Studio twórcy Mass Effect zamknięte! Zabrakło kasy na produkcję nowych gier

Mass Effect
Newsy

Humanoid Origin to studio deweloperskie kierowane przez byłego reżyseria serii Mass Effect.. Choć początkowo zapowiadało się świetnie, to dobiegła nas przykra wiadomość o jego zamknięciu. W swoim poście na platformie LinkedIn zespół poinformował o zamknięciu studia. Jak to często bywa, powodem okazały się być kwestie finansowe.

Twórca serii Mass Effect zamyka swoje studio

Niestety często bywa tak, że nawet świetnie zapowiadające się projekty mogą natrafić na zbyt wielkie przeszkody. Z reguły problemami bywają finanse. Tak jest też w przypadku Humanoid Origin, czyli studia, które swego czasu założone zostało przez Caseya Hudsona — utalentowanego reżysera, który w swoim portfolio ma m.in. trylogię Mass Effect. Na platformie LinkedIn zespół poinformował o zamknięciu.

Jak czytamy w oświadczeniu: Dzisiaj rano poinformowaliśmy nasz personel, że Humanoid Origin zostanie zamknięte. Pomimo wysiłków mających na celu ochronę studia przed szerszymi wyzwaniami w branży, nieoczekiwany niedobór funduszy uniemożliwił nam utrzymanie działalności. Jesteśmy załamani, że nie będziemy w stanie dokończyć naszego nowego uniwersum science-fiction. Jednak w tej chwili naszym głównym zmartwieniem jest nasz zespół i jesteśmy zobowiązani do wspierania ich w przejściu do nowego zatrudnienia.

Zobacz też: STALKER 2 odpalony w 8K. Gra szokuje grafiką i pali karty graficzne

Studio zostało założone w 2021 roku, a jego pierwszym projektem miała być ciekawie zapowiadająca się gra AAA skupiona na narracji i wydana na wielu platformach. Zamknięcie studia to bezwzględnie przykra wiadomość. Poza Hudsonem pracowało w nim wielu weteranów branży, dla których nowa gra miała być wielkim otwarciem niejako “na swoim”. Wiemy już, że to nie nastąpi.

A może czeka ich powrót do BioWare? Jak pewnie wiecie, studio mocno się w ostatnich latach zmieniło. Idealnym przykładem jest ostatnia premiera, czyli Dagon Age: The Veilguard. Na pewno taka doświadczona ekipa przydałaby się podczas tworzenia kolejnej odsłony ME…

Źródło: videogameschronicle.com

Dawid Szafraniak
O autorze

Dawid Szafraniak

Redaktor
Pierwsze growe szlify zbierał jeszcze w erze PS1, aby później zapoznawać się z kolejnymi wcieleniami japońskiej konsoli, skosztować Xboksa i Switcha. Ostatecznie najbardziej lubi PC, a ostatnio nawet i granie w chmurze. Królują u niego FPS-y, gry akcji nieczęsto górujące nad filmami i tytuły wyścigowe, które podobno #nikogo. Święta Trójca gamingu? Pierwsze Modern Warfare, seria Mass Effect i Uncharted. Bez tego nic nie miałoby sensu. Poza grami lubi planować kolejne podróże i chwytać za aparat fotograficzny podczas meczów piłki nożnej.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie