Steam z lepszą opinią od Epic Games

Steam z lepszą opinią od Epic Games
Newsy PC Polecamy PS4 XOne

Mimo że Epic Games w ostatnim czasie podbija rynek głównie przez Fortnite i swój własny sklep, gracze jednak nie są zadowoleni z tego co robi producent.

Firma analityczna DFC Intelligence zapytała grupę 1000 graczy o opinię na temat najważniejszych firm technologicznych. Okazuje się, że Epic Games, producent gry Fortnite oraz sklepu Epic Games Store, cieszy się jedną z najgorszych reputacji wśród graczy. Na całkowicie przeciwnym biegunie znajduje się Steam.

Co interesujące, negatywną opinię na temat Epic wyraża aż 25% graczy. Tym samym producent Fortnite znalazł się na trzecim miejscu. Gorszą opinią otrzymały EA oraz Apple. Co za tym idzie, Steam poszło o wiele lepiej. Gracze także bardzo cenią sobie Nvidię, Twitcha oraz samo Valve.

Wyniki te pokrywają się z kolejną ankietą firmy DFC Intelligence. Tym razem gracze zapytani zostali o to, którą firmę najbardziej cenią. Steam znalazło się na pierwszym miejscu, dalej mamy Nvidię oraz YouTube. Epic ponownie znalazło się po przeciwnej stronie, razem z EA oraz Apple.

Epic Games ma sporo do zrobienia

Wyniki badania mogą zaskoczyć wielu obserwatorów branży gier. Steam w powszechnej opinii, nie cieszy się przecież dużym zaufaniem wśród graczy. Wygląda jednak na to, że jest zupełnie inaczej i jakby zapytać na ten temat reprezentatywną grupę, to wyniki mogą być inne od tych, które mogłyby się wydawać. Po raz kolejny może się okazać, że najwięcej komentarzy piszą ci niezadowoleni z działania Steam, a reszta, której ta usługa pasuje, się nie wypowiada. Zresztą można to zaobserwować w komentarzach przy różnego rodzaju grach wydawanych na Steamie.

Niemniej jednak, coś na pewno jest na rzeczy i Epic Games powinno powalczyć o lepszą opinię. Na podstawie wymienionej ankiety, trudno natomiast wywnioskować, czy chodzi jedynie o sam sklep Epic Games Store i zbyt agresywne wkroczenie na rynek, czy też o grę Fortnite.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie