Ellie w The Last of Us 2 korzysta z telekinezy, by celować z karabinu

The Last of Us 2 - Ellie w okularach - Charles Xavier telekineza
PS4 PS5

Naughty Dog to dla mnie grupa deweloperów z niezwykle pomysłowymi głowami. Jeden z fanów The Last of Us 2 odkrył nowy detal, który tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu

Stali Czytelnicy PlanetaGracza.pl doskonale wiedzą, jak wielką miłością darzę twórców odpowiedzialnych m.in. za serie TloU czy Uncharted. Dziś na Reddicie odnalazłem kolejny powód, by pogłębić moje uczucia do wymienionych deweloperów. TheUCVeteran3 opublikował swoje znalezisko, które pokazuje w zabawny sposób ciekawe rozwiązanie możliwego problemu w grze.

No dobrze, ale dlaczego karabin przesuwa się w prawo przy przybliżeniu oka do lunety? Powód może wydawać się absurdalny. Otóż gdyby broń nie odsuwałaby się od ciała Ellie, to właśnie w jej ciele wylądowałaby kamera. Naughty Dog zauważyło, że jeśli odpowiednio szybko przybliży kamerę do karabinu, nikt nie powinien móc zdążyć zauważyć, co tak naprawdę się dzieje z bronią. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy można się temu przyjrzeć z boku, np. przy pomocy lustra.

Może to będzie kontrowersyjne, co teraz napiszę, ale w branży growej często praktykuje się rozwiązanie dobre, ale niekoniecznie w 100% poprawne, ze względu na kwestię oszczędzania na czasie produkcyjnym. Jeśli przykładowo dany bug wystąpi w jednym wypadku na milion, to po prostu deweloperom nie kalkuluje się go naprawiać w fazie produkcyjnej. Czas, który by się poświęciło na usunięcie usterki, lepiej rozdysponować na dopracowanie innych, częściej używanych elementów.

The Last of Us 2 jest pełne innych ciekawostek, a 13 z nich mogliście zobaczyć ostatnio na krótkim wideo przygotowanym przez innego fana gry. Jeśli jeszcze go nie widzieliście, gorąco zachęcam zajrzeć tutaj w celu nadrobienia zaległości.

Michał Wieczorek
O autorze

Michał Wieczorek

Redaktor
Od najmłodszych lat pasjonat game devu i miłośnik gier Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie