Recenzje gry twórcy Assassin’s Creed są słabe, bo “krytycy w nią nie grali”

Autor Assassin’s Creed oraz Ancestors: The Humankind Odyssey Patrice Désilets tłumaczy niskie oceny swojej ostatniej gry jej nieznajomością wśród krytyków.

Patrice Désilets, projektant produkcji wideo znany przede wszystkim z serii Assassin’s Creed, poruszył kwestię niskich not swojej najnowszej gry, która w serwisie Metacritic osiągnęła średnią ocen 64/100 (na podstawie 70 recenzji). Zdaniem twórcy, Ancestors: The Humankind Odyssey została oceniona tak nisko, ponieważ recenzenci potraktowali ją po macoszemu: nie poświęcili zbyt wiele czasu, by zagrać w ten tytuł i go lepiej poznać.

Podczas konferencji Reboot Develop Red wybrzmiały znamienne słowa: “Wiemy na pewno, że krytycy nie grali w Ancestors. To typowe dla branży zjawisko: dziennikarze muszą recenzować gry i mają do ocenienia 15 tytułów na tydzień. Dlatego po prostu mogą nie mieć czasu. A że Ancestors jest grą specyficzną, część autorów po prostu pomyślała: oj tam, nie mam na to czasu”.

Autor The Human Odyssey nie poprzestał na tym komentarzu, dodając, że krytycy po prostu “zmyślili niektóre elementy ich recenzji” i nie znali tytułu na tyle, by go docenić – a, zdaniem twórcy, Ancestors jest na tyle złożona, że zrozumienie samego jej konceptu wymaga około godziny czy nawet dwóch.

Niektórzy mogą powiedzieć, że Patrice Désilets jest po prostu sfrustrowany ocenami swojej nowej gry, bo jako twórca Asasynów przywykł do lepszych not. Tak jest w rzeczywistości: sam autor przyznaje się do tego bez bicia. A jeśli chodzi o  zmyślenie niektórych rzeczy w recenzjach Ancestors, to ten zarzut może być słuszny. Patrice Désilets podaje pewien przykład: wspomina, że jeden z krytyków napisał o możliwości jazdy konno, podczas gdy tego typu elementu w grze po prostu nie ma.

Ancestors: The Humankind Odyssey jest dostępna na blaszaki od 27 sierpnia 2019. Tytuł ma trafić na PS4 i Xbox One już pod koniec tego tygodnia, 6 grudnia.