Alan Wake 2 na konsolach ma działać i wyglądać świetnie. Grafika doczekała się ulepszeń
Alan Wake 2 na PS5 i Xbox Series X (i być może także S) ma wyglądać i działać wybitnie dobrze. Tak przynajmniej twierdzi przedstawiciel twórców.
Każda kolejna gra od Remedy w zasadzie popycha wizualną jakość o krok ku perfekcji. Control było jedną z pierwszych gier pokazujących potęgę drzemiącą w opcjach RTX, w tym wydajność dzięki DLSS, a Alan Wake 2 zapewne przesunie granicę jeszcze dalej. Szkoda tylko, że na PC gra ma tak wysokie wymagania, że nieliczni będą mogli się tym cieszyć.
Alan Wake 2 na konsole ma być perfekcją
I choć nie wiem, czy jest sens wydawania perfekcyjnie wizualnych gier, skoro mało który gracz na PC z tej możliwości skorzysta, to jednak na konsolach sytuacja wygląda znacznie inaczej. AW 2 podobno powstawał jako “doświadczenie w 30 fpsach“, ale gra zaoferuje też tryb 60 klatek. Thom Puha z Remedy Entertainment wyjaśnił, że o wydajność i wygląd na konsolach nie ma się co martwić.
Szczególnie jako gracz konsolowy jestem naprawdę zadowolony z tego, jak dobrze Alan Wake 2 prezentuje się na platformach konsolowych. Skupialiśmy się na nich przez cały okres produkcji, by gra działała dobrze i wyglądała tak niesamowicie, jak w rzeczywistości. Skupialiśmy się na wszystkich platformach tak dobrze, jak tylko mogliśmy.
– napisał na Twitterze przedstawiciel Remedy Entertainment
Wcześniejsza prezentacja opcji od NVIDIA dostępnych w grze zapowiada coś bardzo mocno next-genowego. Puha postanowił jednak zaznaczyć, że i na PC gra ma działać i prezentować się odpowiednio dobrze. “Ja stawiam na jakość konsolową, ponieważ mamy wystarczająco dużo ludzi, aby jakość PC była tak dobra, jak to tylko możliwe” – odpowiedział na komentarz fana.
Gra podobno zyskała graficznie od pokazu na wydarzeniu PlayStation w tym roku. Możemy spodziewać się ulepszonej jakości, lepszej optymalizacji, poprawionych kolorów i dużej liczby mniejszych lub większych zmian.