Twórca Mass Effect: Tylko niecałe 10 procent graczy wybierało ścieżkę Renegata

Twórca Mass Effect: Tylko niecałe 10 procent graczy wybierało ścieżkę Renegata
Newsy PC PS4 XOne

Twórca serii Mass Effect podzielił się z fanami na Twitterze ciekawymi faktami dotyczącymi najczęściej wybieranej drogi rozwoju w grze. Okazuje się, że mało kto postępował nieetycznie.

W cyklu autorstwa BioWare są dwa style rozgrywki: można być albo Renegatem (Renegade) i robić źle, albo Paragonem (Idealistą) i wybaczać i pomagać innym. W zależności od wyboru drogi, gracze mogli dalej rozwijać adekwatne do stylu umiejętności. John Ebenger niedawno opublikował na Twitterze informację, z której wynika, że ścieżkę Renegata wybierała znaczna mniejszość, a mianowicie jedynie 8 procent graczy. Pozostałe 92 procent wolało być Idealistami.

John Ebenger próbuje sobie żartować z sytuacji, twierdząc, że twórcy włożyli przecież dużo wysiłku w budowę niemoralnej drogi. Tymczasem wiadomość od dewelopera wywołała w internecie całkiem poważną dyskusję o przyczynach preferencji graczy.

Z debat na ten temat wynika, że to nie jest raczej tak, jak możnaby naiwnie zakładać, że ludzie są dobrzy, w związku z czym wybierają dobro – nic z tych rzeczy. Chodzi głównie o to, jak seria jest zaprojektowana – często decyzje Renegata są po prostu głupie i bezcelowe, a wybór złego zachowania blokuje kolejne questy. Większość osób wydaje pieniądze na grę, bo chcą po prostu w nią grać – a nie skończyć ją szybciej, nie zapoznawszy się z częścią misji.

Dagmara Kottke
O autorze

Dagmara Kottke

Redaktor
Z wykształcenia dziennikarz, z zamiłowania jeszcze bardziej. Fanka słabej literatury i maskotek ze zniesmaczonym wyrazem twarzy.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie