Gaming najczęściej wybieraną rozrywką. Raport Take-Two nie pozostawia wątpliwości w branży
Nowy raport Take-Two może nie wydawać się specjalnie odkrywczy, lecz z pewnością rzuca nieco więcej światła na branżę gamingową.
Sprawozdanie miało na celu wykazanie przychodów i statystyk dotyczących konkretnych gier Take-Two, choć znalazły się tam również ogólne informacje. Wśród wyników sprzedażowych firmy największą uwagę zwraca GTA V, które według raportu nadal cieszy się ogromną popularnością. Najwyraźniej graczom nie przeszkadza, że tytuł ma na karku już niemal 10 lat, bo wydawca stale notuje dzięki niemu ogromne zyski. Drugą produkcją z tej półki jest Red Dead Redemption 2, choć w tym przypadku nie możemy mówić o takim fenomenie, jaki stanowi cała seria Grand Theft Auto.
Wróćmy jednak do ogólnych statystyk. Raport Take-Two potwierdził bowiem to, co niektórzy wiedzą już od dawna – czyli jak popularny jest gaming w ogólnym ujęciu. Twórcy zestawienia wskazują, że gry są największą branżą rozrywkową. Szacuje się, że w ubiegłym roku na całym świecie w różne tytuły grały 3 miliardy osób. Jako że cała populacja liczy obecnie ok. 7,9 miliardów ludzi, jest to naprawdę imponujący wynik. W tej liczbie uwzględniono prawdopodobnie graczy mobilnych, bo to właśnie one stanowią znaczną część rynku. Gry mobilne zarobiły bowiem w 2021 roku ok. 131 miliardów z całościowej kwoty 221 miliardów dolarów.
Ciekawostką może być informacja o średnim wieku gracza. Jak wynika z raportu, przeciętny gamer ma bowiem 31 lat. Być może dzięki temu gry wideo przestaną być postrzegane jako rozrywka wyłącznie dla dzieci czy nastolatków; pamiętajmy zresztą, że po drugiej stronie średniej znajdują się takie postaci jak choćby 86-letnia Skyrimowa Babcia. Wygląda więc na to, że gaming potrafi połączyć pokolenia.
W doskonałej formie jest również streaming. Raport wskazuje, że w ubiegłym roku transmisje z gier oglądano przez 653 miliony godzin tygodniowo. Uwzględniono tu platformy takie jak Twitch, YouTube Gaming i Facebook Gaming. Wynik udało się wypracować 729 milionom graczy oglądających streamy.