Wielki sukces Baldur’s Gate 3. Mało kto spodziewał się takiego osiągnięcia

Baldur's Gate 3
Newsy PC PS5 Xbox Series Xbox Series S

Bez wątpienia Baldur’s Gate 3 to jedna z najlepszych gier ubiegłego roku, jak i ostatnich lat. Świetne RPG od Larian Studios zdobyło masę nagród, powszechne uznanie recenzentów i graczy, a także odbiło się ogromnym echem w branży gier i nie tylko. Jeżeli jednak przemawiają do was tylko suche liczby, to wreszcie mieliśmy okazję dowiedzieć się, ile egzemplarzy gry udało się sprzedać. No dobra, mniej więcej — ale wynik w dalszym ciągu jest okazały.

Baldur’s Gate 3 – świetna sprzedaż gry od Larian Studios

W ostatnich latach coraz więcej słyszymy o różnych wątpliwościach deweloperów dotyczących tego, co najlepiej się sprzedaje. Często kontynuacja sprawdzonej marki to lepsze wyjście, niż tworzenie czegoś od zera. Nie mówiąc już o gatunkach gier — w tym wypadku jak na dłoni widać, że pewne rodzaje produkcji po prostu opłacają się bardziej, niż mniej popularne, niekiedy specyficzne gatunki. Aż chciałoby się powiedzieć, że jest coraz mniej miejsca na staroszkolne RPG. Czy jednak aby na pewno?

Okazuje się, że wcale niekoniecznie. Idealnym tego przykładem jest Baldur’s Gate 3, czyli jeden z największych hitów ubiegłego roku. W parze z genialnymi ocenami musi jednak iść też wynik sprzedażowy, aby całe przedsięwzięcie miało jakikolwiek sens. W tym wypadku warunek ten został na szczęście spełniony. Larian Studios pochwaliło się, że gra przekroczyła w dość krótkim czasie 10 milionów sprzedanych egzemplarzy — wliczając w to około 2 miliony zamówień z czasów wczesnego dostępu.

I jest to wynik świetny, tym bardziej że gra początkowo nie była dostępna na konsolach Xbox, a dodatkowo na próżno było jej szukać choćby w abonamentach typu Xbox Game Pass. To stało się swoją drogą osobnym tematem, w którym wypowiedzieli się twórcy. Przyznali, że ich tytuł nie wyląduje w takiej usłudze, a oni sami dążą do niezależnego tworzenia produkcji, oferując fanom prosty układ. Kupują świetną grę, która nie była tworzona w oparciu o korporacyjne wzorce.

Co ważne, w przygotowaniu jest cały czas system poprawnej obsługi modów. Ten do tej pory powodował okazjonalne problemy, co zwróciło uwagę twórców. Ci potrzebują jeszcze trochę czasu, na który z pewnością zasłużyli.

Dawid Szafraniak
O autorze

Dawid Szafraniak

Redaktor
Pierwsze growe szlify zbierał jeszcze w erze PS1, aby później zapoznawać się z kolejnymi wcieleniami japońskiej konsoli, skosztować Xboksa i Switcha. Ostatecznie najbardziej lubi PC, a ostatnio nawet i granie w chmurze. Królują u niego FPS-y, gry akcji nieczęsto górujące nad filmami i tytuły wyścigowe, które podobno #nikogo. Święta Trójca gamingu? Pierwsze Modern Warfare, seria Mass Effect i Uncharted. Bez tego nic nie miałoby sensu. Poza grami lubi planować kolejne podróże i chwytać za aparat fotograficzny podczas meczów piłki nożnej.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie