Anulowane gry, które mogły stać się wielkimi hitami

Anulowane gry, które mogły stać się wielkimi hitami
Publicystyka

2. Star Wars 1313

Gry z uniwersum Gwiezdnych Wojen kręcą się zazwyczaj wokół rycerzy Jedi i wojen pomiędzy Imperium, a Rebelią. LucasArts chciało zmienić oklepane wszerz i wzdłuż schematy, próbując ugryźć temat z nieco innej, lecz równie ciekawej strony. Star Wars 1313 miał być dojrzałym tytułem przedstawiającym losy Boby Fetta – łowcy nagród, czynnie działającego na planecie Coruscant. Gra na udostępnionych materiałach wyglądała nadzwyczaj zachęcająco i łączyła dobrze sprawdzone elementy przygodowe i platformowe, z akcją widzianą z trzeciej osoby. Fett miał szeroki wachlarz uzbrojenia i gadżetów rodem z Mass Effect czy Dead Space, choć ukazany w specyficznym dla uniwersum stylu. Sama zaś nazwa odnosiła się do poziomu planety 1313, będącym siedliskiem przestępców, którym nie warto wchodzić w drogę. Wszystko zapowiadało się wyśmienicie, lecz w procesie deweloperskim gry stanął… Disney, który wykupując prawa do Gwiezdnych Wojen, zamknął w kwietniu 2013 słynne LucasArts i skasował wszelkie projekty tej firmy. Firma Myszki Miki skupiła się za to na sektorze gier mobilnych, grzebiąc marzenia wielu fanów.

Na koniec nieodżałowany horror Hideo Kojimy…

Łukasz Kędzierski
O autorze

Łukasz Kędzierski

Redaktor
Fan gier wszech epok stawiający na pierwszym miejscu grywalność, bez względu na gatunek produkcji. Zawsze chętnie odpala gry z PlayStation, czerpiąc z nich nie mniejszą frajdę jak blisko 25 lat temu. W wolnych chwilach pochłania powieści weird fiction oraz pulpowe horrory wydawane w Polsce w latach 90., nie stroni też od dobrego komiksu ze stajni DC.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie