Samsung przeprasza za “nierealistyczną” reklamę z kobietami biegającymi w nocy
Samsung przeprosił swoich odbiorców za opublikowanie nietaktownej reklamy słuchawek, która ukazywała biegające w nocy kobiety.
Zaprezentowany spot zatytułowano “Night Owls” i miał służyć on do promowania bezprzewodowych słuchawek producenta. Choć przekaz z pozoru jest prosty, wzbudził słuszne obawy wśród, kobiet, które miały okazję obejrzeć reklamę.
Odbiorczynie kampanii Night Owls zwracają uwagę, że reklama jest nierealistyczna i w gruncie rzeczy może być szkodliwa. Kobiety biegające w nocy (szczególnie w słuchawkach) to rzadkość i jest ku temu dobry powód – to po prostu bardzo niebezpieczne. Brytyjskie Office for National Statistics podaje, że nawet połowa kobiet nie czuje się bezpiecznie w trakcie nocnych spacerów.
Hej, Samsung, jak bardzo realistyczna jest Twoja reklama przedstawiająca kobietę biegnącą o 2 w nocy, w skali od jeden do jesteś szalony?
– komentuje użytkowniczka Twittera
To bardzo dalekie od doświadczenia prawie wszystkich kobiet, zwłaszcza noszących słuchawki! Zakładając, że jedyną kobietą biorącą udział w tworzeniu reklamy była aktorka.
Firma Samsung przeprosiła za reklamę. Producent twierdzi, że materiał miał promować ćwiczenie o każdej porze – nawet w nocy. Cóż, ktoś jednak tego zbyt dobrze nie przemyślał.
Przepraszamy za sposób, w jaki mogło to zostać odebrane. Kampania “Night Owls” miała pozytywne przesłanie: celebrowanie indywidualności i wolności do ćwiczeń o każdej porze.
– przekazał Samsung w rozmowie z Radio 1
Źródło: BBC
Czy odbiór reklamy jest słuszny? To już zależy od indywidualnego podejścia. Moim zdaniem spot Night Owls faktycznie został kiepsko przemyślany i trudno mi nie zgodzić się z zacytowanym powyżej komentarzem użytkowniczki Twittera. Bezpieczeństwo to podstawa, a największe firmy powinny o tym stale przypominać.