The Last of Us Part II miało być grą z otwartym światem w stylu Bloodborne

The Last of Us Part II zaczynało jako gra w stylu Bloodborne | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PS4 PS5

Wygląda na to, że w alternatywnej rzeczywistości ktoś faktycznie może grać w The Last of Us Part II przypominające Bloodborne w otwartym świecie.

W długaśnym dokumencie Grounded II o powstawaniu TLoU Part II, twórcy wyjaśniają swoje pierwotne pomysły na grę. Jeden z nich brzmi nieco abstrakcyjnie, ale i niezwykle ciekawie. Na tyle, że chętnie doczekałbym się podobnej gry od deweloperów.

The Last of Us Part II niczym Bloodborne, ale open world

Jeden z reżyserów drugiej części przebojowego The Last of Us zdradził w najnowszym dokumencie Grounded II wczesne plany na stworzenie sequela. Niczym zaskakującym nie powinien być fakt, że w toku prac koncepcje potrafią drastycznie się zmieniać. Czasami gra, która zaczynała w ramach jednego gatunku, może wręcz przejść do innego. Nieco podobnie było właśnie z drugim TLoU.

Tytuł ten początkowo był tworzony jako gra z otwartym światem do całkowitej eksploracji, która miała znacząco różnić się od “jedynki”. Przez pierwsze parę miesięcy twórcy skupiali się na projektowaniu czegoś zupełnie nowego. Największym źródłem inspiracji był Bloodborne wydany w 2015 roku, czyli uważany dziś za legendarny gotycki soulslike od From Software.

Rozgrywka w tamtej wersji TLoU skupiała się głównie na rozbudowanym systemie walki wręcz. Główna projektantka gry, Emilia Schatz, wyjaśnia, że pierwotna koncepcja The Last of Us 2 “nie dotyczyła tylko walki wręcz. Patrzyliśmy również na strukturę układu”. To z kolei również zalatuje mocno Bloodborne, które oferowało “otwartą przestrzeń, która stawała się coraz większa w miarę eksploracji”.

Finalnie nic z tego nie wyszło, ale tak drastyczna zmiana w serii mogłaby namieszać bardziej niż fabularne rewelacje obecne w The Last of Us Part II. Kto wie, może twórcy zainspirują się Bloodborne przy okazji “trójki”, o której mówił Neil Druckmann?

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie