Teraz będzie łatwiej robić gry za pomocą Unreal Engine 4


Nie od dziś wiadomo, że Unreal Engine 4 to potężne narzędzie do tworzenia gier. Pracował przy nim przez kilka lat zespół ponad 100 osób - programistów, producentów i artystów. Zapewne pochłonął też miliony dolarów. Teraz Epic udostępniło cały silnik dla wszystkich, którzy są zainteresowani robieniem gier przy jego pomocy.
Kosztować ma to abonament w wysokości 19 dolarów miesięcznie. Jednak jeśli twórca zdecyduje się na taki model opłaty, będzie musiał oddać 5 procent zysku z produkcji, którą zrobił i sprzedał. Trzeba przyznać, że to całkiem niezły interes dla Epic. Skąd w ogóle taka decyzja?
- Musieliśmy przemyśleć nasze podejście do biznesu i tego, jak udostępniamy silnik twórcom. Patrząc na obecny kształt branży zdaliśmy sobie sprawę z tego, że ten model jest przestarzały - tłumaczy dość enigmatycznie Tim Sweeney, czyli CEO Epic.
Póki co w takim modelu można zakupić wersję, która daje możliwość programowania na takie platformy jak PC, MAC i Android. Nie wiadomo na razie, czy będzie również opcja przeznaczona na konsole.