To najbardziej realistyczna twarz stworzona w Unreal Engine 5. Prawdziwy next-gen w zasięgu ręki?
Firma Ziva Dynamics pochwaliła się genialnym narzędziem do generowania realistycznych mięśni twarzy. Grafikę wygenerowano w Unreal Engine 5.
LA Noire może i miało świetną mimikę twarzy, ale nijak nie zbliżyła się do tego, co oferuje nowe narzędzie.
Unreal Engine 5 z przerażająco realistyczną twarzą
Ziva Dynamics to firma, która odpowiada za opracowanie technologii animacji postaci i różnych assetów. Współpracowali nie tylko z wielkimi gigantami branży rozrywkowej (filmu i gier wideo), ale także z różnymi uniwersytetami i placówkami naukowymi.
Teraz jednak firma może mówić o pewnego rodzaju przełomie. A przynajmniej na to wygląda, gdy spojrzymy na krótkie wideo pokazujące wygenerowaną w UE5 twarz. Różnica między aktorem a CGI jest tutaj praktycznie niedostrzegalna.
Całość jest tak naprawdę pokazem ZRT Face Trainer, czyli narzędzia opartego na chmurze i uczeniu maszynowym. Dzięki niemu możliwe staje się stworzenie naprawdę imponujących animacji mięśni. Pokaz nowego narzędzia wygenerowano dzięki UE5, jednak możliwe jest wykorzystanie innych silników. Co ciekawe, ZRT opiera się na bibliotece ponad 15TB danych ze skanów 4D twarzy i potrafi wygenerować nawet 72 000 kształtów treningowych i wiele więcej konkretnych min.
Oczywiście przeniesienie tego do gier wideo nie byłoby takie proste (szczególnie dla naszych maszyn), niemniej być może w ciągu kolejnych lat coraz bardziej będziemy zbliżać się do tego poziomu.