STALKER 2 znowu w produkcji. Jeden z twórców potwierdza rewelacyjną wiadomość

STALKER 2 - anomalia
Newsy PC Xbox Series XOne

Wychodzi na to, że GSC Game World wznowiło produkcję STALKER 2. Oczekiwany tytuł może powstawać mimo trwającej wojny w Ukrainie.

Oczekiwany tytuł osadzony w rejonie Czarnobyla powstaje już długo, a fani cyklu przez lata czekali na jakiekolwiek wzmianki o kontynuacji. Deweloperzy z GSC Game World w obliczu wybuchu wojny w Ukrainie (gdzie mieści się ich siedziba) postanowili przerwać prace nad STALKER-em 2. Wkrótce później pojawiły się pogłoski, jakoby twórcy mieli przenieść się do Czech, aby tam dokończyć grę. I choć na razie nie ma żadnych oficjalnych informacji dotyczących relokacji, jeden z deweloperów właśnie potwierdził, iż prace trwają.

Najnowsze rewelacje pochodzą z Discordowego kanału produkcji. W sekcji “pytanie do deweloperów” pojawiło się pytanie dotyczące aktualnego statusu gry. Jeden z graczy spytał, czy prace trwają. W odpowiedzi dostał dość jednoznaczne potwierdzenie świetnych wiadomości.

“Jak idą prace z grą w tym momencie? Są kontynuowane?” – czytamy w pytaniu. W odpowiedzi od użytkownika Mol1t będącego jednym z pracowników GSC Game World dostaliśmy jednoznaczne “są kontynuowane”.

Kiedy premiera STALKER 2?

Nie wiemy jednak, co to oznacza dla daty premiery tytułu. Ta pierwotnie planowana była na 8 grudnia 2022 roku, a nawet chwilowe przerwanie prac najpewniej przełożyło się na sporo opóźnień. Na ten moment deweloperzy nie zaadresowali odpowiedzi do tej kwestii, ale być może niebawem się to zmieni. W końcu na czerwiec zaplanowano wielki pokaz Xbox i Bethesdy, w którego trakcie powinniśmy poznać sporo nowych informacji o nadchodzących grach wydawcy. W tym być może i o STALKERZE 2.

Wcześniej dowiedzieliśmy się, iż dewelopery zmienili podtytuł gry tak, aby ukryć rosyjskie konotacje i zachować oryginalną ukraińską pisownię. Do tego znany rosyjski informator wypowiedział się na temat gry pod kątem jej długości. Sam prolog ma nam zająć tyle, ile trwa przeciętna kampania fabularna Call of Duty… Jeżeli deweloperzy staną na wysokości zadania, hit mamy w zasadzie murowany. No, a przynajmniej osobiście mam taką nadzieję.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie