Świetna zmiana na Steam. Ban na gry, które denerwują graczy

Świetna zmiana na Steam. Valve zadowoli graczy | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC

Zaszła świetna zmiana na Steam, która zadowoli graczy. Valve zakazało sprzedawania gier zmuszających do oglądania reklam.

Przedstawiciele firmy Valve poinformowali o ważnej zmianie w zasadach dystrybucji gier na platformie Steam. Jest to decyzja, która na pewno bardzo spodoba się znaczącej większości użytkowników. W ramach tej zmiany deweloperzy nie będą już mogli dystrybuować produkcji wymuszających na graczach oglądanie reklam lub wchodzenie z nimi w interakcje. Można więc uznać, że jest to bardzo dobra decyzja, która pokazuje, że Valve nie toleruje takich praktyk.

Valve banuje gry zmuszające do oglądania reklam. Świetna zmiana na Steam

Deweloperzy nie powinni wykorzystywać płatnych reklam jako modelu biznesowego w swojej grze, takiego jak wymaganie od graczy oglądania lub innych rodzajów interakcji zmuszającej do angażowania się w reklamę w celu grania, lub blokowania rozgrywki za reklamą.

– czytamy w nowych zasadach.

Dotyczy to więc zarówno sytuacji, gdzie oglądanie lub interakcje z reklamami są wymagane do kontynuowania gry, jak i sytuacji, gdy reklamy zapewniają tylko dostęp do dodatkowych elementów, jak chociażby różnego rodzaju nagrody. W nowych zasadach Valve zaznacza, że jeżeli model biznesowy danej gry opiera się na reklamach, deweloperzy będą musieli usunąć te elementy przed dystrybucją na Steam. Jeśli jednak twórcom szczególnie na tym zależy, Valve proponuje tutaj przejście na tytuł w pełni płatny lub wykorzystanie tradycyjnego modelu free-to-play z mikrotransakcjami.

Na koniec dodano, że deweloperzy nie mogą pobierać opłat od innych deweloperów za dostęp do takich funkcji Steam jak strony franczyzy, strony wyprzedażowe, czy też pakiety i witryny sklepów. Gracze powinni być z tych zmian bardzo zadowoleni. Nikt przecież nie lubi irytujących reklam, a na rynku nie brakuje produkcji, które zrobią absolutnie wszystko, aby zarobić możliwie jak najwięcej. Chociażby właśnie poprzez zmuszanie graczy do oglądania reklam.

Warto też wspomnieć, że w ubiegłym tygodniu Valve wprowadziło na Steam użyteczną funkcję, dzięki której otrzymujemy ostrzeżenie, gdy gra znajdująca się we wczesnym dostępie nie była od dłuższego czasu aktualizowana.

Źródło: Kotaku / Eurogamer.net

Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie