Gen Z wymusiło rewolucję Xboksa. Młodsi gracze chcą multiplatformy
Szef Xbox Phil Spencer jest zdania, że to Gen Z możemy zawdzięczać otwarcie się na multiplatformę. Chcą bowiem grać w to samo, na każdym urządzeniu.
Gen Z wprowadza powoli rewolucję, o jakiej millenialsom nawet się nie śniło. Domagają się lżejszej pracy, lepszego „work-life balance”, lepszych płac, a także przystępniejszych narzędzi do rozwijania siebie samych. Jak się okazuje, także w gamingu niejako wprowadzają rewolucję.
Szef Xbox widzi potrzeby młodszych odbiorców
Xbox od lat, zresztą jak PlayStation, skupia się na wydawaniu swoich własnych gier first-party na urządzenia Microsoftu. Niegdyś nie było mowy o tym, aby takie pozycje debiutowały na sprzętach konkurencji, ale firma otworzyła się na tę możliwość. W pierwsze gry na sprzętach Nintendo czy PlayStation grać można już teraz. Do tego firma coraz mocniej skupia się na poszerzeniu dostępnych urządzeń, aby wykreować cały ekosystem przyjazny graczom.
W rozmowie z serwisem Polygon Phil Spencer stwierdził, że po części takie otwarcie się na konkurencję zawdzięczać możemy Gen Z. To jednak nie tylko najmłodsze pokolenie konsumentów ma wpływ na sytuację w branży. Szef Xbox podkreśla, że rosnące koszty produkcji gier (i ogólny kryzys gamingu w ogóle) wyraźnie przekładają się na brak sensu wydawania gier tylko dla jednej platformy. W końcu gra dostępna na Series X/S oraz PS5 sprzeda się o wiele lepiej od tytułu ekskluzywnego.
Pogląd, że Xbox może być tylko jednym urządzeniem, które podłącza się do telewizora, nie jest czymś, co widzimy w badaniach Gen Z. Ponieważ nic innego nie jest dla nich takie. Niektórzy z nich będą mieli iPhone’a, inni Androida, ale wszystkie gry i wszystko jest takie samo.
– wyjaśnił szef marki
Dostęp do tych samych gier wszędzie
Spencer podkreśla znaczenie dostępu do treści, gdziekolwiek tylko użytkownik chce z nich skorzystać. Jeśli ktoś ma telefon, to niezależnie od modelu, oczekuje tych samych produktów, a przynajmniej tak wynika z badań związanych z młodszym pokoleniem.
Tak więc w przypadku Xbox, nasza dewiza – w miarę jak przyciągamy i utrzymujemy znaczenie wśród młodszej publiczności – brzmi: “Xbox to miejsce, w którym mogę znaleźć świetne gry, które chcę”.
– dodaje Spencer
Szef Xbox tym samym podkreśla możliwość otwarcia się w szerszym stopniu na konkurencję. Nawet CEO Microsoftu mówił, że gry ekskluzywne to negatywne zjawisko. Jednocześnie firma chce wydawać swój sprzęt, w tym rzekomego handhelda. Spencer na ten moment nie wyklucza możliwości wydawania największych marek na innych platformach, nawet w stylu The Elder Scrolls czy Gears of War.
Źródło: https://www.polygon.com/24108700/phil-spencer-interview-2024-xbox-exclusives-layoffs