Aktualizacja CS:GO – Valve wzięło się za rozbrajanie bomb i headshoty

Przed weekendem Valve wpuściło na serwery testowe Counter-Strike: Global Offensive nową aktualizację. Niewiele czasu minęło i aktualizacja CS:GO została udostępniona dla wszystkich graczy. Do tego, pojawiły się w niej kolejne ważne zmiany, które były nieobecne w wersji beta łatki.

Nowa aktualizacja CS:GO wylądowała na serwerach i każdy może poczuć zmiany w grze. Jakie konkretnie? Przede wszystkim mamy trochę poprawek na mapach Nuke oraz Overpass. Pojawił się nowy typ hitboxa na szyi, by lepiej rejestrować headshoty, a do tego powinniśmy usłyszeć różnicę w dźwiękach.

Dodatkowo Valve serwuje w nowej aktualizacji CS:GO ważne zmiany dotyczące rozbrajania bomb w ostatniej chwili, kiedy ma już dosłownie dojść do wybuchu. Pełną listę zmian znajdziecie poniżej.

Aktualizacja CS:GO – 17/05/2018 – lista zmian

[RÓŻNE]

– Poprawiono rzadkie sytuacje, kiedy to bomba wybuchała, mimo iż została rozbrojona dosłownie w ostatniej chwili. Teraz takie akcje nie będą się zdarzać;
– Jeśli bomba została rozbrojona w tym samym momencie, w którym miała wybuchnąć, będzie uważana za rozbrojoną;
– Gracze z kontem Prime otrzymają w poczekalni ostrzeżenie jeśli poziom Trust Factor osoby, z którą mają rozegrać mecz, może mieć wpływ na doświadczenia płynące z rozgrywki.

[GAMEPLAY]

– Poprawa dźwięków otoczenia:
a) Zwiększona rozdzielczość i charakter efektów pogłosu w celu lepszego odzwierciedlenia geometrii mapy;
b) Drobne korekty ustawień dźwięku
– Poprawiono dźwięk rozbijania kratki wentylacyjnej, będzie on teraz słyszalny z większej odległości;
– Dodano nowy typ hitboxa na szyi i naniesiono go na istniejące hitboxy na modelach postaci. Pociski przechodzące przez szyję i trafiające w głowę będą teraz liczone jako headshoty. Powinno to bardziej intuicyjnie określać, kiedy atak z tyłu będzie skutkować strzałem w głowę.
– Naprawiono przycisk “użyj”, aby usprawnić podnoszenie broni z ziemi. Teraz nie będzie sytuacji, kiedy to przycisk “użyj” powodował upuszczania posiadanej broni gdy ta z ziemi nie może zostać podniesiona.

[MAPY]

Nuke:
– Optymalizacje dla niskich ustawień graficznych;
– Zablokowano prześwit między silosami na BS-ie A;
– Zaimplementowano zmiany z mapy ShortNuke:
a) Usunięto Toxic
b) Wentylacja nie jest już podłączona bezpośrednio do BS-a B, ale posiada inne wyjście blisko podwójnych drzwi
c) Zmiana umiejscowienia skrzyń na BS-e B
d) Dodano jednolite tło przy żółtym dźwigu na BS-e B
e) Poprawiono poruszanie się zawodników

Overpass:
– Zmniejszona głośność dźwięków otoczenia;
– Dodano kolizję granatów oraz graczy z siatką w pobliżu budowy;
– Usunięto dziwny cień znikający przy zbliżaniu się do głównego wejścia terrorystów na BS-e B.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.