

  • Zabij 50 wrogów bronią LMG 08/18 (wersja lekka)
  • W ciągu jednej rundy wykonaj 100 zaopatrzeń

Zwiadowca

Ross Mk III (wersja wyborowa)

  • Zabij 50 wrogów jako zwiadowca

M1917 (wersja polowa)

  • Zabij 50 wrogów karabinem Ross Mk III (wersja wyborowa)
  • Zgromadź 2500 metrów za strzały w głowę z karabinów bez samonapinania

Broń osobista

Rewolwer Mk VI

  • Zabij 25 różnych wrogów rewolwerem

NOWY GADŻET

Szturmowcy będą dysponowali teraz narzędziem do walki z samolotami dzięki działu plot. piechoty. Wybierz je jako swój gadżet i wystrzel chmurę odłamków, aby utrudnić działania przeciwnikom znajdującym się w powietrzu.

NOWE ZADANIA I SPECJALIZACJE

Wykorzystaj nowe specjalizacje, które są dostępne od początku w Battlefield 1 „Apokalipsa”.

Świadomość
Dostrzeżeni przeciwnicy pozostają dostrzeżeni o 25% dłużej.

Przydatna dla graczy, którzy korzystają z dostrzegania. Pomaga przy kontrowaniu „Krycia się”.

 

Fobia
Sprawia, że kroki są cichsze.

Specjalizacja dla graczy, którzy lubią cicho przemykać po polu walki i przy okazji lepiej się orientować w otoczeniu.

 

Korsarz
Pływaj szybciej z bronią do walki wręcz w dłoni.

Specjalizacja przydatna na mapach z dużą ilością wody.

 

PRZYPADŁOŚCI

Podczas gdy próbowaliśmy uczynić zadania łatwiejszymi dla większości graczy, ci lepsi mogli stwierdzić, że brakuje im większego wyzwania. Przypadłości mają temu zaradzić. Oferują one dodatkowe wyzwanie, które jest całkowicie opcjonalne, ale pozwala chwalić się przed innymi graczami (ponieważ ofiary będą widziały twoje wybrane specjalizacje na karcie zabójstwa). Przypadłości stają się dostępne dopiero po ukończeniu 3 zadań z pierwszej grupy (Zaczynamy) i 5 zadań z drugiej grupy (Pełne skupienie). Przypadłości są wymagane do odblokowania wyjątkowych nieśmiertelników.

 

Śmiertelność
Po upływie czasu na reanimację tracisz 200 punktów przy każdej śmierci.

„Śmiertelność” została stworzona z myślą o graczach ze szczytu tablicy wyników. Punkty zostają odjęte dopiero gdy przejdziesz do ekranu odrodzenia, więc możliwe jest uniknięcie kary dzięki reanimacji.

 

Paw
Gdy zostaniesz dostrzeżony, pozostanie tak do samej śmierci.

Dla przebiegłych graczy, którzy lubią wyzwania. Przeciwnicy muszą cię dostrzec, aby przypadłość zadziałała, więc jeśli zachowasz dodatkową ostrożność, możesz całkowicie uniknąć jej efektu. Gracze lubiący być w ogniu walki prawdopodobnie nie zwrócą uwagi na jej efekt.

 

Szabrownik
Możesz nosić tylko jeden magazynek do każdej broni.

Wykorzystaj każdy pocisk i rozglądaj się za wyposażeniem. Ze względu na częste zmiany klas broni konieczne będzie szybkie przystosowanie się do nowych warunków.

 

Kosiarz
Otrzymujesz 1 punkt obrażeń co sekundę, ale zabicie przeciwnika wstrzymuje ten efekt na 10 sekund.

Ponieważ będziesz otrzymywać obrażenia przez cały czas, gra będzie traktowała to jako udział w walce, więc niemożliwe będzie leczenie, gdy przypadłość jest aktywna. Postaraj się zabić kogoś w chwili, gdy możliwe będzie odnowienie zdrowia.

 

Paranoja
Nie możesz zdjąć maski przeciwgazowej.

Maska przeciwgazowa ogranicza widoczność i uniemożliwia korzystanie z przyrządów celowniczych, ale przynajmniej gaz nie zrobi ci krzywdy.

INNE AKTUALIZACJE

MENU I HUD

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że niektóre skórki broni nie pojawiały się na karcie zabójstw.
  • Gracze mogą teraz przypisać klawisz autonaprawy dla pojazdów transportowych.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że na PS4 nie wyświetlały się opisy rozstawionych gadżetów.
  • Interfejs ostrzału artyleryjskiego na minimapie obsługuje teraz niestandardowe ustawienia ślepoty barw.
  • Zmieniono wyświetlane statystyki na koniec rundy. Teraz lepiej przedstawiają one sposób osiągnięcia końcowego wyniku.
    • W trybie „Podbój”, zamiast wyświetlania „Zdobytych flag” i „Drużynowych odrodzeń”, pokazujemy teraz „Punkty za flagi” i „Punkty za zabicia”.
    • W trybie „Dominacja”, zamiast wyświetlania „Zdobytych flag” i „Drużynowych odrodzeń”, pokazujemy teraz „Punkty za flagi” i „Zdobyte flagi”.
    • W trybie „Zespołowy DM”, zamiast wyświetlania „Reanimacji” i „Drużynowych odrodzeń”, pokazujemy teraz „Zabitych” i „Reanimacje”.

