Wiedźmin 4 – CDPR stawia na konsole. PC na dalszym planie?

Wiedźmin 4 – CDPR stawia na konsole. PC na dalszym planie?
Newsy PC PS5 Xbox Series

Według najnowszych informacji studio CD Projekt RED myśli przede wszystkim o konsolach w przypadku gry Wiedźmin 4. Co to oznacza dla PC?

Przedstawiciele polskiego studia CD Projekt RED udostępnili nowe informacje na temat postępów w pracach nad nadchodzącą grą Wiedźmin 4 (wcześniej znaną pod kodową nazwą Projekt Polaris). To, co może okazać się dla wielu niespodzianką, to fakt, iż najnowsze informacje mogą nieco zaniepokoić użytkowników komputerów osobistych. W najnowszym wywiadzie dla redakcji Digital Foundry wiceprezes ds. technologii w studio, Charles Tremblay, ujawnił, że tym razem twórcy stawiają na podejście console-first.

Wiedźmin 4 to gra “console-first”. Co to oznacza?

Tak naprawdę za to podejście można poniekąd winić Cyberpunka 2077. W dniu debiutu na konsolach poprzedniej generacji wypadł on bardzo słabo. Nic więc dziwnego, że CD Projekt RED chce uniknąć powtórki tego niezwykle nieciekawego scenariusza i zapewnić, że czwarta część Wiedźmina będzie od początku działać płynnie na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Podejście console-first oznacza, że CD Projekt RED postanowił najpierw skupić się na wersjach konsolowych. Co to z kolei może oznaczać dla pecetowców?

Warto zaznaczyć, że gra powstaje na silniku Unreal Engine 5. Studio już teraz testuje, jak osiągnąć 60 klatek na sekundę przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu detali na konsolach. Choć podejście to może oznaczać kompromisy dla wersji PC, twórcy nie rezygnują z ambicji technologicznych. Wciąż nie znamy daty premiery Wiedźmina 4, ale studio zapewnia, że intensywne prace zmierzają w dobrym kierunku.

Oczywiście, dla graczy konsolowych jest to bardzo dobra wiadomość. Nowy Wiedźmin powinien być na tych platformach dopracowany już od dnia premiery. Dla pecetowców? Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że optymalizacja w tym obszarze nie zostanie ostatecznie zaniedbana.

Źródło: GameRant

Wincenty Wawrzyniak
O autorze

Wincenty Wawrzyniak

Redaktor
Specjalista od Groznawstwa, który nie stroni od swoich ulubionych tytułów. Rzadko się do tego przyznaje, ale ma prawie 2000 godzin na liczniku w Path of Exile. Pozostałe dwa tytuły w jego świętej trójcy to Assassin’s Creed: Origins oraz Final Fantasy XV. Miłośnik RPG i hack’n’slash, dla którego najważniejsza jest dobra historia, a ściany tekstu są plusem. Po godzinach pisze do szuflady, pije niepokojąco duże ilości kawy i często wraca do swoich ulubionych seriali (o Hannibalu prawdopodobnie gadałby nawet w trumnie).
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie