Twórca Mass Effect: Tylko niecałe 10 procent graczy wybierało ścieżkę Renegata
Twórca serii Mass Effect podzielił się z fanami na Twitterze ciekawymi faktami dotyczącymi najczęściej wybieranej drogi rozwoju w grze. Okazuje się, że mało kto postępował nieetycznie.
W cyklu autorstwa BioWare są dwa style rozgrywki: można być albo Renegatem (Renegade) i robić źle, albo Paragonem (Idealistą) i wybaczać i pomagać innym. W zależności od wyboru drogi, gracze mogli dalej rozwijać adekwatne do stylu umiejętności. John Ebenger niedawno opublikował na Twitterze informację, z której wynika, że ścieżkę Renegata wybierała znaczna mniejszość, a mianowicie jedynie 8 procent graczy. Pozostałe 92 procent wolało być Idealistami.
John Ebenger próbuje sobie żartować z sytuacji, twierdząc, że twórcy włożyli przecież dużo wysiłku w budowę niemoralnej drogi. Tymczasem wiadomość od dewelopera wywołała w internecie całkiem poważną dyskusję o przyczynach preferencji graczy.
Z debat na ten temat wynika, że to nie jest raczej tak, jak możnaby naiwnie zakładać, że ludzie są dobrzy, w związku z czym wybierają dobro – nic z tych rzeczy. Chodzi głównie o to, jak seria jest zaprojektowana – często decyzje Renegata są po prostu głupie i bezcelowe, a wybór złego zachowania blokuje kolejne questy. Większość osób wydaje pieniądze na grę, bo chcą po prostu w nią grać – a nie skończyć ją szybciej, nie zapoznawszy się z częścią misji.
Yup. Something like 92% of Mass Effect players were Paragon.
And we put a lot of work in to the Renegade content too 🙁 https://t.co/lywwx7n4Hy— John Ebenger (@EbengerJohn) February 19, 2020