STALKER 2 jest przepiękny. Nowe screeny pokazują moc Unreal Engine 5
GSC Game World najwyraźniej dołożyło wszelkich starań, aby STALKER 2 olśniewał wizualnie. Gra wygląda przepięknie na nowych screenach.
Kto by się spodziewał, że to właśnie kolejna gra z serii STALKER okaże się produkcją, która ma szansę na pokazanie nam prawdziwych graficznych cudów? Wszak marka nie słynie z olśniewającej oprawy.
STALKER 2 na Unreal Engine 5
W rozmowie z WIRED twórcy STAKLER-a 2 opisywali czasy, w których przyszło im pracować. Padło wiele ciekawych i niepokojących faktów z życia deweloperów, którzy na co dzień zmagają się z wojną w swoim kraju. Część z nich walczy za ojczyznę, a część skupia się na wydaniu oczekiwanej gry. W ubiegłym miesiącu dostaliśmy nowy zwiastun gry, który tylko potwierdził, że jest na co czekać.
Oczywiście materiały reklamowe zawsze wyglądają świetnie, ale STALKER 2 to po prostu klasa sama w sobie. Nawet jeżeli gra zaliczy downgrade graficzny, wciąż będzie świetnie wyglądającą produkcją. Szczególnie dlatego, że powstaje na Unreal Engine 5 i może zrobić użytek m.in. z technologii Lumen czy Nanite. Przy okazji wywiadu, otrzymaliśmy dwa nowe screeny z gry, które prezentują przepiękną produkcję. Gra ma zatrzęsienie detali, a tekstury wydają się niezwykle realistyczne (skorzystano przecież z technologii fotogrametrii).
Poprzednie gry nie wyglądały źle, ale z pewnością daleko im było w tamtych latach do poziomu innych tytułów. Czasy się jednak zmieniają i to pozostali twórcy będą musieli dogonić GSC Game World. Przy okazji zastanawiam się, jakiej specyfikacji na PC może wymagać ten tytuł? Z pewnością “ultra” będzie bardzo zasobożerne, ale liczę na to, że ustawienia pozwolą na dość swobodne obniżanie jakości w celu zdobycia paru klatek. Jasne, znamy już potencjalne wymagania, ale mogą się one zmienić, a poza tym osobną kwestią jest optymalizacja. Na razie jestem dobrej myśli.