BROŃ, POJAZDY I EKWIPUNEK

  • Ograniczono celność ognia ciągłego do momentu opróżnienia magazynka przy strzelaniu na dużą odległość z Ribeyrolles i zwiększono skuteczność strzelania seriami.
    • Zmniejszono mnożnik rozrzutu przy pierwszym strzale z Ribeyrolles z 4 do 3.
    • Zwiększono poziomy odrzut Ribeyrolles z 0,16 do 0,33.
  • Usprawniono działanie Automatico na średni zasięg.
    • Zmniejszono poziomy odrzut Automatico z 0,6 do 0,4.
    • Zmniejszono mnożnik odrzutu przy pierwszym strzale z Automatico z 2,8 do 2,4.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że strzelba Sjögren Inertial wystrzeliwała o jedną śrucinę więcej niż zakładano.
  • Zbliżono działanie PM 08/18 do pierwowzoru.
  • Zmniejszono szybkość przybliżania Hellriegel 1915 i PM 08/18. Teraz celowanie przez przyrządy celownicze tych broni będzie trwało dłużej.
  • Nieznacznie zmniejszono pionowy odrzut Maschinenpistole M1912/P.16.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że granaty przeciwpancerne czasami odbijały się od pojazdów, nie wywołując eksplozji.
  • Kawalerzyści mogą teraz leczyć siebie i konie za pomocą zasobników z bandażami bez konieczności zsiadania.
  • Kawalerzyści są teraz bardziej odporni na obrażenia, gdy dosiadają koni.
  • Zwiększono uszkodzenia otrzymywane przez czołgi po trafieniu rykoszetem, zmieniając modyfikator obrażeń wynikający z kąta rykoszetu z 0,1 do 0,5.
  • Zmieniono rodzaj pocisków wystrzeliwanych przez wóz artyleryjski na ciężkie, jak przy moździerzu okrętu lądowego.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że celownik działa nadbrzeżnego SK45 mógł zostać wybity ze środka przez ciężkie uderzenia.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że karabin łowcy czołgów, zestaw łowcy czołgów dla okrętu lądowego oraz zestaw łowcy czołgów dla samolotów szturmowych mogły niszczyć samoloty jednym strzałem.
  • Poprawiono sterowność ciężkiego bombowca.
  • Zmniejszono szybkość, z jaką narzędzie naprawcze naprawia ciężkie bombowce.
  • Do ciężkiego bombowca wprowadzono zmiany, aby zwiększyć skuteczność zestawu strategicznego bombowca.
    • Zwiększono zasięg wybuchu bomb kasetowych ciężkiego bombowca z 7 do 12 metrów.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że bomby kasetowe ciężkiego bombowca czasami nie zadawały obrażeń w całym promieniu rażenia.
    • Zmieniono wyrzutnie strzałek ciężkiego bombowca na podwójne działka automatyczne odł.-burz.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że bomby Caproni Ca5 po zrzuceniu pozostawały na wyrzutnikach.
  • Zmieniono ograniczenia celowania dla tylnego strzelca Caproni Ca5.
  • Zmieniono ustawienia przepustnicy samolotów szturmowych, aby nieznacznie zwiększyć ich minimalną prędkość, skracając czas, jaki piloci będą mieli do wycelowania w cele naziemne.
  • Znacznie zwiększono obrażenia zadawane przez pociski zapalające samolotów szturmowych skrzydłom i silnikom samolotów.
  • Znacznie zwiększono celność pocisków zapalających samolotów szturmowych.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że bomby samolotów szturmowych po zrzuceniu pozostawały na wyrzutnikach.
  • Usprawniono efekty zniszczenia sterowca typu C.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że informacja o zajmowanych siedzeniach nie wyświetlała się prawidłowo podczas dostosowywania sterowca typu C.
  • Naprawiono opis broni, który podawał nieprawidłowo liczbę bomb dla sterowca typu C.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że uzbrojenie niektórych pojazdów, jak torpedy czy rakiety Le Prieu, mogły zadawać podwójne obrażenia innym pojazdom.
  • Zmniejszono maksymalny zasięg torped do około 500 metrów.

MAPY I TRYBY

  • Zmieniono punkty odrodzenia na „Salonowym blitzkriegu”, aby stworzyć więcej bezpiecznych stref.
  • Zmieniono granice 3. sektora „Wzgórza Verdun” w Operacji „Kowadło diabła”, aby uniemożliwić obrońcom kradzież zestawów elitarnych atakujących.
  • Zmieniono granice kwatery głównej i rozmieszczenie zestawów elitarnych 1. sektora „Achi Baby” w Operacji „Gallipoli”, aby uniemożliwić obrońcom kradzież zestawów elitarnych atakujących.
  • Zmieniono rozmieszczenie zestawów elitarnych atakujących w 3. sektorze „Achi Baby” w Operacji „Gallipoli”, aby uniemożliwić obrońcom kradzież zestawów elitarnych atakujących.
  • Powiększono obszar otaczający „Zatokę Helgolandzką”, aby duże łodzie miały więcej miejsca na manewrowanie.
  • Zmieniono różne elementy „Wołgi”, aby lepiej wyważyć Operację „Czerwony przypływ”.
    • Flaga „Czerwona linia” w 1. sektorze została cofnięta do innej, pobliskiej lokacji.
    • Granica 1. sektora została zrównana z okopem „Czerwonej linii”, aby zapewnić dodatkową osłonę atakującym i wyznaczyć wyraźną linię dla obrońców.
    • Dodano dodatkową kwaterę główną dla atakujących w 2. sektorze.
    • Dodano dodatkowy czołg dla atakujących w 2. sektorze.
    • Zestaw elitarny łowcy czołgów został dodany dla atakujących w 1. sektorze.
    • Zestaw elitarny żołnierza z miotaczem został dodany dla atakujących w 2. sektorze.
    • Punkty odrodzenia zostały zmienione we wszystkich sektorach.
    • Punkty odrodzenia pojazdów i kawalerii zostały zmienione we wszystkich sektorach.
  • Zmieniono różne elementy mapy „Carycyn”, by wyrównać utrudnienie wyzwania, gdy atakujący będą nacierać przez mapę w Operacji „Czerwony przypływ”.
    • Punkty odrodzenia obrońców zostały cofnięte w 1. sektorze.
    • Zmieniono obszar przejmowania flagi A w 2. sektorze.
    • Zwiększono obszar przejmowania w 3. sektorze, aby uwzględniał całe wnętrze katedry.
    • Punkty odrodzenia obrońców zostały przemieszczone ze względu na powiększony obszar przejmowania w 3. sektorze.
  • Zmieniono różne elementy „Twierdzy Brusiłowa”, by poprawić wyważenie i grywalność Operacji „Ofensywa Brusiłowa”.
    • Usunięto z mapy wóz artyleryjski.
    • Zmieniono obszary przejmowania, aby było na nim więcej osłon podczas przejmowania punktu.
    • Zmieniono punkty odrodzenia, aby zapewnić osłonę i zmniejszyć przewagę zapewnianą przez wysunięte punktu odrodzenia obrońców.
    • Atakujący mają teraz dwa wozy opancerzone Garford-Putiłow w 1. i 2. sektorze.
    • Atakujący mają teraz jeden wóz opancerzony Garford-Putiłow w 3. sektorze.
    • Atakujący mają teraz jeden wóz opancerzony Garford-Putiłow w 4. sektorze.
    • Przeniesiono elitarny zestaw żołnierza z miotaczem ognia obrońców w 2. sektorze, aby uniemożliwić atakującym ukradzenie go.
    • Obrońcy mają teraz elitarny zestaw łowcy czołgów w 2. sektorze.
  • Zmieniono różne elementy „Galicji”, by poprawić wyważenie i grywalność Operacji „Ofensywa Brusiłowa”.
    • Usunięto z mapy wóz artyleryjski.
    • Dodano samoloty dla atakujących i obrońców w 1. i 4. sektorze.
    • Usunięto elitarny zestaw żołnierza z miotaczem ognia.
    • Usunięto elitarny zestaw łowcy czołgów obrońców w 1. i 2. sektorze.
    • Powiększono i zmieniono obszar przejmowania, aby było na nim więcej osłon.
  • Poprawiono stabilność kilku map, zmniejszając zużycie pamięci. Mapy, na których wprowadzono tę poprawkę to:
    • Soissons
    • Prise de Tahure
    • Skraj Monarchii
    • Pustynia Synajska
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że rzucenie granatu przeciwpancernego w pobliżu zrzutu zaopatrzenia w trybie „Zrzut Zaopatrzenia” wywoływało wybuch.

OBSERWATOR

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że obserwatorzy mogli czasami wydostać się poza obszar gry.

Wynajem serwerów

  • Wynajem serwerów – naprawiono błąd, który sprawiał, że niektóre listy administratorów lub VIP-ów mogły zostać skrócone po powiększeniu ich do 50 graczy.
  • Wynajem serwerów – naprawiono błąd, który sprawiał, że chcący dołączyć do serwera gracze VIP nie powodowali rozłączenia gracza (przyglądamy się temu w przypadku administratorów).

Źródło: battlefield.com

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.